اشتراک گذاری

نگاهی به انواع تراشه موبایل

همه ما هنگامی که قصد خرید گوشی را داریم به سراغ مشخصات گوشی مورد نظرم میرم و آن مشخصات را بررسی کرده و با مشخصات سایر گوشی ها مقایسه می کنیم. از جمله این ویژگی ها اندازه، دوربین، حافظه و … است. اما یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک تلفن همراه دارد تراشه موبایل است. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع تراشه موبایل آشنا کنیم. کارشناسان خبره نمایندگی سونی آمادگی پاسخ به پرسش های شما عزیزان در مورد انواع قطعات گوشی یا تبلت را دارند. با مراجعه به نمایندگی گوشی سونی از راهنمایی لازم هنگام خرید محصولات نمایندگی سونی بهره مند شوید.

تراشه موبایل شرکت مدیاتک با قیمت مناسب در گوشی های چینی

شرکت مدیاتک یک شرکت طراح محصولات الکترونیکی است. از محصولات این شرکت می توان به پردازنده اشاره کرد. این شرکت تایوانی در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد. چیپست‌های شرکت مدیاتک تحت عنوان هلیو شناخته شده اند. Chipset سری P مدیا تک از تراشه های میان‌رده این شرکت است. از تراشه های برتر این سری می توان به هلیو P10، هلیو P20، هلیو P22، هلیو P60 اشاره کرد.

پردازنده های موبایل کمپانی مدیا تک دارای تکنولوژی ضعیف تر نسبت به دیگر رقبای خود هستند. قیمت پایین این چیپست ها باعث روی آوری شرکت های چینی سازنده گوشی تلفن همراه به این تراشه موبایل شده است. اخیرا شرکت مدیاتک تراشه هلیو پی 70 را معرفی کرده است. این تراشه نسخه سریع‌تر از تراشه هلیو p60 است. اگرچه تراشه هلیو پی 70 از نظر هوش مصنوعی نسبت به پی 60 تغییر محسوسی نداشته اما سرعت هسته‌های پردازنده و پردازشگر گرافیکی آن تغییر کرده و مقدار آن زیاد تر شده است.

تراشه موبایل مدیا تک

چیپست کایرین شرکت هواوی

شرکت هوآوی یک شرکت چند ملیتی است که دفتر اصلی آن در شنژن چین است. تولید تراشه های این شرکت برعهده شرکت زیر برند آن یعنی شرکت های‌ سیلیکون که با نام کایرین شناخته شده است، می باشد. از تراشه موبایل این شرکت می توان به تراشه‌های میان‌رده سری 600 و سری 700 اشاره کرد. از معروفترین تراشه های این شرکت می توان به کایرین 658، کایرین 659 و کایرین 710 نام برد. از قوی ترین تراشه موبایل که اخیرا توسط شرکت هواوی رونمایی شده است چیپست کرین ۹۸۰ است. این پردازنده‌ در گوشی‌های سری میت ۲۰ قرار گرفته شد. ویژگی های این chipset مبتنی بر هوش مصنوعی است. سرعت دانلود این تراشه تا ۱.۴ گیگابایت بر ثانیه می باشد.

چیپست کایرین شرکت هواوی

تراشه موبایل اسنپدراگون شرکت کوالکام

کوالکام یک شرکت فناوری و ارتباطی آمریکایی است. این شرکت در سال ۱۹۸۵ در سن دیگو آمریکا تأسیس شد. کوالکام را می توان از برترین تولیدکننده پردازنده‌های موبایل در جهان دید. این شرکت توجه ویژه ای به تولید چیسپت‌های میان‌رده داشته است. تراشه موبایل سری 600 و 700 از تراشه‌های میان‌رده این کمپانی است. تراشه اسنپدراگون 639، اسنپدراگون 632 و اسنپدراگون 670 از معروف ترین تراشه های این کمپانی است.

شرکت کوالکام قصد دارد از نسل بعدی فناوری شارژ سریع در سال آینده رونمایی کند. آخرین اخبار منتشر شده از این کمپانی مربوط به تولید تراشه اسنپدراگون 8150 است. طبق این اخبار، تراشه موبایل اسنپدراگون 8150، یک تراشه 7 نانومتری است که حداقل 20 تا 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. طبق این اخبار انرژی مصرفی این تراشه نسبت به مدل قبلی کمتر خواهد بود.

تراشه موبایل اسنپدراگون

چیپست های اگزینوس شرکت سامسونگ چگونه هستند

اگزینوس سری سیستم‌های روی تراشه شرکت سامسونگ برای استفاده در تلفن هوشمند است. تراشه‌های کمپانی سامسونگ در بخش میان‌رده‌ها دارای تنوع پایینی است. از مهمترین چیپست های اگزینوس می توان به اگزینوس 7885 و اگزینوس 7880 اشاره کرد. از دیگر پردازنده های این شرکت می توان به پردازنده اگزینوس 9820 اشاره کرد. این پردازنده سه خوشه ای است.  هسته‌های اگزینوس 9820 به صورت 2+2+4 هسته قرار خواهند گرفت. طبق اخبار منتشر شده سامسونگ قصد دارد تراشه های خود را به دیگر تولیدکنندگان بفروشد.

چیپست های اگزینوس

نمایندگی تعمیرات سونی

تعمیرات گوشی به دست خبره ترین کارشناسان و مهندسان حوزه تعمیرات موبایل انجام می شود. این کارشناسان با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات، به رفع مشکل پیش آمده در گوشی سونی می پردازند. تضمین کیفیت قطعات مصرفی از ویژگی های این مراکز است. تمام تعمیرات بر اساس استانداردهای بین المللی و کیفی انجام می شود. این ویژگی ها مرکز تعمیرات سونی را به عنوان پیشروترین و موفق ترین مجموعه های تعمیرات گوشی سونی قرار می دهد.

Rate this post
اشتراک گذاری