اشتراک گذاری

مزایا و معایب سیستم عامل ios

سیستم عامل ios محیطی کاملا بسته دارد که بدون هیچ انعطافی در اختیار کاربران اپل قرار میگیرد. سخت افزار و نرم افزار در سیستم عامل آی او اس به هم وابسته و در اختیار یکدیگرند. این ماجرا باعث شده است که کاملا منطبق با هم ،طراحی و پیش روند. از این رو نمیتوان گفت این محیط بسته جزء مزایا محسوب میشود یا  معایب .

بسیاری از کارشناسان معتقدند استفاده از  ios  آسانتر از دیگر سیستم عاملها میباشد . لازم به ذکر است ، در ایران کار با ios زمان بیشتری نسبت به سیستم عامل های دیگر از کاربر میگیرد. مهمترین نقطه قوت اپل ایمنی بالای آن است. تمام برنامه ها تحت نظر اپل هستند . به همین دلیل احتمال سرقت اطلاعات پایین است که مقدار اعتماد و ایمنی را بسیار بالا می برد .

سیستم عامل ios

معایب سیستم عامل ios

کاربران ios به صورت کامل از گزند بد افزار ها مصون نمیباشند . این سیستم ورود به حریم خصوصی کاربران را دشوار میسازد. در سیستم عامل مذکور این موضوع درنظر گرفته شده که هیچکس نمی تواند به گوشی های آیفون دارای پسورد ورود کند. روی  ios به سختی میتوان برنامه ای ریخت و یا داده ای از آن خارج کرد.خاطرنشان میسازیم تنها راه دست یابی به نرم افزار و دانلود آنها از طریق فروشگاه اپ استور امکان پذیر است.

البته دسترسی به آن برای کاربران ایرانی مقدور نمی باشد. یکی از معایبی که میتوان برای سیستم عامل ios به آن شاره کرد بالا بودن هزینه آن میباشد. کاربر آی او اس حق انتخابی برای استفاده از برنامه های پیش فرض سیستم عامل ندارد و باید در کادری که ios برایش طرح زده بماند.

مزایای سیستم عامل ios

iOS سیستم عامل امنی است. کاربر آیفون به سختی قادر به سواستفاده از دستگاه میباشد . راه های نفوذ بد افزار ها به آیفون سخت تر است. براساس گزارش ۲۰۱۵ Mobile Threat Report حدود ۷۰ درصد از بد افزارهای موجود فقط برای اندروید طراحی شده اند. نفوذ این بد افزارها به اندروید بسیار ساده تر از ios است.

بعد از سیستم عامل آی او اس سیستم عاملهای ویندوز فون و بلک بری نیز از امنیت بالایی برخوردار هستند. بعد از به روز رسانی آی او اس تنها در حدود یک هفته تمام یوزر های فعال قادر به دریافت آخرین به روز رسانی میباشند. سیستم نوتیفکیشن و آلارم ها در ios طراحی جزئی و دقیق تری نسبت به دیگر سیستم عامل ها دارد. ضمنا سیستم عامل ios برای توسعه دهندگان مناسب تر است.

نرم افزار ها و بازی ها به طور معمول ابتدا برای ios ارائه میشوند .  یکی دیگر از برتری های بازار اپ برای ios عبارت است از : پیدا کردن برنامه بر اساس بهترین یا جدیدترین در آیتونز .اپدیت کردن ios نسبت به دیگر سیستم عامل ها از شرایط مناسب تری برخوردار است . لازم به ذکر است ، کیف ها، کاورها، و دیگر لوازم جانبی اپل بیش از دیگر کمپانی ها میباشد .

نمایندگی اپل و واحد های تعمیرات اپل

نمایندگی اپل ، واحدهای تعمیرات اپل را به صورت پارتهای تفکیک شده راه اندازی کرده است . به همین دلیل کاربران برای رفع ایراد دستگاه باید به واحد مرتبط مراجعه نمایند . مجزا بودن واحدها این امکان را به تکنسینها میدهد که با تمامی دقت و توجه خود پروسه تعمیر را انجام دهند .

نمایندگی اپل با بکارگیری دو عنصر تجهیزات پیشرفته و کارشناسان ماهر به فعالیت میپردازد . کادرفنی این مجموعه با تسلط بر سیستم عامل ios قادر به رفع انواع ایرادهای نرم افزاری هستند . تکنسینهای نمایندگی اپل ابتدا به آنالیز جزء به جزء دستگاه میپردازند.

همین امر موجب میگردد بهترین گزینه برای ریکاوری انتخاب شود. و احتمال تعویض اشتباه قطعه به صفر برسد . کادرفنی نمایندگی اپل پس از تعمیر دستگاه به اعمال تنظیمات کلی و گردگیری بخشهای داخلی نیز مبادرت می ورزند . همین امر موجب میگردد کابر پس از دریافت محصول شاهد افزایش کارایی آن همانند روز اول گردد.

لینک مفید:

نمایندگی تعمیر گوشی / نمایندگی تعمیرات گوشی / تعمیرات گوشی ایسوس / تعمیرات گوشی اپل / تعمیرات گوشی ال جی / تعمیرات گوشی سامسونگ / تعمیرات گوشی سونی

Rate this post
اشتراک گذاری