اشتراک گذاری

داغ شدن تبلت

افزایش غیرعادی دمای گوشی های هوشمند و تبلت ها برای کاربران این ابزارهای الکترونیکی بسیار نگران کننده می باشد. این افزایش دما به دلایل متفاوتی رخ می دهد. دلایل این موضوع به استفاده نادرست کاربران از تبلت و یا اشکال در خود دستگاه برمی گردد. داغ شدن تبلت می تواند باعث بروز صدمات جبران ناپذیری در آن شود.

بنابراین به هرگونه افزایش دما به صورت غیرعادی در این دستگاه ها باید توجه کرد و برای جلوگیری از ایجاد خسارت در دستگاه مساله به وجود آمده را حل نمود. البته گرم شدن تبلت در بسیاری از موارد کاملا عادی است. اگر تبلت شما در حال پردازش های سنگین می باشد، دمای آن به طور قطع بالا می رود.

اما اگر میزان داغ شدن تبلت به دفعات و غیر عادی است، باید به آن توجه نمود. نمایندگی تعمیرات تبلت سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات تعمیر به کاربران انواع مختلف تبلت از برند های متفاوت می باشد. در صورتی که دمای تبلت شما به طور غیرعادی بالا می رود با مراجعه به نمایندگی تبلت موضوع را با کارشناسان ما در میان گذاشته تا این موضوع بررسی شود

داغ شدن تبلت

دلایل داغ شدن تبلت

در تبلت شما هنگام اجرای دستورات فعل و انفعالاتی رخ می دهد که دلیل آن استفاده از نیروی الکتریسیته برای انجام دستورات در تبلت است. بعد از هر فرمان در تبلت نیروی الکتریسیته در بین قطعات تبلت باعث اجرای آن فرمان می شود. بنابراین داغ شدن تبلت پس از هر فرمان کاملا عادی می باشد. از طرفی با بالا رفتن حجم دستور میزان گرمای تولید شده بیشتر می شود.

اما اگر این گرما بیش از حد باشد دیگر طبیعی نیست و این موضوع باید بررسی شود. این گرما به دلایل مختلف سخت افزاری یا نرم افزاری اتفاق می افتد. برای آشنایی با این دلایل و جلوگیری از این موضوع به مطالبی که در ادامه آمده است توجه نمایید. همچنین کارشناسان نمایندگی تعمیر تبلت راهنمای شما در کلیه مسائل مربوط به تبلت می باشد.

اجرای برنامه های سنگین

از دلایل بسیار شایع داغ شدن تبلت می توان به اجرای برنامه های سنگین توسط تبلت اشاره کرد. به خصوص اگر ساختار تبلت شما نسبت به برنامه مربوطه ضعیف تر باشد. میزان داغ شدن تبلت به نوع برنامه درحال اجرا بستگی داد. هرچه این برنامه سنگین تر باشد تبلت شما بیشتر داغ خواهد شد.

با اجرای برنامه منابع تبلت به طور دائم در حال استفاده می باشد.این موضوع باعث ایجاد حرارت زیادی در تبلت شما خواهد شد. بنابراین اگر تبلت شما توانایی اجرای برنامه های سنگین را ندارد، چنین برنامه هایی را با تبلت خود اجرا نکنید.

وجود برنامه های مخرب در تبلت

اگر تبلت شما دارای برنامه های مخرب و ویروسی باشد دمای آن به صورت غیر عادی بالا می رود. این بد افزار ها منابع تبلت را به طور مداوم اشغال می کنند. این موضوع باعث افزایش دمای تبلت شما به طور غیر عادی می شود.

بنابراین برنامه هایی که در تبلت خود نصب می کنید را با دقت انتخاب نمایید تا این برنامه ها دارای بد افزار نباشند. شما باید از نصب برنامه ها از منابع ناشناخته خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که از دریافت فایل های نامطمئن خودداری کنید. بدین صورت امنیت تبلت شما بالا رفته و نرم افزار های مخرب در تبلت شما وجود نخواهد داشت.

اجرای برنامه در پس زمینه

برنامه های زیادی در تبلت شما هستند که با خروج از آنها پردازش همچنان ادامه دارد. این برنامه ها به طور مداوم در حال تبادل و پردازش اطلاعات می باشند. اگر این برنامه ها به طور کامل متوقف نشوند می توانند دمای تبلت شما را افزایش دهند.

هر چه تعداد بیشتری از برنامه ها در حال اجرا باشند این گرما نیز بیشتر خواهد بود. وای فای تبلت نیز از مواردی است که در صورت روشن بودن می تواند باعث داغ شدن تبلت شود. بنابراین برای جلوگیری از افزایش دما این برنامه ها را تحت کنترل داشته باشید و متوقف نمایید.

نامناسب بودن محافظ تبلت

اگر تبلت شما دارای قاب غیر استاندارد باشد دمای تبلت شما به طور قطع بالا خواهد رفت. قابی که فاقد محفظه مناسب برای گردش هوا باشد، باعث داغ شدن تبلت می شود. بنابراین از تبلت خود با چنین قاب هایی محافظت نکنید. اگر با استفاده از چنین قاب هایی تبلت شما داغ شد بلافاصله تبلت را از این قاب خارج نمایید تا دمای تبلت شما به دمای عادی برگردد.

نامناسب بودن محافظ تبلت

وجود اشکال در باتری یا شارژر

اگر چه همیشه مشکل داغ شدن تبلت به باتری برنمی گردد و علل بسیاری باعث این افزایش دما می شود، اما باتری تبلت از عوامل شایع در داغ شدن تبلت است. اگر باتری تبلت شما اشکال داشته باشد و یا خراب شده باشد می تواند به افزایش دمای تبلت منجر شود. از دیگر مواردی که در مورد باتری تبلت باید به آن توجه نمود عدم استفاده از باتری غیر اورجینال است.

چنین باتری های با استفاده از استاندارد های لازم تولید نشده اند و می توانند دمای تبلت شما را بالا ببرند. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات تبلت باتری اصل را تهیه نمایید. همچنین شارژ تبلت با شارژرهای غیراستاندارد دمای تبلت را بالا می برند. همچنین تبلت خود را پس از شارژ به جریان برق متصل نگه ندارید و هنگام شارژ از تبلت استفاده نکنید.

4.7/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری