اشتراک گذاری

علت هنگ کردن گوشی و ریست شدن آن چیست ؟

مشکل هنگ و ریست در گوشی یکی از مشکلاتی است که تقریبا تمامی کاربران آن را تجربه کرده اند. در این شرایط سرعت گوشی بسیار کند می شود یا اینکه اصلا به دستوراتی که به او می دهیم، نمی تواند پاسخگو باشد. در نهایت ما را مجبور می کند که دستگاه را ری استارت یا راه اندازی مجدد کنیم. امروز می خواهیم اختصاصا درباره مشکل هنگ و ریست در گوشی های اندرویدی صحبت کنیم. نکات مهمی را خواهیم گفت که مرور و مطالعه آنها خالی از لطف نیست.

مشکل هنگ و ریست در گوشی

مشکل هنگ و ریست در گوشی از کجا ناشی می شود؟

مشکل هنگ و ریست در گوشی می تواند به دلیل نصب و استفاده از برنامه ها و اپ های منسوخ شده یا مشکل دار باشد. خراب بودن کارت حافظه و یا ویروسی بودن آن هم در این اختلال می تواند ریشه داشته باشد.

معمولا استفاده از چندین برنامه سنگین به صورت همزمان منجر می شود که رم با حداکثر توان و ظرفیت خود کار کند و در نهایت حافظه گوشی نتواند پاسخگوی نیاز موجود باشد و مشکل هنگ و ریست در گوشی پیش بیاید. به همه این موارد باید استفاده مدام از اینترنت را نیز افزود. اینها که گفتیم شایع ترین دلایل برای این مشکل است. در کنار این عوامل، مسائلی دیگری نیز در هنگ کردن گوشی های اندرویدی تاثیر دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم؛

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود : آموزش حذف تبلیغات در گوشی‌ و تبلت شیائومی

دلایل موثر در هنگ و ریست مدام در گوشی

نرم افزار های سنگین

نرم افزارهای سنگین فشار زیادی به پردازنده و حافظه داخلی گوشی وارد می کنند و ریسک ویروسی شدن گوشی را نیز بیشتر می کنند و در نهایت مشکل هنگ و ریست در گوشی را شدت می بخشند.

ویجت های غیر ضروری

ویجت های غیر ضروری فقط جنبه تبلیغاتی دارند و در عمل باعث خالی شدن شارژ باتری و کند شدن عملکرد گوشی می شوند.

آپدیت نبودن نرم افزار گوشی

از جمله عوامل موثر در پیدایش مشکل هنگ و ریست در گوشی آپدیت نبودن نرم افزار گوشی است. اگر نرم افزار گوشی را به روز رسانی نکنید، گوشی ها با گذشت زمان هنگ می کنند و گوشی کندتر می شود.

استفاده از سخت افزار قدیمی در گوشی های جدید

هنگام خرید گوشی به مشخصات سخت افزاری آن توجه کنید و مطمئن شوید جدیدترین سخت افزارها بر روی گوشی نصب شده باشند.

Bloatware

بلوت ویر ها هم می تواند در پیدایش مشکل هنگ و ریست در گوشی موثر باشند.  Bloatware ها حجم زیادی را اشغال می کنند، درحالی که کارآیی و بازدهی اندکی دارند.

رایج ترین روش های برطرف کردن مشکل هنگ و ریست در گوشی

راه اندازی مجدد گوشی

اولین راه حل برای رفع مشکل هنگ و ریست در گوشی خاموش کردن گوشی برای چند دقیقه  یا ری استارت کردن آن است. راه اندازی مجدد دستگاه فرآیند برنامه های در حال اجرا را متوقف و حذف می کند و باعث افزایش سرعت خواهد شد. بهتر است روزی یک بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.

ریست سخت افزاری

منظور از ریست سخت افزاری این است که باتری گوشی خود برای یک دقیقه از جایگاهش خارج و بعد از یک دقیقه مجددا سر جای خود قرار دهید و گوشی را راه اندازی کنید. اگر باتری گوشی شما قابلیت خارج شدن ندارد، می توانید با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و دکمه ولوم پایین، تلفن همراه خود را ری  استارت کنید و در نهایت مشکل هنگ و ریست در گوشی را مدیریت کنید.

اگر می خواهید به روز باشید این مقاله را بخوانید : بهبود سرعت سنسور اثر انگشت گوشی اندروید

غیر فعال کردن Location Services

غیر فعال کردن Location Services در رفع مشکل هنگ و ریست در گوشی موثر است، زیرا این گزینه از از دلایل اصلی کم شدن سرعت گوشی ها و اسمارت فون ها است.

بروز رسانی به ورژن جدید اندروید

بروز رسانی به ورژن جدید اندروید باعث رفع برخی مشکلات و اضافه شدن ویژگی های جدید می شود و به روش غیر مستقیم مشکل هنگ و ریست در گوشی را حل می کند؛ اما به یاد داشته باشید هر آپدیت جدید را بلافاصله نصب نکنید.

  • انتقال اپ ها از حافظه داخلی به SD کارت
  • حذف برنامه های غیر ضروری
  • عدم نصب برنامه های زاید
  • فریز کردن برنامه ها
  • خروج مناسب از اپ ها
  • عدم استفاده از گوشی زمانی که گرم است
  • غیرفعال کردن انیمیشن ها بر روی Lock Screen و زمینه گوشی
  • استفاده از آنتی ویروس
  • غیر فعال کردن و حذف برنامه های پیش فرض اندروید

نمایندگی موبایل در تهران

نمایندگی موبایل در تهران در خدمت تمام کاربران است تا خدمات و تسهیلاتی منحصر به فرد و استثنایی در اختیار کاربران قرار دهد. در این نمایندگی به راحتی می توانید تمام برند های موبایل را تهیه و تعمیر کنید. در ارائه خدمات نمایندگی موبایل در تهران هیچ نوع محدودیت و معذوریتی وجود ندارد. هر کاربر می تواند بر اساس نیاز خود از این خدمات و تسهیلات استفاده کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری