اشتراک گذاری

آی سی تغذیه موبایل سامسونگ

تعمیر آی سی تغذیه موبایل سامسونگ یکی از خدماتی است که نمایندگی تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران به کاربران گوشی های موبایل سامسونگ ارائه می دهد. آی سی یکی از مهم ترین قطعات گوشی است که با ولتاژهای قوی یا ضعیف در ارتباط است. این قطعه انرژی بخش های مختلف موبایل را تامین کرده و وظیفه ی و تغذیه ی این قطعات را بر عهده دارد. از این رو کارشناسان تعمیر موبایل معتقدند که این قطعه باید در شرایطی تخصصی و با استفاده از ابزار پیشرفته تعمیر شود.

بسته به نوع و شدت آسیب ایجاد شده، آی سی تغذیه باید تعمیر و یا تعویض گردد. از آنجا که تعمیر ناقص این قطعه و یا بروز خطا در روند تعمیر آن می تواند زمینه ساز مشکلات جدی تر در موبایل شود، متخصصین ارشد it در نمایندگی تعمیر موبایل، بررسی و تعمیر آن را بر عهده گرفته اند. در ادامه این مقاله، نکاتی را در مورد آی سی تغذیه موبایل سامسونگ و روش های تعمیر این قطعه به شما کاربران گرامی ارائه خواهیم داد.

تعمیرات گلکسی j7

آی سی تغذیه موبایل چیست؟

در بردهای موبایل های امروزی از یک آی سی برای تامین ولتاژ، جریان در مسیر اجرای دستور، حفاظت در مدار و تامین انرژی آی سی ها کمک می گیرند، به این آی سی ، آی سی تغذیه می گویند. آی سی تغذیه موبایل سامسونگ به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات موبایل سامسونگ شناخته می شود که در برد قرار دارد. برای این که برد بتواند به درستی کار کند، به ولتاژ و جریانی نیاز دارد که این جریان، توسط آی سی تغذیه تامین می شود.

وظایف آی سی تغذیه موبایل سامسونگ

آی سی تغذیه موبایل سامسونگ ، اغلب وظایفی از قبیل کنترل درایور بک لایت و تامین تغذیه بخشهای مختلف را بر عهده دارد. در بعضی از موارد هم تشخیص اتصال هدفون بر عهده این آی سی است. کلیدهای ولوم، کلید پاور ، کلید منو و در بعضی از گوشی ها کلید سایلنت و کلید های دیگر نیز علاوه بر CPU بخش Application به این آی سی وصل می شود. این آی سی با استفاده از چند عدد NTC  کنترل دمای بخش هایی نظیر CPU، پاور آمپلی فایر های RF، دوربین، باطری و…   بر عهده دارد.

بررسی  ساختار آی سی تغذیه

آی سی تغذیه، با استفاده از سه یا چهار پین به باتری متصل می شود و بر اساس طراحی داخلی و با گرفتن ولتاژ باتری، ولتاژ مورد نیاز برای سایر بخش ها را تامین می کند. جالب است بدانید که ولتاژ از طریق پین مثبت باتری وارد مدار حفاطت جریان داخل آی سی می شود. این مدار، وظیفه ی محافظت از باتری و آی سی تغذیه موبایل سامسونگ در برابر سوختگی یکی از بلوک های خروجی را بر عهده دارد.

وقتی جریان کشیده شده از آی سی تغذیه، از حد معینی بیشتر می شود، مدار حفاظت جریان وارد عمل شده و در نتیجه، آی سی تغذیه کل موبایل را خاموش می کند. توجه داشته باشید که در گوشی های هوشمند، باتری هم در تامین انرژی قطعات نقش ایفا می کند. آی سی پاور آمپلی فایر، لایت  و تقویت زنگ و تغذیه پردازش، قطعاتی هستند که از باتری انرژی دریافت می کنند و کاری به آی سی تغذیه ندارند.

تعمیر و تعویض آی سی تغذیه موبایل Samsung

تلاش همکاران ما در نمایندگی تعمیرات سامسونگ، بر این است که آی سی تغذیه موبایل سامسونگ را به صورت حرفه ای ترمیم کرده و تا حد امکان، از تعویض آن جلوگیری کنند. با این وجود، گاهی شدت آسیب دیدگی مانع از تعمیر شده و نیاز به تعویض آی سی تعذیه موبایل سامسونگ می باشد. برای تعویض این قطعه، باید نکاتی رعایت شود؛ در غیر این صورت، ممکن است مشکلاتی برای سایر بخش های دستگاه ایجاد شده و هزینه ی تعمیرات چند برابر گردد. همکاران ما در نمایندگی Samsung، ضمن رعایت دقیق نکات این فرایند، از قطعه ی اصل و اورجینال در گوشی سامسونگ شما استفاده می کنند تا سلامت و کیفیت عملکردی دستگاه تضمین گردد.

اگر گوشی و یا تبلتی دارید که دچار مشکلاتی در عملکرد شده، می توانید ضمن برقراری تماس با نمایندگی تعمیرات موبایل در مرکز سخت افزار ایران، راهنمایی های لازم را دریافت دارید. همچنین در صورت مراجعه به این واحدها نیز همکاران ما در جریان مشکل قرار گرفته و اقدامات لازم برای تعمیرات تخصصی آن را انجام می دهند. لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیرات موبایل و تبلت سامسونگ، تحت نظارت مستقیم تعمیرکاران متخصص بوده و در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارند. همچنین، به دلیل استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته، فرآیند تعمیر در واحدهای تعمیرات موبایل، مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می گردد.

4.2/5 (5 امتیاز)
اشتراک گذاری