اشتراک گذاری

ترفندهای افزایش سرعت تبلت

امروزه که دنیا در حال پیشرفت است، تکنولوژی هم از مواردی است که با سرعت چشمگیری در حال ارتقا است. در این میان، یکی از حوزه هایی که می توان پیشرفت تکنولوژی را به وضوح در آن مشاهده کرد، عرصه ی گوشی های موبایل و تبلت ها است. 

این محصولات در سالهای اخیر، هم از لحاظ ظاهری و سخت افزاری و هم از لحاظ کاردکرد نرم افزاری و هوشمندی پیشرفت بسیاری داشته اند؛ به گونه ای که کاربران بخش زیادی از کارهای روزانه خودشان را با آن ها انجام می دهند. حال شما تصور کنید اگر اختلالی در سرعت عملیات تبلت شما پیش آید؛ چقدر کاربران بابت انجام کارها اذیت می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از ترفندهای افزایش سرعت تبلت آشنا کنیم.

با انجام دادن این ترفندها، شاهد افزایش سرعت عملکرد تبلت خود باشید و از مشکلات ناشی از کند شدن فرایندهای آن رهایی یابید. چنانچه راه حل های ذکر شده موثر واقع نشده و همچنان سرعت پردازش های تبلت شما پایین بود، می توانید از تکنسین های نمایندگی تعمیرات تبلت و موبایل در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

کاربردی ترین ترفندهای افزایش سرعت تبلت

به عنوان بخشی از کاربردی ترین ترفندها و روش های افزایش سرعت پردازش تبلت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آپدیت کردن

سیستم عامل تبلت خود را به آخرین نسخه انتشار یافته ی آن برو رسانی کنید، این عمل تاثیر بسیاری در بهینه شدن و بالا رفتن سرعت دستگاه خواهد داشت.

حذف کردن فایل های غیر قابل استفاده (cash)

وقتی شما مثلا وب گردی می کنید، یک سری فایل های مرتبط با آن سایت هایی که در آن جستجو کرده اید، در حافظه تبلت شما به عنوان فایل های کش ذخیره می شوند که با حذف این فایل های به دردنخور، کمک زیادی به افزایش سرعت تبلت خودتان خواهید کرد.

حذف یا غیرفعال کردن برنامه های اضافی

 یکی از ساده ترین راه های افزایش سرعت تبلت های اندرویدی و ios، حذف یا غیر فعال کردن برنامه هایی است که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. در مواردی که نمی خواهید برنامه را حذف کنید، با این تفکر که ممکن است روزی به کارتان بیاید، آن را متوقف کنید؛ چرا که بودن حجم زیادی از برنامه ها در تبلت که هر کدام در پس زمینه سیستم عامل تبلت کاری را انجام می دهند، موجب کند شدن سرعت تبلت شما خواهد شد.

خلوت کردن هوم اسکرین

خیلی از کاربران به جهت سهولت در دسترسی به برنامه هایی که خیلی از آنها استفاده می کنند، این برنامه ها را در هوم اسکرین تبلت خود قرار می دهند. اگر شما جزء آن دسته از کاربران بوده و صفحه ی اصلی تبلت تان را حسابی شلوغ کرده اید، باید بگویم که شما با افزایش سرعت تبلت خودتان دشمنی دارید. چرا که پر یا خالی بودن این بخش، در سرعت عملکرد تبلت بسیار موثر است. با خلوت کردن فضای هوم اسکرین، کمک بسیاری به افزایش سرعت تبلت خواهید کرد.

بازگردانی تبلت به تنظیمات کارخانه (ریست فکتوری)

مواقعی پیش می آید که شما باگ های مختلفی در تبلتتان مشاهده می کنید و به دنبال آن، شاهد کاهش سرعت این دستگاه هستید. این مساله شما را به ستوه آورده و عملکردهایتان را مختل می کند. در این زمان، پیشنهاد ما به شما این است که تبلت خودتان را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید تا هم مشکل برطرف شود و هم سرعت تبلت به حالت عادی باز گردد. البته متذکر می شوم که قبل از انجام این کار، از اطلاعات خود بر روی تبلت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بعدا به مشکل بر نخورید.

غیرفعال کردن همگام سازی خودکار

یکی دیگر از روش های افزایش سرعت تبلت ، غیر فعال کردن قابلیت همگام سازی خودکار در این دستگاه است. این قابلیت باعث همگام شدن ایمیل و جمیل شما با حساب های شخصیتان می شود و یا موارد به روز شده در رابطه با اطلاعات هواشناسی را هماهنگ می کند. خب طی شدن این فرایندها باعث کند شدن سرعت تبلت شما می شود که غیرفعال کردن آن، در افزایش سرعت دستگاه مورد بحث، تاثیر بسزایی دارد.

اورکلاکینگ

اورکلاکینک یکی از جذاب ترین ترفندها برای افزایش سرعت تبلت شما است که شما می توانید این کار را با استفاده از نرم افزارهای مختلفی انجام دهید. این نرم افزار ها را می توانید به راحتی از اینترنت با یک جستجوی ساده پیدا کرده و دانلود کنید. این عمل هم باعث افزایش سرعت تبلت شما شده و بسیاری از مشکلات دیگر را نیز برطرف می کند.

نمایندگی تعمیرات تبلت و موبایل

در راستای ارائه ی خدمات هرچه با کیفیت تر به کاربران محترم، واحدی تخصصی در مرکز سخت افزار ایران به تعمیر تبلت و موبایل اختصاص یافته است. در این واحد، جمعی از مجرب ترین کارشناس های آی تی فعالیت می کنند که با تکیه بر دانش فنی خود، محصول مورد نظر را به شکل حرفه ای ترمیم می کنند.

نمایندگی تعمیرات تبلت و موبایل از پیشرفته ترین دستگاه ها و ابزار آلات روز دنیا استفاده می کند و به همین جهت نیز کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که محصولشان مثل روز اول خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی مذکور، می توانید به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنید.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری