اشتراک گذاری

تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل

به طور کلی LCD گوشی به دو دسته تقسیم می شود: PAD – Flat. برای تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل به نکات زیر توجه فرمایید.

تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل

LCD PAD

این دسته از LCD ها مربوط به گوشی های بسیار قدیمی می باشند. اگر این مدل از گوشی ها دچار مشکل تصویر شوند، متخصصان ما در مرکز سخت افزار ایران مراحل زیر را برای  تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل و تعمیر تبلت شما انجام می دهند:

الف) ابتدا گوشی را باز کرده و Pad صفحه نمایشگر بررسی و در صورت نیاز تعویض می شود.

ب) اگر مشکل حل نشد، LCD تعویض می شود.

ج) اگر از مراحل قبل نتیجه گرفته نشود، IC کنترل کننده یا راه انداز LCD تعویض می شود.

LCD FLAT

این دسته از LCD ها به سه روش مختلف بر روی گوشی اتصال پیدا می کند.

 الف) LCD Flat هایی که به صورت سوکتی بر روی برد گوشی سوار می شود؛ مانند اکثر گوشی های تاشو. اگر این مدل از گوشی ها دچار مشکل تصویر شوند، متخصصان ما در مرکز سخت افزار ایران مراحل زیر را برای تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل انجام می دهند:

  1. گوشی را باز کرده، محل اتصال سر نمایشگر بر روی برد را سرویس می کنند.
  2.  اگر مشکل حل نشد ، گوشی باید FLASH شود.
  3. اگر باز هم مشکل حل نشد، LCD Flat باید تعویض شود.
  4.  اگر هیچ یک از اینها کارآمد نبود، IC راه انداز یا کنترل کننده صفحه نمایشگر تعویض می شود.

ب) LCD Flat هایی که به صورت قلعی روی برد گوشی سوار می شوند؛ مانند اکثر گوشی های سامسونگ و … . اگر این مدل از گوشی ها دچار مشکل تصویر شوند، متخصصان ما در مرکز سخت افزار ایران مراحل زیر را برای تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل انجام می دهند:

  1. ابتدا گوشی را باز کرده و قلع های سر نمایشگر lcd را تجدید می کنند.
  2. اگر مشکل رفع نشد،  LCD Flat به طور کامل تعویض می شود.
  3.  اگر باز هم مشکل حل نشد، IC راه انداز یا کنترل کننده صفحه نمایشگر تعویض می شود.

ج) این دسته از LCD ها به صورت چسبی بر روی برد گوشی متصل می شوند و مربوط به گوشی های فوق العاده قدیمی می باشد. دیگر در بازار از این LCD ها استفاده نمی شود.

نکات بسیار مهم در مورد انواع LCD

  1. اگر با روشن کردن دستگاه یک خط ممتد بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود، LCD باید به طور کامل تعویض شود. این مورد معمولا در اثر ضربات شدید به وجود می آید.
  2. در گوشی های Flat قلعی با تعویض LCD ، گوشی دیگر روشن نمی شود. در این حالت پایه های سر نمایشگر که از نوع قلعی می باشند، به یکدیگر اتصال کوتاه پیدا کرده اند. برای حل این مشکل باید قلع های اضافه از یکدیگر جدا شوند.
  3. اگر با روشن کردن دستگاه، تصویر کاملا سفید بالا بیاید، باید گوشی flash شود. احتمال دارد با انجام این کار مشکل حل شود . اگر حل نشد ، باید LCD به طور کامل تعویض شود.

مشکلات صفحه نمایش موبایل و تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل

مشکل عدم کارکرد صفحه نمایش لمسی گوشی

گاهی پیش می اید که صفحه نمایش لمسی گوشی، نسبت به دستورات لمسی بی تفاوت است و عملیاتی انجام نمی دهد. برای تعمیر عدم کارکرد ال سی دی موبایل مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال نمایید:

  • گوشی هوشمند خود را ریستارت نمایید. اگر هنگامی که در حال کار با گوشی هوشمند خود هستید، لمس صفحه نمایش از کار افتاد، توصیه می‌کنیم که آن را ری‌بوت کنید؛ این راه به‌ احتمال ۸۰ درصد جواب می‌دهد. برای این کار دکمه پاور را به‌ مدت ۱۰ ثانیه نگه‌ دارید تا دستگاه خاموش شود. پس از یک یا دو دقیقه، دستگاه خود را روشن نمایید. اگر مشکل لمس صفحه نمایش با این راه برطرف شد، احتمالا نرم‌افزارها سبب شده‌اند تا لمس نمایشگر با مشکل روبه‌رو شود.
  • سیم‌کارت و کارت حافظه را خارج کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که دکمه پاور هم کارآیی‌اش را از دست می‌دهد. در این موارد توصیه می‌شود سیم کارت و کارت حافظه را از گوشی خارج نموده و سپس، باتری را در صورت امکان برای چند ثانیه دربیاورید.
  • اگر از قاب‌های هوشمند استفاده می‌کنید، آن را درآورید. قاب‌های هوشمند از دستگاه در برابر ضربه یا خراش محافظت می‌نمایند، اما ویژگی روشن/ خاموش کردن خودکار آن‌ها گاها باعث نقص در عملکرد تلفن همراه‌ خواهد شد. توصیه می‌کنیم که این قاب ها از گوشی درآورید و سپس گوشی را ریستارت نمایید.
  • از هارد ریست کمک بگیرید. اگر راه‌های بالا جواب نداد و مشکل با چندبار ریست همچنان پابرجا بود، توصیه می‌شود هارد ریست را امتحان نمایید. ابتدا به سایت www.hardreset.info مراجعه کرده و سپس به دنبال مدل گوشی هوشمند خود بگردید. بعد از آن دستگاه خود را  طبق دستور العملی که در این سایت خواندید، وارد ریکاوری مود نموده و “wipe data/factory reset” را انتخاب کنید. در نهایت، گوشی خود را ریبوت نمایید.
  • بر روی صفحه، ضربه بزنید. این روش توصیه نمی‌شود و فقط وقتی مفید است که از همه دنیا ناامید شده باشید زیرا ممکن است گوشی آسیب ببیند یا مشکل آن بدتر شود. به‌هر حال اگر مایل به انجام این روش هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:
  • اگر روی صفحه گوشی هوشمندتان از ضد خش استفاده کرده‌اید، آن را جدا نمایید.
  • سپس روی گوشه‌های صفحه نمایش، ضربه بزنید.

اگر با این راهکارها، همچنان مشکل رفع نشد، توصیه میکنیم گوشی خود را به مرکز تعمیرات سخت افزار ایران بیاورید تا متخصصان ما در اینجا مشکل شما را رفع نمایند.

مشکل پیکسل های گیرکرده یا مرده (سوخته) در صفحه نمایش گوشی

گاهی پیکسل های مرده (پیکسل هایی که نور ندارند) و پیکسل های گیر کرده (آن هایی که همیشه روشن هستند) در صفحه نمایش وجود دارد.

راه حل های ممکن:

از برنامه ای مانند Dead Pixel Detect and Fix استفاده نمایید.

  • صفحه نمایش خود را برای ۳۰ دقیقه روشن بگذارید و میزان روشنایی را در بالاترین حد قرار دهید تا پیکسل های مرده را از بین ببرید.
  • اگر همچنان مشکل شما برطرف نشد، به مرکز سخت افزار ایران مراجعه فرمایید تا کارشناسان ما با بررسی صفحه نمایش گوشی، مشکل اصلی را تشخیص داده و برطرف نمایند.

مشکلات صفحه نمایش گوشی

مشکلراه حل
 صفحه نمایش گوشی روشن نمی شود.معمولا مربوط به پنل نبوده و قابل تعمیر است.
صفحه نمایش گوشی تصویر ندارد.در این حالت باید مشخص گردد که صفحه نمایش گوشی نور پشت (بک لایت) دارد یا نه؟ برای مشخص کردن این گزینه باید از درز پشتی صفحه نمایش، به پشت پنل نگاه کنیم. در صورتی که چراغ صفحه نمایش روشن باشد، به این معناست که بک لایت دارد. اگر صفحه نمایش گوشی روشن نمیشود،مربوط به پنل نبوده و قابل تعمیر است.
گوشی دیر روشن میشود.این حالت در اکثر اوقات به دلیل مشکل در برد تغذیه به وجود می آید و پنل  سالم است.
در اثر برخورد با شیء تیز صفحه نمایش گوشی صدمه دیده است.در این حالت فقط باید پنل تعویض گردد و هیچ راه دیگری وجود ندارد.
وجود خط عمودی روی صفحه نمایش گوشیدر ۵۰ درصد اوقات ممکن است مشکل از پنل است.
وجود خط افقی روی صفحه نمایش گوشیاکثرا در این حالت مشکل از پنل است.
پرش تصویر صفحه نمایش گوشیمستقیما به پنل مربوط می باشد و در صورت امکان باید تعمیر شود.
خط های رنگی ثابت روی صفحه نمایش گوشیتعویض پنل
بوجود آمدن لکه ی سیاه روی صفحه نمایش گوشیباید مشخص گردد که مشکل از بک لایت است یا خیر
اسلاید شدن تصویرمستقیما به پنل مربوط می باشد و در صورت امکان باید تعمیر شود.
خیس شدن پنل گوشیباید بلافاصله گوشی را خاموش کنیم. پنل های صفحه نمایش گوشی به شدت در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند. گوشی را برای تعمیر نزد متخصصین مرکز تخصصی سخت افزار ایران بیاورید.
کم شدن نور صفحه نمایش گوشیمربوط به بک لایت بوده و در صورت امکان تعمیر می گردد.
Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.