اشتراک گذاری

چگونه یک گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟

گم شدن یا ربوده شدن گوشی موبایل از بدترین اتفاقاتی ست که ممکن است کاربران را با نگرانی های فراوانی روبر کند. علاوه بر هزینه ای که برای خرید گوشی موبایل پرداخت شده است، از دست دادن برخی از اطلاعات شخصی موجود بر روی گوشی موبایل می تواند مشکل آفرین باشد. معمولا بسیاری از کاربران پس از مواجهه با چنین مشکلی راه های بازگردانی گوشی موبایل خود را بررسی می کنند و در صدد پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده ی خود بر می آیند. با توجه به امکاناتی که در گوشی موبایل جدید قرار گرفته است، شانس رد یابی دستگاه برای کاربران وجود دارد.

در همین راستا قصد داریم به بررسی راه های پیدا کردن گوشی سرقت شده بپردازیم. شما عزیزان همچنین می توانید با دنبال کردن این مقاله از راه های پیدا کردن گوشی گم شده نیز آگاهی کسب کنید.

پیدا کردن گوشی سرقت شده

راه های پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده

به طور کلی برای پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده چند راه اساسی وجود دارد که دارنده ی دستگاه بنا به شرایط میتواند آن ها را مورد استفاده قرار دهد. در ادامه به بررسی متداول ترین و مهم ترین این روش ها خواهیم پرداخت.

1. یافتن گوشی موبایل از طریق اینترنت

 به طور کلی یکی از راه های پیش روی کاربر برای پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده ، استفاده از اینترنت است. برای این کار میتوان از اکانت گوگل کمک گرفت. این روش برای گوشی های اندرویدی بسیار مفید است. توجه داشته باشید برای این که در چنین مواقعی بتوانید از قابلیت Android Device Manager که یکی از مفید ترین قابلیت‌های کاربردی شرکت گوگل است، بهره مند شوید، حتما باید یک بار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید.

این مقاله را از دست ندهید: جلوگیری کردن از هک شدن گوشی

2. ردیابی گوشی گم شده با استفاده از کد IMEI و مراجع قضایی

  از دیگر راه های پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده ، استفاده از کد IMEI و مراجعه به مراکز قضایی است. کد IMEI یک شناسه ی جهانی تعریف شده برای انواع گوشی موبایل است. این شماره یک کد به خصوص است و کاربران میتوانند برای پیگیری و ردیابی گوشی موبایل گوشی سرقت شده ی خود، این کد را استعلام کرده تا از طریق اپراتور در فهرست سیاه قرار بگیرد. در چنین صورتی دیگر دزدها و افراد سودجود قادر نخواهند بود از دستگاه استفاده کنند. در این مواقع حتی تعویض سیم کارت هم برای این افراد غیر قابل اجرا است.

3. استفاده از GPS SMS Phone Finder

 نرم افزاری تحت عنوان GPS SMS Phone Finder، میتواند در پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده  موثر واقع شود. میتوانید با دانلود و نصب این برنامه و ارسال عبارت locate me YOUR_KEY از طریق یک خط موبایل دیگر، اقدام به تعریف یک رمز عبور کنید. در نهایت به وسیله ی این برنامه موقعیت گوشی موبایل مورد نظر در اختیار کاربر قرار میگیرد.

4. استفاده از سایر اپ های موجود

برای پیدا کردن گوشی سرقت شده یا گم شده استفاده از برخی اپ ها میتواند تاثیر گذار باشد. این برنامه ها لازم است پیش از دزدیده شدن یا گم شدن گوشی بر روی گوشی نصب شده باشند. از پرکاربردترین آن ها میتوان به Find My Phone و Find My Lost Phone اشاره نمود.

این مقاله را از قلم نیندازید: اپل آیدی چیست؟

ردیابی گوشی سرقتی روشن

اگر کمی خوش شانسی بیاورید و گوشی شما پس از سرقت روشن باشد، ردیابی گوشی سرقتی شما راحت تر خواهد بود. در زیر روش های ردیابی موبایل روشن و خاموش را بررسی می کنیم:

  • پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

برای پیدا کردن گوشی دزدیده شده ای که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، دستگاه باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد. این روش با استفاده از قابلیت Android Device Manger صورت می گیرد؛ برای این کار ابتدا به Android Device Manger مراجعه کنید؛ چنانچه گوشی شما به اینترنت متصل باشد، موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده می شود.

در مرحله بعدی، گزینه Ring به شما کمک می کند که گوشی خود را از راه دور به صدا در آورید. به این ترتیب اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار داشته باشید، دارید راحت تر آن را پیدا خواهید کرد. همچنین با استفاده از گزینه Lock می توانید گوشی خود را قفل کرده و به این ترتیب، دسترسی به آن را محدود نمایید. از آنجا که موبایل ایسوس نیز از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، این روش می تواند برای این دستگاه نیز به کار برده شود.

  • ردیابی آیفون

ردیابی گوشی سرقتی در مورد آیفون کمی متفاوت است. برای این منظور باید از سرویس icloud  و اپل آیدی خود کمک بیرید. با استفاده از این سرویس ها وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود نمایید. این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.

نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از این سرویس، دستگاه شما باید به اینترنت متصل باشد و قابلیت location services نیز بر روی آن فعال باشد. پس از طی این مراحل، برای ردیابی آیفون باید منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید و در نهایت، شاهد نمایش موقعیت گوشی بر روی نقشه باشید. همچنین کارشناسان تعمیر موبایل ایسوس عنوان می کنند که در این برنامه گزینه ای تحت عنوانErase  وجود دارد که با استفاده از آن می توانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید.

نمایندگی تعمیر موبایل

خدمات تخصصی ارائه شده از سوی نمایندگی تعمیر موبایل شامل کلیه ی سرویس های عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات این گوشی های موبایل خواهد شد. این سرویس ها علاوه بر تعمیر گوشی های موبایل به فروش و عرضه ی  انواع این گجت ها نیز اختصاص یافته است.

کارشناسان تعمیر نمایندگی موبایل با مهارت چندین ساله و تجربه ی بالا در تمام زمینه های مرتبط ، خدمات مورد نیاز کاربران را در انواع مدل ها و تجهیزات با استفاده از قطعات اصلی و لوازم اورجینال برند و مطابق با استانداردهای این کمپانی، در اختیار مشتریان و کاربران عزیز این محصولات قرار می دهند. کلیه ی این سرویس ها با گارانتی و ضمانت نامه ی معتبر کتبی همراه است.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.