اشتراک گذاری

تعویض گلس موبایل سامسونگ

پیش از آشنایی با خدمات مرتبط با تعویض گلس موبایل سامسونگ که در مرکز تعمیرات موبایل  Samsung ارائه می گردد، بهتر است با انواع گلس بکاررفته در گوشی های سامسونگ آشنا شویم. برای شروع بد نیست بدانیم که علاوه بر گلس ظاهری -که در گوشی ها برای محافظت از صفحه نمایش بکار می رود،گلس دیگری نیز در ساختار صفحه نمایش وجود دارد که وظیفه آن محافظت از ال سی دی گوشی سامسونگ است.

این گلس در تمام گوشی هایی که از تکنولوژی Super Amoled  بهره مند هستند، بکار رفته و چسبیده به صفحه نمایش است. بنابراین تصور اینکه تعویض گلس موبایل سامسونگ تنها منحصر به تعویض محافظ صفحه نمایش است، اشتباه است.

تعویض گلس موبایل سامسونگ

تعویض گلس ال سی دی موبایل سامسونگ

تعویض گلس موبایل یا تعویض گلس ال سی دی موبایل؟ این دو چه تفاوتی با هم دارند؟ وقتی گوشی جدید می خرید، معمولا بلافاصله به عنوان یکی از تجهیزات جانبی، یک گلس برای آن تهیه می کنید تا ال سی دی را در برابر خط و خش محافظت کند. منظور ما از تعویض گلس ال سی دی موبایل سامسونگ، این گلس نیست.

منظور از تعویض گلس ال سی دی موبایل سامسونگ، عوض کردن همان لایه شیشه ای است که توسط کارخانه روی ال سی دی نصب شده تا تاثیر شدت ضربه ها را کنترل سازد. زمانی که گوشی می افتد یا تحت فشار زیادی قرار می گیرد، ممکن است نمایشگر ترک خورده و بشکند. 

این شکستگی گاهی نیاز به تعویض تاچ و ال سی دی داشته و گاهی نیز تنها با تعویض گلس ال سی دی رفع می گردد. تشخیص نیاز به تعویض هر یک، بستگی به شدت آسیب وارده دارد.

در خصوص تعویض گلس ال سی دی  باید گفت که این گلس روی سطح LCD گوشی پرس شده و به همین دلیل جدا سازی آن و انجام فرآیند تعویض گلس ال سی دی گوشی Samsung کار آسانی نیست. جهت انجام این کار، باید با استفاده از ابزار خاصی، گلس یا همان لایه ی شیشه ای پرس شده را از روی ال سی دی برداشت. این کار علاوه بر ابزار به مهارت بالایی هم نیاز دارد. اگر اشتباهی رخ دهد، خطر آسیب دیدن نمایشگر و حتی تاچ گوشی بسیار بالا خواهد بود.

تعویض گلس یا محافظ گوشی سامسونگ

تعویض گلس موبایل سامسونگ یا همان محافظ صفحه نمایش، اگر چه به ظاهر، کار چندان دشواری نیست و انجام آن توسط کاربران عادی نیز امکانپذیر است اما ریزه‌کاری های خاص خود را دارد. برای مثال باید توجه داشت که پس از تعویض گلس گوشی سامسونگ، هیچگونه حبابی در زیر گلس مشاهده نشود. زیرا وجود حباب، تاچ دستگاه و ارتباط کاربر با گوشی را دچار اختلال می کند. به طور کلی توصیه می شود انجام این کار را به تعمیرکاران متخصص در حوزه تعمیر موبایل سامسونگ بسپارید.

برخی از نکاتی که رعایت آنها در حین تعویض گلس سامسونگ (محافظ صفحه نمایش) ضروری است عبارت است از: تعویض گلس موبایل سامسونگ در محیطی عاری از گرد و غبار، تمیز بودن کامل دست ها (عاری بودن از هر گونه چربی و کثیفی)، پاک کردن تمام و کمال صفحه نمایش (برای این کار می توانید از یک پارچه لطیف، بدون پرز و آغشته به الکل استفاده نمایید)، توجه به سمت و سوی صفحه نمایش گوشی جهت چسباندن گلس (دقت کنید که دوربین و اسپیکر برچشب با دوربین و اسپیکر گوشی یکجا باشد).

