اشتراک گذاری

ترفندهای ردیابی گوشی سرقتی

ردیابی گوشی سرقتی جزء مواردی است که اطلاع از شگردهای آن برای هر کاربر موبایل الزامی است. دزدیده شدن و یا مفقود شدن موبایل همواره یکی از مشکلات کاربران این دستگاه بوده است. به ویژه در روزهای اخیر شاهد موارد متعددی سرقت موبایل بوده ایم؛ قیمت بالای این دستگاه و نیز اطلاعات شخصی کاربران که در آن ذخیره شده است، مساله سرقت را آزار دهنده تر کرده و لازم است که در اسرع وقت موبایل مورد نظر را پیدا کرده یا غیر فعال کنند. در اغلب موارد پیدا کردن دوباره گوشی دزدیده شده کار سختی بوده و تقریبا محال است.

خوشبختانه ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کنند گوشی ایسوس به سرقت رفته خود را حتی در صورت خاموش بودن ردیابی کنید. چنانچه نیاز به راهنمایی در این مورد داشتید، می توانید از همکاران ما در بخش تعمیرات موبایل نمایندگی ایسوس کمک بگیرید. در ادامه این مطلب، شما کاربران عزیز را با ترفندهای ردیابی گوشی سرقتی آشنا می نماییم.

ردیابی گوشی

ردیابی گوشی خاموش

به سرقت رفتن گوشی مساوی است با خاموش شدن آن؛ در واقع سارقین برای اینکه ردیابی نشوند، گوشی را خاموش کرده و به این ترتیب دسترسی به آن را برای کاربران دشوار می سازند. باید بدانید که امکان ردیابی موبایل ایسوس در این حالت هم وجود دارد و شما می توانید از طریق اوپراتور مورد استفاده خود، این دستگاه را ردیابی نمایید. طبق آنچه تکنسین های تعمیر موبایل ایسوس به ما گفته اند، ایرانسل و همراه اول جزء اوپراتورهایی هستند که در حال حاضر امکان ردیابی گوشی سرقتی را دارند. کافی است به نمایندگی و یا وب سایت این اوپراتور ها مراجعه کرده و از طریق بخش ردیابی، گوشی خود را حتی در حالت خاموش ردیابی نمایید.

ردیابی گوشی با کد IMEI

یکی دیگر از روش های رایج ردیابی گوشی سرقتی ، استفاده از کد IMEI است. این کد معمولا روی بسته بندی گوسی حک شده و یا می توانید با شماره گیری یک کد دستوری در موبایل ایسوس خود، آن را پیدا کنید.

این کد به صورت اختصاصی برای هر گوشی صادر شده است و مدل و مشخصات محصول مورد نظر را نشان می دهد. جالب است بدانید که با استفاده از این کد می توانید گوشی مفقود و یا سرقت شده خود را ردیابی کنید. کافی است این کد را به مراجع قضایی تحویل داده و ردیابی و پیدا کردن موبایل را به آنها بسپارید.

ردیابی موبایل با گوگل مپ

ردیابی گوشی سرقتی با گوگل مپ روشی است که برای انجام دادن آن، باید اپلیکیشن Google Maps روی موبایل شما نصب شده باشد. همچنین لازم است که قابلیت Location History این برنامه از قبل فعال باشد تا بتوان گوشی را راه اندازی نمود. در این صورت می توانید ضمن مراجعه به بخش تایم لاین، تاریخچه نقشه گوگل مسیر و مکان هایی را که گوشی شما در آنجا بوده، مشاهد و بررسی کنید.

با مراجعه به بخشی که در سمت چپ برنامه قرار گرفته، می توانید تاریخ گم شدن گوشی را تعیین نمایید یا آن را بر روی Today (امروز) تنظیم کنید و سپس مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مورد نظر در آنجا بوده است را ردیابی نمایید. در صورت مشاهده یک موقعیت جدید، مراتب را به پلیس و مراجعه قضایی اعلام کرده و به صورت قانونی مراحل را پیگیری نمایید.

ردیابی گوشی سرقتی روشن

اگر کمی خوش شانسی بیاورید و گوشی شما پس از سرقت روشن باشد، ردیابی گوشی سرقتی شما راحت تر خواهد بود. در زیر روش های ردیابی موبایل روشن و خاموش را بررسی می کنیم:

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده ای که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، دستگاه باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد. این روش با استفاده از قابلیت Android Device Manger صورت می گیرد؛ برای این کار ابتدا به Android Device Manger  مراجعه کنید؛ چنانچه گوشی شما به اینترنت متصل باشد، موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده می شود.

در مرحله بعدی، گزینهRing  به شما کمک می کند که گوشی خود را از راه دور به صدا در آورید. به این ترتیب اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار داشته باشید، دارید راحت تر آن را پیدا خواهید کرد. همچنین با استفاده از گزینه Lock می توانید گوشی خود را قفل کرده و به این ترتیب، دسترسی به آن را محدود نمایید. از آنجا که موبایل ایسوس نیز از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، این روش می تواند برای این دستگاه نیز به کار برده شود.

ردیابی آیفون

ردیابی گوشی سرقتی در مورد آیفون کمی متفاوت است. برای این منظور باید از سرویس icloud  و اپل آیدی خود کمک بیرید. با استفاده از این سرویس ها وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود نمایید. این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.

نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این سرویس، دستگاه شما باید به اینترنت متصل باشد و قابلیت location services نیز بر روی آن فعال باشد. پس از طی این مراحل، برای ردیابی آیفون باید منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید و در نهایت، شاهد نمایش موقعیت گوشی بر روی نقشه باشید. همچنین کارشناسان تعمیر موبایل ایسوس عنوان می کنند که در این برنامه گزینه ای تحت عنوانErase  وجود دارد که با استفاده از آن می توانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید.

تعمیرات ایسوس در کرج

نمایندگی تعمیرات ایسوس در کرج، به صورت متمرکز و تخصصی به بررسی، عیب یابی و ترمیم محصولات متنوع این کمپانی در استان البرز اشتغال دارد. انواع مدل های لپ تاپ، گوشی، تبلت و … ایسوس در این مرکز پذیرش شده و در واحدهای مجزا مورد بررسی و ترمیم قرار می گیرند. تعمیرکاران فعال در این واحدها از دانش روز حوزه تعمیرات محصولات الکترونیک برخورداره بوده و از این رو، قادر به رفع انواع مشکلات ریز و درشت این محصولات هستند.

در صورت نیاز به ترمیم محصولات خود می توانید به تعمیرات ایسوس در کرج مراجعه کرده و سرویس های مورد نظر خود را دریافت نمایید. مدیریت نمایندگی asus در راستای تحقق اهداف مشتری مداری، نمایندگی کرج را راه اندازی کرده و به این ترتیب، ساکنین این استان را از مراجعه به تهران معاف نموده است.

Rate this post
اشتراک گذاری