اشتراک گذاری

تعمیر دوربین گوشی ایسوس

تعمیر دوربین گوشی ایسوس از جمله نکات تعمیراتی بسیار مهم در دنیای امروز است. یکی از دلیال انتخاب گوشی های تلفن همراه در دنیای تکنولوژی، کیفیت بالای دوربین آن می باشد، همانطور که میدانید رقابت ها برای بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت دوربین موبایل بسیار بالاست به صورتی که تعداد لنزها و چراغ های فلش زن موبایل ها نسبت به گذشته چه از نظر کیفی  و چه از نظر کمی تغییرات بسیاری کرده است.

امروزه شاهد دو دوربین در پشت یک دوربین در جلوی موبایل ها می باشیم. که این مسئله نشانگر اهمیت بسیار بالای دوربین در اجزای تشکیل دهنده ی موبایل می باشد. با توجه به این مسائل و بیشتر شدن ظرافت گوشی ها احتمال  ایجاد آسیب در دوربین موبایل بسیار بالا می باشد. از همین رو تعمیر دوربین گوشی ایسوس نیازمند حضور مهندسین و متخصصین موبایل می باشد. به خصوص که این بخش در خارج از دستگاه تعبیه شده است.

بنابراین یکی از مسائل مهم در دنیای موبایل تعمیرات دوربین آن می باشد تا بتوان کیفیت از دست رفته ی تصاویر و ویدیوهای دستگاه را به حالت قبل برگرداند. دوربین موبایل ایسوس نیز مانند سایر برندها از این قاعده مستثنی نمی باشد. لازم به ذکر است که بدانید خوشبختانه دوربین موبایل ایسوس ، همانند سایر قطعات قابل تعویض می باشد. بنابراین چنانچه در این قسمت از دستگاه خود با مشکل مواجه شدید نگرانی بابت آن نداشته باشید. برای آشنایی بیشتر با تعمیر دوربین گوشی ایسوس با ما همراه شوید.

تعویض هارد موبایل

دوربین گوشی ایسوس چگونه کار می کند؟

آشنایی با عملکرد هر محصول موجب خواهد گشت استفاده ی بهتری از آن داشته باشید. ازین رو نحوه ی کارکردن دوربین موبایل ایسوس را به صورت مرحله به مرحله شرح می دهیم. امیدواریم با مطالعه ی این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه ی تعمیر دوربین گوشی ایسوس کسب نمایید. در ابتدا باید وارد اپلیکیشن دوربین شد باید و لنز را به سمت سوژه ی مورد نظر قرار داد. پس از فکوس نور به داخل لنز دوربین وارد می شود. دیافراگم میزان نور مورد نیاز سنسور را مشخص می کند و کاربر یا اسمارتفون لنز را روی سوژه فوکوس می‌کند. شاتر مدت زمان قرار گرفتن سنسور در برابر نور را تعیین می کند در نهایت عکس به وسیله سنسور گرفته می شود. سخت افزار دوربین عکس مورد نظر را پردازش و در حافظه ی دستگاه ذخیره می کند.

اقدامات لازم  پیش از تعمیر دوربین گوشی ایسوس

نکته لازم به ذکر این است که، این امکان وجود دارد در نسخه های متفاوت، این گزینه ها کمی متغییر باشد ولی در هر صورت روش کلی کار برای تعمیر دوربین گوشی ایسوس بدین صورت می باشد.

باتری دستگاه را بیرون بکشید

یکی از روش های همیشگی برای رفع مشکلات دستگاه موبایل خارج کردن باتری می باشد.این روش در برخی از شرایط سبب شده مشکل نمایش تصویر سیاه در برنامه دوربین گوشی برطرف شود. اگر گوشی هوشمندتان به گونه‌ای طراحی شده که به باتری آن دسترسی دارید، می توانید از این روش استفاده نماییدد

کش دستگاه را پاک کنید

جهت پاک کردن کش دستگاه  بدین ترتیب عمل نمایید. وارد بخش تنظیمات شوید.از قسمت Applications گزینه Application Manager را انتخاب نمایید.تمامی برنامه های All Apps دوربین را از منوی کشویی انتخاب کنید. ازمسیر Storage  باید گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید تا کش دوربین خالی گردد.

دستگاه را فکتوری ریست کنید

آخرین راه حلی که توصیه می‌کنیم پس از ناامید شدن از روش‌های دیگر مورد استفاده قرار دهید مربوط به فکتوری ریستfactory Reset  دستگاه می‌شود. با انجام فکتوری ریست تمام اطلاعات و داده‌های دستگاهتان حذف و تنظیمات آن به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانده می‌شوند. این عمل در بسیاری از موارد منجر به تعمیر دوربین گوشی ایسوس گشته است در برنامه دوربین گوشی شده است.

