اشتراک گذاری

تعمیر تاچ تبلت سونی

از آنجا که یکی از حساس ترین قسمت های یک تبلت صفحه و تاچ اسکرین آن می باشد، تعمیر تاچ تبلت سونی یکی از مسایلی است که می توان به صورت تخصصی به آن پرداخت. نمایندگی تعمیر تبلت سونی به صورت حرفه ای با داشتن کادری مجرب، پاسخگوی مشکلات کاربران برند sony می باشد. 

فناوری لمسی سالیان درازی است که در دنیای تکنولوژی وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد، اما در ۵-۴ سال اخیر شاهد موج عظیم استفاده از آن در اسمارت فون ها و تبلت ها بوده ایم. در این مقاله ضمن پرداختن به تعمیر تاچ تبلت سونی ، نکاتی مفید در ارتباط با صفحه نمایش لمسی و انواع آن  ارائه و در اختیار کاربران گرامی قرار می گیرد.

تعمیر تاچ تبلت سونی

تعمیر تخصصی مشکلات تاچ تبلت سونی

تعمیر تخصصی تاچ نیاز مند آشنایی با این قطعه و شناسایی انواع مشکلات آن می باشد. این مشکلات می تواند ناشی از مسائل نرم افزاری ویا سخت افزار تبلت سونی باشد. بسته به نوع مشکل ایجاد شده، باید برای تعمیر تاچ تبلت سونی اقدام نمود. در اغلب موارد مشکلات نرم افزاری تاچ با خاموش و روشن کردن تبلت درست می شود. در غیر اینصورت می توان با فلش کردن گوشی مشکل ایجاد شده را حل نمود.

اما اگر مشکل در سخت افزار تبلت سونی ایجاد شود، شما می توانید با مراجعه به نمایندگی های معتبر تبلت سونی بفهمید که آیا تبلت شما قابل تعمیر است یا باید تاچ تبلت به کلی تعویض شود.

تاچ اسکرین چیست؟

فناوری که ما آن را با نام Touch Screen و یا صفحه نمایش های لمسی می شناسیم ابتدا در سال ۱۹۷۱ در مرکز تحقیقات دانشگاه کنتاکی آمریکا توسط دکتر ساموئل هرست ایجاد شد. البته این اختراع شفافیت دستگاه های امروزی را نداشت. در سال ۱۹۷۴نمونه ارتقا یافته ی این تکنولوژی ساخته شد. 

بعد از گذشت سه سال ، شرکت Elographics نمونه شفاف مقاومتی پنج سیمه را ایجاد کرد که تا به امروز نیز یکی از کارآمد ترین روش های ساخت صفحه نمایش های لمسی به حساب می آید. به طور شفاف می توان گفت : تاچ اسکرین راه ارتباطی انسان با دنیای تبلت و موبایل می باشد، که به مراتب استفاده از این وسایل الکترونیکی را بهبود بخشیده است

انواع تاچ اسکرین

صفحه نمایش های لمسی مقاومتی

این نوع از صفحات ازچند لایه ساخته شده اند، که باعث پایین آمدن کیفیفت تصویر می شود. در عین حال می توان گفت یکی از مزیت های این  صفحه نمایش  مقاومت در برار گرد وغبار است. انواع این صفحه نمایش های لمسی مقاومتی را می توان در دسته های  چهار سیمه، پنج سیمه و هشت سیمه تقسیم نمود، که نمونه ۵ سیمه آن کاربرد بیشتری دارد. از دیگر مزایای آن می توان به قیمت پایین آن اشاره کرد. بد نیست بدانید در این فناوری نیازی نیست که حتما صفحه را با انگشت خود لمس کنید، چرا که این صفحات قادر به تشخیص فشار ورودی های گوناگونمی باشند

صفحه نمایش های خازنی یا الکترواستاتیک

این نوع از صفحات از سنسورهای گوناگونی بهره میبرند. هنگام تماس دست با صفحه به علت وجود بار الکتریکی متفاوت بین تبلت و دست، فرمان ایجاد شده به پردازنده رفته و محل آن را تشخیص می دهد. لازم به ذکر است که ، این صفحات نه تنها هزینه بالایی دارند بلکه تنها از طریق انگشتان دست و یا قلم مخصوصی که برای آن تعبیه شده است فرمان می پذیرند.

مقاومت این صفحات در برابر گرد وغبار و حتی خط وخش  و همچنین کیفیت بالای صفحه نمایش های خازنی را می توان از نقاط قوت آن ها به شمار آورد.

هم چنین از انواع دیگر صفحات لمسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحات لمسی بر پایه تکنولوژِی مادون قرمز
  • صفحات تشخیص مختصات اپتیکال
  • صفحات تشخیص مختصات آکوستیک

نمایندگی سونی و واحدهای تعمیرات

نمایندگی سونی و واحدهای تعمیرات در  این مرکز توانسته اند با تعهد بر ارائه بهترین کیفیت و استفاده از کارشناسان جوان و متبحر، جایگاه متمایزی از سایر رقبا پیدا کنند. شما با مراجعه به این مرکز می توانید بهترین کیفیت را با ما تجربه کنید و در بستری امن همان کیفیت اولیه ی دستگاه را با قطعاتی اصلی به دست آورید.

هم چنین این خدمات متناسب با نوع کالا شامل گارانتی تعویض و تعمیر می باشد. واحد های مجزا جهت تعمیرات موبایل و تبلت sony  راه اندازی شده است در صورت تمایل خدمات ما را در واحدهای تعمیرات سونی دنبال نمایید.

واحد تعمیرات تبلت سونی

واحد تعمیر تبلت سونی براساس ضوابط و استانداردهای جهانی با تکیه بر تخصص کادر فنی خود، مفتخر است در حال انجام خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی می باشد. تعمیر تاچ تبلت سونی یکی از خدمات تعمیرات تبلت سونی می باشد. خدمات این واحد مختص به مسئله خاصی نبوده و می توانید در صورت بروز هرگونه مشکلت در تبلت سونی خود به این مرکز مراجعه نمایید. ما این اطمینان خاطر را به شما دوستان گرامی میدهیم که در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت، دستگاه را به شما تحویل دهیم.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری