اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • علت عدم اعتماد به بنچمارک ها در خرید گوشی هوشمند چیست؟

علت عدم اعتماد به بنچمارک ها در خرید گوشی هوشمند چیست؟

 عدم اعتماد به بنچمارک ها که از جمله نرم افزارهای اندازه گیری میزان عملکرد یک دستگاه می باشند، موضوع این مقاله می باشد. این ابزارها در دستگاه های مختلفی از قبیل لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت، گوشی و … به کار می روند. بنچمارک ها میزان رم، قدرت پردازنده ها، حافظه های داخلی، پردازنده های گرافیکی و … به صورت انفرادی یا جمعی می سنجد و نمایش می دهد. کاربران بسیاری از این نرم افزارها به عنوان ملاک قابل اعتماد استفاده کرده سپس اقدام به انتخاب و خرید می کنند. در هر صورت بنچمارک ها را می تواند به عنوان یک استاندارد معرفی که در کار مقایسه دو محصول بسیار کار آمد خواهد بود.

برای گوشی های هوشمند نیز این نرم افزارها قابلیت داشته اما آیا واقعا قابل اعتماد هستند؟ تا چه میزان می توان به آن ها اعتماد کرد؟ آیا کمپانی های تولید کننده توانایی دستکاری یا تقلب در بنچمارک ها را ندارند؟ در ادامه به صورت تخصصی تر به مبحث عدم اعتماد به بنچمارک ها می پردازیم با ما همراه باشید.

اعتماد به بنچمارک ها

چرا بنچمارک ها ساخته شدند؟

بنچمارک ها به عنوان معیاری مطمئن وارد عرصه ی مقایسه و تعیین عملکرد یک دستگاه شد. بنچمارک ها با دسترسی و سنجش قابل توجهی که می توانند داشته باشند، قادر خواهند بود میزان رام، حافظه ی داخلی، پردازشگر گرافیکی، قدرت پردازنده ها و هر ویژگی دیگر دستگاه را نمایش دهند. کاربران بسیاری از بنچمارک ها در هنگام خرید استفاده می کنند. اما حقیقت این است که این نرم افزار ها قابلیت تقلب دارند.

همانگونه که کمپانی هواوی چندی پیش به تقلب در بنچمارک متهم شد. این شرکت اتهام را رد نکرد. سپس اظهار داشت که بزرگ ترین کمپانی های دنیا نیز به تقلب در بنچمارک می پردازند. در ابتدای این بحث به بیان عدم اعتماد به بنچمارک ها پرداختیم. علت آن نیز تکامل نیافتن این نرم افزاری همچنین تبدیل شدن آن به عرصه ی رقابت کمپانی هاست. بنچمارک ها برای سنجش و مقایسه همچنین تعیین استاندارد تولید شده و مورد استفاده قرار گرفتند.

چرا در بعضی از مواقع اعتماد به بنچمارک ها وجود ندارد؟

بنچمارک ها استانداردهای غیر استانداردی هستند که در سنجش و مقایسه ی ابزار، مشکلات مختلفی دارند. البته اگر معیار و استانداردی مشخص شده برای سنجش کیفیت، قدرت و کارایی یک محصول وجود نداشته باشد، عملا مقایسه بی فایده خواهد بود. یکی از مشکلات و عوامل عدم اعتماد به بنچمارک ها، به توافق نرسیدن شرکت های مختلف در اندازه گیری کدامین بخش یا قسمت گوشی های تولید شده است. حداکثر کارایی، بررسی قطعات مختلف، تحمل شرایط سخت دستگاه و قطعات و … عمده اختلافات کمپانی ها در معیار های سنجش بنچمارک هستند. جدای از تکامل نیافتن نرم افزارهای سنجش کیفیت، گوشی های هوشمند هنگام سنجیده شدن توسط بنچمارک ها، مانند جعبه سیاه عمل می کنند.

بنچمارک های کامپیوتری قادرند که برکارایی هر قطعه به صورت جداگانه تمرکز کنند اما بنچمارک های گوشی هوشمند به صورت کلی کارایی قطعات را بررسی می کنند. واضح تر اینکه درون یک گوشی چه قطعاتی هست کار ساده ایست اما این قطعات چگونه کار می کنند دشوار است. در گوشی هر قطعه از قطعه ی کوچکتری تشکیل شده که درون قطعه ی بزرگ تر به عمل خود می پردازد. تاثیر قطعات بر یکدیگر در این دستگاه غیر قابل انکار است که این مساله نشان از پیچیدگی آن دارد. در هر صورت اگر بنچمارک ها، استانداردتر شوند در اندازه گیری و سنجش قابل اعتماد خواهند شد. اما اگر همچنان امکان تقلب در آن ها وجود داشته باشد اعتماد کردن به آن ها برابر با متضرر شدن خواهد بود و عدم اعتماد به بنچمارک ها منفعت در پی خواهد داشت.

نمایندگی موبایل ال جی

 نمایندگی موبایل ال جی از تیمی حرفه ای تشکیل شده است که به صورت شبانه روز در تلاش اند تا عمده نیازهای کاربران را در کوتاه ترین زمان با صرف کم ترین هزینه ها و ارائه ی بهترین کیفیت بر طرف کنند. در نمایندگی تعمیرات ال جی کارشناسانی مشغول به کار اند که دوره های تخصصی بین المللی را پشت سر گذاشته و در طول سالیان دراز مهارت تجربی قابل توجهی به دست آورده اند.

سه واحد مجزا و کاملا تخصصی تعمیرات، فروش و مشاوره خدماتی از قبیل مشاوره های پیش و پس از خرید و تعمیرات، فروش محصولاتی کاملا اوجینال با ضمانتنامه های معتبر و مدت دار، تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری قطعات مختلف گوشی های ال جی، تعویض قطعات معیوب با نمونه ای اصل و اورجینال و خدمات سرویس در محل را در اختیار کاربران عزیز قرار داده تا با خیال راحت به استفاده از دستگاه خود بپردازند.

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به سایر صفحات وب سایت، اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را دنبال نمایید.
Rate this post
اشتراک گذاری