اشتراک گذاری

اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس

شناخت اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس از مواردی است که برای کاربران تلفن همراه ایسوس ، جذاب و البته لازم است. این شناخت به کاربران کمک می کند که در صورت بروز هرگونه ایراد در اجزای موبایل ایسوس ، به خوبی علت آن را تشخیص داده و برای رفع مشکل اقدام نمایند.

همانطور که می دانید امروزه گوشی های موبایل به بخشی از زندگی روزمره ی بیشتر مردم در دنیا تبدیل شده اند. این امر، لزوم شناخت اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس را بشتر مشخص می کند. لذا توجه شما را به نکاتی پیرامون شناخت اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس که توسط کارشناسان مرکز موبایل ایسوس جمع آوری شده است، جلب می نماییم.

اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس

بررسی اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس

قاب و شاسی دستگاه

یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس، قاب و شاسی این دستگاه می باشد. قاب و شاسی موبایل ایسوس، اجزای داخلی و ظریف این دستگاه را در خود جای داده اند؛ در واقع این بخش از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس، محافظ اجزای داخلی موبایل می باشد. اما قاب موبایل ایسوس کاربرد دیگری نیز دارد؛ این قسمت نشان دهنده ی مدل دستگاه نیز می باشد.

صفحه نمایش (LCD)

صفحه نمایش بخش دیگری از قطعات موبایل ایسوس است که به دو نوع تقسیم بندی می شود:

  1. -صفحه نمایش تک رنگ یا سیاه و سفید
  2. -صفحه نمایش رنگی

کیفیت و اندازه ی صفحه نمایش به نوع گوشی و کاربرد آن بستگی دارد.

باتری

باتری را می توان به عنوان یکی دیگر از قطعات  گوشی ایسوس معرفی کرد. باتری در واقع منبع تغذیه ی گوشی موبایل محسوب می شود. لازم به ذکر است که باتری گوشی های موبایل به طور کلی دو قسم هستند : باتری های نیکلی و باتری های لیتیمی.

بازر ( کپسول زنگ )

این قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس، همان قطعه ای است که صدای زنگ، موزیک و… را پخش می کند. بازر نیز بسته به نوع و مدل گوشی، انواع و اشکال مختلفی دارد.

برد اصلی دستگاه

این قسمت از اجزای موبایل ایسوس در برگیرنده ی تمامی قطعات و آی سی های اصلی موبایل می باشد.

موتور ویبراتور

موتور ویبراتور،موتوری است که باعث لرزش یا همان ویبره زدن گوشی می شود. موتور ویبراتور، یک موتور dc کوچک است که جای آن داخل قاب و یا روی برد می باشد.

بلندگو

بلندگو یا اسپیکر یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس است که صدای مکالمه و کلیه ی صداهای دریافتی از طریق آن شنیده می شود. توجه کنید که این قطعه از لحاظ ساختمانی و نیز نحوه ی عملکرد با بازر متفاوت است.

میکروفن( کپسول دهنی )

میکروفن یا کپسول دهنی، وظیفه ی تبدیل صدای دریافتی به سیگنال و ورود آن به مدار را بر عهده دارد. این قسمت از اجزای موبایل ایسوس، دارای انواع متفاوتی است از جمله : میکروفن خازنی، میکروفن دیجیتال و میکروفن دیجیتال استریو .

کانکتورهای سیستم

این قسمت از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس در واقع شامل قسمت هایی از برد می شود که محل اتصال قطعات خارجی روی برد هستند. کانکتورهای موبایل ایسوس شامل موارد زیر می شوند:

کانکتور باطری، کانکتور سیم کارت، کانکتور مموری کارت، کانکتور دوربین، کانکتور LCD، کانکتور شارژ، کانکتور هندزفری، کانکتور کابل USB، کانکتور کابل Flash، کانکتور صفحه کلید.

آنتن

ارسال و دریافت سیگنال در گوشی های موبایل را آنتن انجام می دهد. این مورد از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس دارای سه نوع مخفی، پیچی و کشویی است.

صفحه کلید

کیبورد یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس است. کیبورد در موبایل ممکن است قسمتی از برد و یا جدا از برد می باشد. اگر کیبورد گوشی ایسوس، جزئی از برد باشد، شامل این قسمت ها است : ( کی پد پلاستیکی، برچسب کاغذی و کانکتورهای روی برد) . چنانچه گوشی ایسوس دارای کیبورد مجزا از برد باشد هم همین اجزا در آن دیده می شود.

دوربین

آخرین قطعه از اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس که در این مطلب برای شما عنوان می کنیم، دوربین است. دوربین را شاید بتوان مهم ترین جزء گوشی دانست که کیفیت آن تاثیر بسیاری در انتخاب گوشی توسط کاربر دارد. این قطعه دارای انواع VGA و MEGAPIXEL است و به صورت های مختلف به برد وصل می شود ؛ هم به صورت دارای کابل Flat و هم به صورت سوکتی و … .

امیدواریم بررسی اجزای تشکیل دهنده ی موبایل ایسوس مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس ، کلیه خدمات مربوط به تعمیر محصولات ایسوس را ارائه می نماید. واحدهای تخصصی در مرکز تعمیرات ایسوس ایجاد شده و کارشناسان زبده در این واحدها به تعمیر تخصصی محصولات می پردازند. تعمیرات گوشی ایسوس در کارگاهی مجهز به ملزومات لازم جهت ریکاوری موبایل انجام می پذیرد.

 واحدهای تعمیرات ایسوس مجهز به ابزار پیشرفته ی دنیا در حوزه ی تعمیر محصولات ایسوس هستند. مدیریت نمایندگی ایسوس همواره جلب رضایت مشتری را در صدر اهداف فعالیت این مرکز قرارداده و این اصل مهم، اساس فعالیت کارکنان در تمامی بخش های مربوط به تعمیرات و فروش ایسوس می باشد.

ما در تلاشیم تا با بهره گیری از کادر مجرب و متعهد، رفع هرچه سریع تر مشکل شما را با هزینه ای متعارف محیا سازیم.افتخار ما در نمایندگی ایسوس، جلب رضایت شما کاربران محترم است. جهت آشنایی با واحدهای تعمیرات ایسوس روی لینک مربوط به محصول مورد نظر کلیک نمایید.

مرکز تعمیرات تبلت اپل

مرکز تعمیرات تبلت اپل

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

در صورت تمایل اخبار ، مقالات ، محصولات وسوالات متداول ایسوس را در سایر صفحات سایت پیگیری نمایید.

Rate this post
اشتراک گذاری