نکات مهم در تعویض گلس موبایل سامسونگ

در تعویض گلس موبایل سامسونگ آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد میزان خرابی پیش آمده در صفحه نمایش است. بدین معنا که اگر ضربه وارد شده به گوشی تنها منجر به شکستگی گلس شده است دیگر نیازی به تعمیرات ال سی دی نخواهد بود و تنها گلس تعویض می شود.

در تعویض گلس موبایل سامسونگ، ال سی دی اورجینال دستگاه روی آن باقی میماند و عملکرد دستگاه ۱۰۰ درصد به کیفیت نخستین باز می گردد. ضمن اینکه هزینه این کار نصف هزینه تعویض تاچ و ال سی دی است.

نکته شایان ذکر در باب شکستگی گلس آن است که این اتفاق روی تاچ و عملکرد صفحه نمایش شما تاثیری نخواهد گذاشت (مگر روی نقاطی که گوشی شما ترک خورده است). هنگامی که گوشی از دست تان می افتد و ترک برمی دارد شکستن گلس آن نسبت به حالت های بعدی خوشبینانه ترین حالت است. تعویض گلس موبایل سامسونگ در قیاس با تعویض ال سی دی، هزینه کمتری خواهد داشت.

تعمیرات گوشی سامسونگ

موبایل تحویل داده شده به مرکز تعمیر گوشی سامسونگ، پس از طی مرحله عیب یابی، به یکی از دو پارت تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری ارجاع داده می شود.

در صورتی که مرحله عیب یابی حاکی از سخت افزاری بودن اشکال پیش آمده داشته باشد نظیر اشکال در گلس و نیاز به تعویض گلس موبایل سامسونگ، موبایل معیوب به پارت تعمیر سخت افزاری و به عکس، در صورتی که اشکال پیش آمده، نرم افزاری تشخیص داده شود، موبایل به پارت تعمیرات نرم افزاری تحویل داده می شود. (گاه اشکال پیش آمده هم سخت افزاری و هم نرم افزاری است که در اینصورت به هر دو پارت ارجاع داده می شود).

مرحله نهایی در تعمیر گوشی سامسونگ اختصاص به تست عملکرد دستگاه دارد که معمولاً در حضور صاحب دستگاه انجام می شود.

تعمیرات سامسونگ

تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری محصولات سامسونگ، از جمله تعمیرات مرتبط با تعویض گلس موبایل سامسونگ که در بخش های فوق به آن پرداخته شد در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می‌پذیرد که به دلیل طی دوره‌های آموزشی-تخصصی مهارت رفع تمامی اختلالات و عیوب ایجاد شده در دستگاه‌های سامسونگ را یافته‌اند.

مهندسان ما در کلیه پارت های تعمیرات سامسونگ با بکارگیری جدیدترین ترفندها و متدهای تعمیر، قادر به رفع کلیه عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه های سامسونگ گشته اند. بکارگیری جدیدترین ترفندها در تعمیرات سامسونگ این امکان را فراهم آورده است تا محصول تعمیر شده در این مرکز کیفیت اولیه خویش را بازیابد و کاربر لذت کار با یک دستگاه نو و بی عیب و نقص را مجدداً تجربه نماید. واحدهای تعمیرات سامسونگ در بخش زیر معرفی شده است.

نمایندگی سامسونگ

نمایندگی سامسونگ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با فروش، تعمیر، بهسازی، ارتقاء، ترمیم و آموزش تعمیرات به متقاضیان است. در نمایندگی رسمی سامسونگ سرویس های مرتبط با فروش، در فروشگاه مرکزی سامسونگ، سرویس های مرتبط با تعمیر، بهسازی، ارتقا و ترمیم در مرکز تعمیرات سامسونگ و سرویس های مرتبط با آموزش تعمیرات نیز در ساختمان مرکزی آموزش تعمیرات سامسونگ ارائه می گردد.

یکی از ویژگی های منحصربفرد نمایندگی سامسونگ آن است که تمامی خدمات ارائه شده در آن بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی، به ویژه استانداردهای وضع شده از سویِ کمپانیِ سامسونگ انجام می پذیرد.

خدمات ارائه شده در نمایندگی مجاز سامسونگ در پارتهای تخصصی مجزایی انجام می پذیرند که شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به بخش واحدهای تعمیرات سامسونگ با هر یک از آنها آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خویش را کسب نمایید.

Rate this post
اشتراک گذاری