اشتراک گذاری

داغ کردن موبایل ایسوس

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند داغ کردن و افزایش غیرعادی دمای آنها است. اگرچه این مشکل در بعضی مواقع به کارخانه سازنده برمی‌گردد، اما معمولا ناشی از استفاده نادرست کاربر از دستگاه است. داغ کردن موبایل ایسوس یا هر برند دیگری معمولا به ‌دلیل افزایش فشار پردازشی که به دستگاه وارد می‌شود، رخ می‌دهد. حتما شما هم به‌عنوان کاربر تجربه داغ شدن گوشی‌ را دارید، اتفاقی که خوشایند هیچ‌ کس نیست و باید خیلی سریع رفع گردد؛ چرا که افزایش حرارت گوشی موبایل، می تواند به قطعات داخلی دستگاه آسیب برساند و حتی در مواردی موجب انفجار گوشی شود.

موبایل های ایسوس یا هر برند دیگری برخلاف کامپیوترها فاقد فن یا هرگونه وسیله خنک‌ کننده هستند و برای خنک کردن دستگاه از روش های خنک کنندگی پسیو یا مثلا ارزیابی امنیتی استفاده می شود. این قابلیت در اکثر گوشی ها موجود است و هنگامی که دمای گوشی شروع به بالا رفتن می کند، گوشی ممکن است بعضی از ویژگی‌های خود مانند فلش دوربین را خاموش کند و توان پردازشی را محدود کند تا همه چیز به ‌شرایط عادی برگردد. در ادامه، با همکاری تکنسین های نمایندگی تعمیر موبایل ایسوس در مرکز سخت افزار ایران، شما را با دلایل داغ کردن موبایل ایسوس و روش های رفع این مشکل آشنا خواهیم کرد.

داغ کردن موبایل ایسوس

چرا موبایل ایسوس داغ می کند؟

در علم فیزیک، حرکت موجب تولید گرما می شود. گوشی های موبایل برای انجام فرایندهای خود، باید مرتبا چیزهایی را به طور فیزیکی جابه جا کنند؛ بنابراین در طول این حرکت ها گرما تولید می شود. میزان گرمای تولید شده توسط گوشی عمدتا با مقدار الکتریسیته ای که از آن عبور می کند برابر است. پس اگر با موبایل کار سنگینی انجام دهید، مثلا بازی طولانی مدت، از واحد پردازنده و گرافیک کار زیادی می کشید و درنتیجه آن ها گرم می شوند؛ چرا که به برق بیشتری برای انجام دادن وظایف شان نیاز پیدا می کنند. البته اصولا سیستم های تلفن همراه روی تراشه soc پیاده سازی می شوند که مصرف برق در آن کم است و داغ شدن موبایل ایسوس در این شرایط، به ندرت به یک معضل تبدیل می شود.

خدمات تخصصی مرکز تعمیر تبلت و موبایل: تعمیر باتری گوشی ایسوس

دلایل داغ کردن گوشی ایسوس

هنگام کار کشیدن زیاد از CPU، پلاستیکی که در قالب محافظ گوشی استفاده می شود و ماده ای نارساناست، مانع انتقال گرمای گوشی به خارج شده و موجب داغ کردن موبایل ایسوس می شود. گاهی اوقات هم باگ‌های نرم‌افزاری یا ویروسی شدن موبایل asus موجب افزایش غیرعادی فشار بر پردازنده می‌شود که نتیجه ی آن، افزایش دمای دستگاه است. اتصال به اینترنت موبایل با وجود این که بسیار کار راه‌ انداز است، اما در مدت طولانی منجر به مشکلاتی می شود اعم از خالی شدن باتری و داغ کردن گوشی ایسوس.

خرابی در یکی از قطعات سخت افزار گوشی مثل باتری، پردازنده، مادربرد و… نیز موجب داغ شدن این دستگاه می شود. علاوه بر اینها قابلیت های اتصال، روشنایی زیاد صفحه نمایش، متصل ماندن طولانی به اسپیکر بلوتوثی، عدم کیفیت کابل شارژر، تنظیمات دوربین گوشی و کیفیت آن نیز می تواند در افزایش درجه حرارت موبایل یا تبلت ایسوس تاثیر گذار باشد. ( این موارد نه تنها برای موبایل های ایسوس بلکه برای همه برند ها موجب افزایش دما میشود.)

راهکار جلوگیری از داغ کردن موبایل ایسوس

قبل از داغ کردن موبایل ایسوس یا هر برند دیگری می توانید با یکسری پیشگیری ها از این واقعه جلوگیری کنید. برای مثال بهتر است باتری گوشی خود را فقط تا ۸۰ درصد شارژ کنید و هیچ وقت گوشی را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. همچنین توصیه می شود که همواره اپلیکیشن‌های بلااستفاده را ببندید و یا لغو نصب کنید. در صورت امکان، روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید. اپلیکیشن‌ها را به‌روز نگه‌دارید تا باگ نرم افزاری و سیستم عامل برطرف گردد. در هنگام شارژ شدن گوشی از حالت هواپیما بهره بگیرید و برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید. حتما برای گوشی اندرویدتان یک اپلیکیشن آنتی‌ویروس نصب کنید و از بازی کردن طولانی مدت دست بکشید.

نمایندگی تعمیرات ایسوس

تشخیص ایرادها و تعمیر یا تعویض قطعات موبایل ایسوس، کار هر کسی نیست و برای اطمینان خاطر و رسیدن به نتیجه ی مطلوب، بهتر است برای رفع مشکلات این محصول، از متخصصین حوزه تعمیر موبایل کمک بگیرید. نمایندگی تعمیرات ایسوس در مرکز سخت افزار ایران، خدمات تخصصی تعمیرات تبلت ایسوس و موبایل این برند را با پیشرفته ترین ابزارآلات و بهره مندی از متدهای نونین روز دنیا، به کاربران گرامی ارائه می دهد.

5/5 (3 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.