پاک کردن اپلیکیشن‌های دوربین ثانویه

اگر برنامه‌های دوربین جانبی و ثانویه دیگری را در گوشی اندرویدی خود نصب کرده باشید، ممکن است منجر به بروز باگ‌های نرم افزاری و عملکردی شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما تمام این برنامه‌های ثانویه را حذف کنید.

دستگاه را فورس ریستارت کنید

این روش از جمله راه حل‌هایی بوده که در بسیاری از موارد بازده و نتیجه مناسبی داشته است. برای انجام این کار در اغلب گوشی‌های اندرویدی باید از فشردن همزمان دکمه‌های پاورPower و کاهش صدا Volume Down استفاده شود.

عوامل موثر بر تار شدن دوربین گوشی ایسوس

  • اگر لنز دوربین گوشی در اثر رطوبت یا ضربه یا افتادن در آب و یا حتی تماس با دست قرار بگیرد باعث تار شدن تصاویر ضبط شده توسط گوشی می شود. در صورتی که به وسیله ی بخار یا برخورد دست تصاویر تار شوند، به راحتی می توان با دستمال مخصوص آن را برطرف نمود. اما اگر با سایر موارد تصاویر تار می شوند بهتر است به یک متخصص در زمینه تعمیر دوربین گوشی ایسوس مراجعه نمایید.
  • نکته ای که بسیاری از کاربران موبایل ایسوس به آن توجه نمی کنند لرزش دست هنگام استفاده از دوربین می باشد. هرچند که دوربین های امروزی قابلیت لرزش گیر و تشخیص حرکت در نور مناسب را دارند ، اما در حال حاضر نیز هنوز مواردی مشاهده میشود که در صورت کم بودن نور بسیار سریع دکمه شاتر اپ دوربین گوشی را فشار دهید نتیجه آن تار و محو شدن عکس است! برای این روش می توانید از تنظمیات ثابت کننده تصویر و ANTI-SHAKE دوربین گوشی خود بهره ببرید.
  • عامل دیگر در تار شدن تصاویر فوکوس خودکار است. دوربین موبایل ایسوس برای فوکوس کردن به زمان مشخصی نیاز دارد. چنانچه پیش از آن زمان دکمه شاتر را لمس نمایید تصویر ثبت شده تار می شود. در این صورت با تپ کردن بر روی صفحه گوشی فوکوس را به صورت دستی تنظیم کنید و به دوربین گوشی بگویید کدام نقاط را محو و دقت را بر روی چه نقطه ای قرار دهد.
  • یکی از موارد دیگر که ممکن است در کارکرد و پایین آمدن کیفیت دوربین گوشی تاثیر داشته باشد ، کیس یا قاب های گوشی و حرکت آن و قرار گیری بر روی قسمتی از لنز دوربین باشد، پس حتما یکبار برای اطمینان از دوربین موبایل خود آن را بدون قاب تست کنید.

راه هایی برای جلوگیری از تار شدن دوربین گوشی ایسوس

استفاده از هر دو دست و نگه دارنده ها

با کاهش حرکت لنز دوربین می توانید به بالا رفتن کیفیت تصاویر کمک کنید. برای این کار می توانید از پایه های نگه دارنده استفاده کنید یا از هر دو دست خود برای ثبت تصاویر خود استقاده نمایید.

آپدیت سیستم عامل گوشی

گاهی درسیستم عامل موبایل ایسوس باگ هایی در دوربین ایجاد می شود، برای رفع این باگ ها می بایست سیستم عامل دستگاه خود را به آخرین ورژن آن به روز رسانی نمایید.

ایجاد فوکوس دوربین با تکان دادن آن

یکی از مسائل عمده در دوربین انجام نشدن فوکوس است.شاید برایتان عجیب باشد اما با تست بر روی هزاران دستگاه، با تکان دادن موبایل ایسوس قبل از ثبت تصویر این مشکل برطرف شده است.

نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس

نمایندگی ایسوس با در دست داشتن با کیفیت ترین دستگاه ها و هم چنین خبره ترین متخصصین قادر به برطرف کردن تمامی مشکلات ایجاد شده در دوربین گوشی ایسوس می باشد. این مرکز با بخش بندی واحدهای خود به قسمت های مجزا توانسته است در عملکرد این سازمان گامی موثر بردارد. نمایندگی ایسوس و واحدهای تعمیرات ایسوس تمامی خدمات خود را با بالاترین کیفیت به کاربران ارائه می کند. شما با مراجعه به این نمایندگی می توانید از گارانتی خدمات ما استفاده نمایید. کلیه ی قطعات تعویضی در این مکان کاملا اورجینال بوده و کیفیت اولیه دستگاه را برای شما به ارمغان می آورد. در بخش ذیل می توانید خدمات ما را در واحدهای تعمیرات ایسوس پیگیری نمایید.

مرکز تعمیرات تبلت اپل

مرکز تعمیرات تبلت اپل

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی اخبار و سوالات مربوط به تعمیرات گوشی، به لینک های زیر مراجعه نمایید.

Rate this post
اشتراک گذاری