اشتراک گذاری

بررسی تاریخچه سیستم عامل اندروید

اندروید سیستم ‌عامل عرضه شده توسط گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها است. اندروید بر پایه هسته کرنل می باشد. این سیستم گسترده ترین سیستم مورد استفاده در بین تلفن های همراه است. واژه‌نامه کمبریج، اندروید را یک ربات که به گونه‌ای ساخته شده تا شکل ظاهری شبیه به انسان داشته باشد، تعریف می کند. با مطالعه ی این مقاله به تاریخچه سیستم عامل اندروید و زمان پیدایش هر کدام از نسخه های این سیستم عامل پی خواهید برد. کارشناسان نمایندگی تعمیرات سامسونگ با قرار دادن مقالات عمومی و تخصصی سعی در آشنایی شما با به روزترین مسائل و فناوری های گوشی تلفن همراه دارند. شما کاربران گرامی با مطالعه مقالات تعمیرگاه تخصصی سامسونگ به مطالب ارزشمندی دست خواهید یافت.

تعمیرات هارد موبایل

اولین سیستم عامل اندروید

تاریخچه سیستم عامل اندروید به سال ۲۰۰۵ و خرید شرکت اندروید توسط گوگل برمی گردد. شرکت اندروید در زمینه تولید نرم‌افزار تلفن‌های همراه مشغول به فعالیت بود. اندی رابین از موسسان این شرکت پس از پیوستن به گوگل مسئول پروژه اندروید در گوگل شد. آغاز فعالیت اندروید مبتنی بر هسته لینوکس بود در سال ۲۰۰۷ شرکت گوگل اتحادیه گوشی باز را مطرح کرد. ۳۴ شرکت از بنیان‌گذاران این اتحادیه بودند. از بین این شرکت ها می توان به سامسونگ، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، اچ‌تی‌سی، گوگل نام برد. انتشار نسخه بتای نخستین سیستم اندروید در سال ۲۰۰۷ انجام شد. شرکت اچ‌تی‌سی با همکاری تی-موبایل اولین گوشی مبتنی بر اندروید را در سال 2008 تولید کردند. از سال 2008 شرکت های دیگری به به جمع پشتیبانی‌کنندگان اندروید پیوستند.

نسخه های بعدی اندروید در تاریخچه سیستم عامل اندروید

اولین بروز رسانی سیستم اندروید در سال 2009 با انتشار نسخه ۱٫۱ بود. در همان سال نسخه ۱٫۵ اندروید و نسخه ۱٫۶ یا دونات و اندروید نسخه ۲ و ۲٫۱ یا نان خامه ای منتشر شدند. در سال 2010 نیز نسخه های مختلفی از سیستم عامل اندروید منتشر شد. نسخه ۲٫۲ یا ماست بستنی، اندروید نسخه ۲٫۳ یا شیرینی زنجبیلی در سال 2010 عرضه شدند. اندروید نسخه ۳ و ۳٫۱ و ۳٫۲ یا کندوی عسل و اندروید نسخه ۴٫۰ یا ساندویچ بستنی (بستنی حصیری) در سال 2011 ساخته شد. سال 2012 سال عرضه اندروید نسخه ۴٫۱ یا آب‌نبات ژله‌ای بود. در سال ۲۰۱۳ توسعه‌دهندگان اندروید به همکاری با شرکت نستله پرداختند.

نتیجه این نگارش ۴٫۴ سیستم‌عامل اندروید به نام کیت‌کت بود. در سال 2014 اندروید ۵ یا اندروید آب‌نبات چوبی یا یا اندروید L توسط گوگل معرفی شد. سال 2015 سال معرفی نسخه جدیدی از اندروید به نام اندروید مارشمالو یا اندروید ۶ بود. اندروید نسخه ۷٫۰ یا نوقا (نوگت) در سال 2016 با هدف رفع کاستی ورژن قبلی ایجاد شد. اندروید نسخه ۸ یا اوریوادر سال ۲۰۱۷ منتشر شد. در حال حاضر آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید 9 معرفی شده است. اندروید 9 در تاریخ 8 مه 2018 با ویژگی‌های جدید و جذاب معرفی شد. اندروید 9 با نام  Pie که یکی از غذای خوشمزه و شیرین آمریکایی است نام گذاری شده است و به جدیدترین نسخه اندروید در تاریخچه سیستم عامل اندروید تبدیل شده است.

مرکز تعمیرات تبلت اپل

مرکز تعمیرات تبلت اپل

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

تعمیر و تعویض  قطعات موبایل سامسونگ به دست متخصصین حرفه ای و با کیفیت بسیار بالا در نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ انجام میگردد. استفاده از ابزارآلات پیشرفته، کمترین زمان و بالاترین کیفیت موجب استقبال کاربران از خدمات این مجموعه گشته است. بعد از تحویل دستگاه شما به کارشناسان مرکز تعمیرات عیب یابی دستگاه صورت گرفته و روند تعمیرات آغاز خواهد شد. در صورت نیاز به تعویض قطعه فقط و فقط از قطعات اورجینال گوشی سامسونگ بهره خواهیم گرفت.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری