اشتراک گذاری

رفع مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس

مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس ، مجموعه ای از ایراداتی هستند که منشأ نرم افزاری یا سخت افزاری داشته و مانع از عملکرد درست این بخش می شوند. این مشکلات، طیف وسیعی را شامل شده و محدود به یک یا چند ایراد خاص نمی شوند. مثلا ممکن است علامت روشن بودن بلوتوث نمایش داده شود، اما اتصال برقرار نشود.

بلوتوث قطع و وصل شده و یا به طور کامل، قطع گردد. هریک از این مشکلات، باید عیب یابی شده و از طریق روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم، برطرف شوند. خوشبختانه رفع مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس در بیشتر موارد، کار پرهزینه ای نیست و می توان مسئله را از طریق یک سری اقدامات و اصلاحات نرم افزاری، حل کرد.

با این حال اگر در این زمینه با مشکل مواجه شدید، تیم تعمیرات تبلت در مرکز سخت افزار ایران، خدمات مورد نیاز را در تخصصی ترین سطح به شما ارائه می دهند.

رفع مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس

انواع مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس

با توجه به این که بیشتر تبلت های ایسوس به سیستم عامل اندروید مجهز شده اند، مشکلات و راهکارهایی که در ادامه معرفی و بررسی می کنیم، تمامی تبلت های اندرویدی را شامل می شوند.

قطع و وصل شدن بلوتوث، یکی از مشکلات شایعی است که کاربران تبلت و موبایل با آن مواجه می شوند.

در این حالت اتصال برقرار می شود، اما به دلایل مختلف، مدام قطع و وصل می گردد. وصل نشدن هم یکی دیگر از مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس و دیگر برندهاست که دلایل مختلفی دارد.

مسئله دیگری که ممکن است در بخش بلوتوث تبلت با آن مواجه شوید، عدم برقراری ارتباط با یک سری دستگاه های خاص است.

مثلا ممکن است نقل و انتقال فایل به سادگی انجام شود، اما اتصال به هدست بلوتوثی، اسپیکر و … به درستی انجام نشود. البته گاهی هم بلوتوث خود به خود روشن می شود و مشکلاتی را ایجاد می کند.

در ادامه به شما می گوییم که هریک از مشکلات بلوتوث تبلت asus را چطور عیب یابی کرده و برطرف نمایید.

راهکارهای حل مشکلات بلوتوث در تبلت های asus

خاموش و روشن کردن بلوتوث

یکی از بهترین روش ها برای حل مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس و دیگر برندها، خاموش و روشن کردن بلوتوث است. به خصوص وقتی   دستگاه جانبی مورد نظرتان به تبلت وصل نمی شود، با این کار می توانید مشکل را برطرف نمایید.

بدین منظور، به تنظیمات رفته و بلوتوث را خاموش کنید. سپس ۱۰ ثانیه صبر کرده و مجدد آن را روشن و مشکل را بررسی کنید. البته می توانید برای روشن و خاموش کردن این قابلیت، از بخش نمایه ها در بالای صفحه هم کمک بگیرید.

تست بلوتوث تبلت

گاهی باید مطمئن شوید که بلوتوث تبلت شما سالم است و به درستی کار می کند. بدین منظور، دستگاه جانبی مورد نظرتان را با یک گوشی یا تبلت دیگر هم امتحان کنید.

اگر دستگاه به گوشی یا تبلت دوم وصل شد، یعنی ایراد از تبلت شماست و باید به فکر تعمیر بلوتوث تبلت خود باشید. در غیر این صورت، احتمالا دستگاه جانبی مشکل دارد و باید آن را تعویض کرده یا ترمیم نمایید.

غیر فعال کردن تنظیمات

گاهی باید برای رفع مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس، تنظیمات این بخش را غیر فعال کنید. این راهکار، به ویژه زمانی کاربرد دارد که بلوتوث، خود به خود روشن شود. پس از ورود به منوی تنظیمات، location را انتخاب کنید.

سپس روی نماد سه نقطه تاچ کرده و scanning را باز کنید؛ در نهایت این بخش را غیرفعال نمایید. در برخی دیگر از تبلت ها برای رسیدن به این بخش باید مسیر Settings -> Location -> Improve Accuracy -> Disable Bluetooth Scanning  را طی کنید.

ریستارت کردن تبلت

اگر متوجه شدید که بلوتوث تبلت شما کار نمی کند، دستگاه را ریستارت کنید. با این کار، ناهماهنگی های نرم افزاری و سیستمی برطرف می شوند و مشکل حل می گردد.

حذف دستگاه های جفت شده با تبلت

گاهی می توان مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس را با حذف کردن دستگاه های جفت شده، برطرف کرد. وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت Bluetooth بروید. با روشن کردن بلوتوث، دستگاه هایی که قبلا با آنها جفت شده اید را خواهید دید.

روی نماد تنظیمات در کنار نام هر دستگاه تاچ کرده و unpair را بزنید. این کار را برای همه دستگاه ها انجام دهید تا لیست شما خالی شود.

پاک کردن کش

پاک کردن کش و داده های بلوتوث گوشی یا تبلت اندرویدی، بسیاری از مشکلات نرم افزاری دستگاه را برطرف می کند. بدین منظور، به تنظیمات گوشی بروید و روی قسمت App یا برنامه ها تپ کنید. در تب بالای صفحه، گزینه All را انتخاب کرده و در لیست برنامه ها، بلوتوث را پیدا کنید.

پس از تپ کردن روی بلوتوث، ابتدا دکمه Force Stop را بزنید و سپس Clear Cache را تاچ کنید. بهتر است پس از پاک کردن کش، گزینه Clear Data را هم بزنید تا تمامی تنظیمات بلوتوث پاک شوند؛ البته در این صورت، باید تمامی تنظیمات را مجددا انجام دهید.

ریست کردن تنظیمات شبکه

آخرین راهکار نرم افزاری برای رفع مشکلات بلوتوث تبلت asus، ریست کردن تنظیمات شبکه است. برای انجام دادن این کار، ابتدا به تنظیمات رفته و وارد قسمت System شده و Reset را انتخاب کنید. سپس روی Reset Network settings تاچ کنید و برای تایید Reset Settings را بزنید.

آپدیت کردن سیستم عامل

گاهی ممکن است مشکلات بلوتوث تبلت asus، ناشی از قدیمی بودن سیستم عامل باشند. در این صورت،  با بروز رسانی اندروید، مشکل حل می شود.

روی آیکون تنظیمات تاچ کرده و در انتهای لیست About Device را بزنید. سپس روی Software Update یا System Update را تپ کنید و آپدیت جدید را اسکن نمایید. در صورت ارائه شدن آپدیت، آن را دانلود کرده و نصب نمایید.

چک کردن مشکل بلوتوث در حالت Safe Mode اندروید

ممکن است بلوتوث تبلت شما به دلیل نصب برنامه های معیوب و آلوده با مشکل مواجه شده باشد. در این صورت با فعال کردن حالت امن، می توانید برنامه را شناسایی کرده و آن را حذف کنید. بسته به مدل تبلت، باید به شکل متفاوتی حالت امن را فعال کنید.

معمولا باید دکمه پاور را نگه دارید تا منویی ظاهر شود. در این منو روی Power Off تاچ کرده و انگشت خود را نگه دارید تا منوی پاپ آپی ظاهر شود که از شما بپرسد قصد رفتن به حالت Safe Mode را دارید یا خیر؟ برای تایید، روی OK تاچ کرده و صبر کنید تا گوشی ریستارت شود. پس از راه اندازی مجدد، عبارت Safe Mode را در پایین صفحه تبلت می بینید.

ریست فکتوری کردن تبلت

در نهایت، آخرین راه برای حل مشکلات بلوتوث تبلت ایسوس، ریست فکتوری کردن دستگاه است. البته با انجام این کار، تمامی برنامه ها، تنظیمات، شماره ها، پیام ها و فایل های موجود در حافظه داخلی پاک می شوند. لذا پیش از بازنشانی تبلت به تنظیمات کارخانه، حتما از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان بگیرید.

بیشتر بخوانید : چگونه از تبلت خود بکاپ بگیریم؟

Rate this post
اشتراک گذاری