اشتراک گذاری

تعمیر میکروفن موبایل ال جی

از اجزای مهم و حساس در گوشی میکروفن موبایل است. میکروفن موبایل وظیفه انتقال صدای شما به مخاطب را دارد. در صورت خرابی این قطعه صدای شما به مخاطب نخواهد رسید. باید توجه داشتید که میکروفن گوشی با اسپیکر آن متفاوت است. میکروفن انرژی صوتی را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. در حالی که اسپیکر عملکردی عکس دارد و انرژی الکتریکی را به انرژی صوتی تبدیل می کند.

عواملی مانند ضربه خوردن گوشی و ورود رطوبت و آب به گوشی به این قطعه آسیب خواهد زد. در صورتی که میکروفن گوشی شما دچار مشکل شده است با مراجعه به نمایندگی ال جی مشکل میکروفن موبیل خود را حل کنید. در صورتی که تعمیر میکروفن موبایل ال جی ممکن نباشد این قطعه تعویض خواهد شد. تمام قطعات نمایدگی ال جی از قطعات اصل بوده و کیفیت اولیه دستگاه پس از تعمیر باز خواهد گشت.

تعمیر میکروفن موبایل ال جی

انواع مشکلات میکروفون موبایل ال جی

برای میکروفن موبایل ال جی می تواند مشکلات متفاوتی رخ دهد. در ادامه ضمن آشنایی با این اختلالات روش های تعمیر موبایل ال جی برای شما تشریح خواهد شد.

صدای ضبط شده توسط میکروفن خش دار است

اگر صدای منتقل شده هنگام ضبط صدا با گوشی یا مکالمه خش داشت عملکرد نرم افزاری دستگاه شما مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که مشکل شما با بررسی عملکرد نرم افزاری رفع نشد تعویض میکرفون با اجازه مشتری صورت می گیرد. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، قطعات مسیر میکروفون ۱ و ۲ چک می شود. بعد از این کار در صورت نیاز، آی سی صوت برای تعمیر میکروفن موبایل ال جی تعویض خواهد شد.

صدای ضبط شده توسط میکروفن ضعیف است

اگر هنگام پخش صوت از میکروفن گوشی خود متوجه ضعیف بودن صدا شدید سوراخ میکروفون را بررسی کنید. در مواقعی در صورت قرار گرفتن گوشی در مکان های آلوده، منافذ میکروفن گوشی دچار گرفتگی خواهد شد. بنابراین با دقت بسیار زیادی این منافذ را تمیز کنید. در صورت حل نشدن این مشکل قطعات مسیر میکروفون ۱ و ۲ بررسی خواهد شد. تعویض آی سی صوت نیز در صورت ادامه این مشکل صورت می گیرد.

میکروفن موبایل ال جی قطع و وصل می شود و صدا ضبط نمی کند

در صورت اختلال در میکروفن گوشی، در صورتی که این قطعه قابل تعمیر نباشد و پس از تشخیص کارشناسان این نمایندگی تعویض میکروفن صورت خواهد گرفت. در صورتی که پس از تعویض مشکل میکروفن حل نشد سلف ها و خازن هایی که در مسیر میکروفن گوشی وجود دارند مورد بررسی قرار می گیرند. در صورتی که میکروفن گوشی با روش های گفته شده تعمیر نشد، تعویض آی سی صورت می گیرد. اگر مشکل میکروفن مربوط به عدم ضبط صدا باشد تمام مراحل گقته شده برای تعمیر میکروفن موبایل ال جی تکرار خواهد شد.

روش های عیب یابی و تعمیر میکروفن موبایل ال جی

از نکات مهم هنگام تعمیر میکروفن موبایل ال جی عیب یابی صحیح آن قبل از تعمیر می باشد. بدین صورت تعمیرکاران به حوزه های نا مرتبط وارد نمی شوند و تعمیر گوشی با کمترین هزینه صورت می گیرد. از ابزار های تخصصی برای تعمیر میکروفن می توان به مولتی متر اهم اشاره کرد. برای تست با استفاده از این وسیله از یک طرف مقدار اهم نمایش داده شده باید به میزان کم و از طرف دیگر این مقدار زیاد باشد. میزان اهم نمایشی میکروفون بین ۵۰۰ اهم الی ۳ کیلو اهم است. در صورت کمتر بودن اهم نمایشی میکروفون از ۵۰۰ اهم  و یا بیشتر بودن این مقدار از ۳ کیلو اهم ، میکروفون خراب است.

تست دیود از راه های دیگر تست میکروفن است. در این تست مولتی‌متر در حالت تست دیود قرار می گیرد. هنگام این تست از یک طرف عدد بر روی نمایشگر مولتی‌متر نشان داده می شود و از طرف نباید نمایش عدد داشته باشیم. یعنی از یک طرف هدایت کرده و از طرف دیگر هدایت نمی‌کند. توجه داشته باشید که تست میکروفن باید توسط ابزارهای تخصصی و به دست متخصصین با تجربه صورت پذیرد.

نمایندگی ال جی با دارا بودن واحدهای مختلف به شما عزیزان خدمات متنوع فروش و تعمیر را ارائه خواهند داد. فروشگاه مرکزی ال جی جدیدترین محصولات این شرکت را با ورود به بازار به شما عزیزان ارائه می دهند. تمام این محصولات با گارانتی معتبر به فروش خواهند رسید . همچنین تمام محصولات نمایندگی ال جی از محصولات اصل این شرکت می باشد، بدین ترتیب خریدی با خیال آسوده خواهید داشت. بخش دیگر نمایندگی ال جی بخش تعمیرات این نمایندگی می باشد.

بخش تعمیرات نمایندگی ال جی دارای واحد های جداگانه تعمیرات برای هر محصول می باشد که تعمیر محصول مربوطه به صورت تخصصی صورت می پذیرد. بخش تعمیرات موبایل ال جی و تبلت ال جی از واحد های تخصصی نمایندگی ال جی می باشند. تمام این واحد ها دارای خبره ترین کارشناسان می باشد که می توانند تعمیر کلیه محصولات ال جی را در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام دهند.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری