اشتراک گذاری

آبخوردگی تبلت ایسوس

ریختن آب یا چای یا هر نوع مایعی روی  لپ تاپ یا تبلت فاجعه بزرگی است. این اتفاق که بخصوص برای تبلت ها به وفور روی می دهد، معمولا منجر به سوختن مدارهای الکترونیکی و از دست رفتن ابزارهای گران قیمت و باارزش می شود. اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که حداقل یکبار گوشی‌هوشمند خود را درون دریا، استخر، سینک، توالت یا هر جای مشابهی انداخته‌اید، پس لحظاتی سخت همراه با ترس و دلهره را تجربه کرده‌اید؛ لحظاتی که احتمالاً نمی‌دانستید باید چه اقدامات صحیحی را برای نجات و احیای آبخوردگی تبلت ایسوس تان از آسیب‌دیدگی در برابر آب، انجام دهید.

پس  در اولین قدم بعد از خارج نمودن تبلت از آب، چون مایعات باعث ایجاد اتصالات کوتاه در تجهیزات الکترونیکی شما می شود جدا کردن آن ها از جریان برق می تواند شانس نجات یافتن دستگاه شما را افزایش دهد! در ادامه با ما همراه باشید تا اقدامات لازم را هنگام آبخوردگی تبلت ایسوس و تعمیرات تبلت ایسوس به شما یادآور شویم.

آبخوردگی تبلت ایسوس

اقدامات لازم بعد از آبخوردگی تبلت ایسوس

 درهنگام آبخوردگی تبلت ایسوس اقدامات زیر می تواند باعث نجات و احیای دستگاه شما شود:

خیلی سریع تبلت ایسوس را از آب خارج کنید و آن را خاموش کنید. اگر تبلت خود را به موقع از آب بیرون آورده باشید، ممکن است آسیب زیادی ندیده باشد. زمانی که تبلت مدت زیادی در آب باشد، کمی بعید به نظر می‌رسد که بتوان تبلت را دوباره به حالت اول برگرداند. اگر باتری تبلت قابل جدا شدن است، باتری تبلت را از آن خارج کنید و تبلت و باتری را بر روی دستمال نرم و یا حوله قرار دهید. سیم کارت خود را خارج نمایید. ممکن است شماره‌های مهمی بر روی سیم کارت شما وجود داشته باشد.

تمام لوازم جانبی که متصل به تبلت هستند، از جمله هدفون، کارت حافظه، کاور و … را خارج نمایید. درگاه‌هایی که روی تبلت قرار دارند مثل درگاه میکروفون، اسپیکر و… جاهایی هستند که از داخل آن‌ها آب به درون دستگاه وارد می‌شود. با یک دستمال نرم یا حوله تبلت خود را خشک کنید. اگر حتی یک قطره آب داخل آن بماند باعث ایجاد خرابی در مداراتش می‌شود. از یک جارو برقی استفاده کنید، برای مکیدن مایع درون قسمت‌‎های داخلی گوشی، یکی از در دسترس ترین وسایل جارو برقی است.

بر خلاف توصیه‌های خیلی ها، به شما توصیه می‌کنیم که از سشوار استفاده نکنید. با استفاده از سشوار ممکن است رطوبت بیشتری به سمت داخل تبلت رفته و به اجزای الکتریکی دیگر آن نیز آسیب بزند. یکی  دیگر از در دسترس ترین راه‌ها، قرار دادن تبلت در برنج است. برنج آب را به خود جذب می‌کند. هر ساعت تبلت خود را درون برنج جابه‌جا کنید، این کار موجب می‌شود بعد از چند ساعت تمام رطوبت باقی مانده درون آن خارج شود.

بررسی کارکرد تبلت ایسوس

بعد از آبخوردگی تبلت ایسوس و انجام اقدامات لازم تبلت خود را تست کنید. پس از 24 ساعت که مراحل بالا را انجام دادید، تبلت خود را روشن کرده و تست نمایید. تمامی پورت‌ها و مواردی که به آن‌ها آب وارد شده بود را تست کنید. اگر تبلت شما کاملا خشک شده ولی هنوز کار نمی‌کند شارژر را به تبلت وصل کنید. اگر تبلت کار کرد، احتمالا باتری تبلت خراب شده و شما باید باتری تبلت را تعویض نمایید.

تعمیرات ایسوس نیازمند آشنایی با قطعات سخت افزاری و ویژگی های نرم افزاری محصولات مختلف ایسوس می باشد. در صورت جواب نگرفتن از مراحل بالا، تبلت خود را به یک نمایندگی مجاز ایسوس نشان داده و تمام کارهایی که با آن انجام داده‌اید را برای آنها شرح دهید. آن ها در صورت دانستن کاری که با تبلت انجام شده، سریع‌تر و دقیق‌تر آن را درست خواهند کرد. نمایندگی تعمیرات ایسوس ، خدمات تخصصی تعمیرات موبایل و تبلت را به کاربران گرامی ارائه می دهد. خدمات نمایندگی تعمیرات ایسوس ، با پیشرفته ترین ابزارآلات و بهره مندی از متد روز در تعمیرات ارائه می گردد. نمایندگی تعمیرات ایسوس آماده ی پاسخگویی به شما هم وطنان گرامی است.

مرکز تعمیرات تبلت اپل

مرکز تعمیرات تبلت اپل

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

Rate this post
اشتراک گذاری