اشتراک گذاری

شارژ نشدن تبلت

از مشکلات متداول در تبلت ها می توان به مشکل شارژ نشدن تبلت اشاره کرد. اما با این مشکل دردسر ساز و ناخوش آید چه باید کرد؟ اگر پس از اتصال کابل شارژ به تبلت فرآیند شارژ شروع نشد ، این مشکل را چگونه حل کنیم؟ در ادامه به بررسی دلایل عدم شارژدهی در تبلت ها خواهیم پرداخت.

سپس راه حل های این مشکل را برای شما شرح خواهیم داد. با مطالعه این عوامل قادر به پیشگیری از این گونه اتفاقات خواهید بود.در صورت بروز مشکلاتی مانند شارژ نشدن تبلت با مراجعه به نمایندگی تبلت مشکل پیش رو را حل کنید. ابزارهای پیشرفته و به روز در کنار مهارت بالای کارشناسان نمایندگی تبلت باعث حل مشکلات تبلت و  تعمیر تبلت در کمترین زمان خواهد شد.

شارژ نشدن تبلت

عوامل شارژ نشدن تبلت

خرابی درگاه یو اس بی یا سوکت شارژ تبلت

راه حل: اگر دلیل شارژ نشدن تبلت خرابی درگاه یو اس بی یا همان سوکت شارژ تبلت باشد با انجام یک تعمیر جزیی مشکل را حل کنید. برای این کار پس از خاموش نمودن گوشی و خروج باتری در صورت امکان با استفاده از یک شی کوچک اشکال به وجود آمده را حل کنید. 

مثلا با استفاده از خلال دندان، تراشه کوچک درون پورت یو اس بی را با دقت و به مقدار کمی جا ‌به‌ جا کنید. باتری گوشی را مجددا در دستگاه قرار دهید و فرآیند شارژر را مجددا اجرا کنید.

وجود گرد و غبار در پورت یو اس بی دستگاه

راه حل: از قرار دادن موبایل خود در مکان های دارای پرز مانند جیب و مکان های با گرد و غبار زیاد خودداری کنید. در صورت بروز مشکل شارژ نشدن تبلت از یک قوطی هوای فشرده یا هر چیز دیگری که با استفاده از کمپرس هوا بتواند گرد و غبار پورت شارژر را خارج کند، استفاده نمایید.

معیوب بودن آداپتور شارژ

راه حل: اگر سالم بودن کابل شارژر برای شما محرز شد، آداپتور دستگاه را بررسی نمایید. بر اثر اتصال مداوم کابل به آداپتور و جداسازی کابل به دفعات بالا، احتمال خرابی آداپتور بالا می رود. بنابراین با استفاده از یک آداپتور دیگر می توان مشکل شارژ نشدن تبلت را بررسی کرد.

عدم رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ

راه حل: رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ بسیار مهم است. بی توجهی به این نکات باعث ایجاد خسارت به گوشی و ایجاد مشکل شارژ نشدن تبلت خواهد شد. بنابراین از قرار دادن گوشی در مکان مرطوب برای شارژ خودداری کنید. مکان های بسیار گرم دارای حرارت زیاد به گوشی در هنگام شارژ آسیب خواهد رساند. 

بنابراین از قرار دادن گوشی در چنین مکان هایی هنگام شارژ خودداری کنید. همچنین پس از اتمام شارژ گوشی خود را از شارژ خارج نمایید. در بعضی از مواقع نگه داشتن گوشی در شارژ باعث فشار به گوشی و انفجار باتری می شود.

عمر محدود باتری

راه حل: با توجه به عمر محدود باتری، باتری های دارای عمر بیش از ۲ سال هنگام شارژ دچار مشکل می شوند. ممکن است خرابی باتری‌ها در ظاهر نیز مشخص باشد. باتری های خراب دارای ظاهر متورم هستند. در مواقعی نیز از باتری خراب مایعی نشت می شود. 

در گوشی های با باتری غیرقابل جداسازی، دستگاه را به پشت و روی سطح صاف قرار دهید. با چرخاندن دستگاه، برآمدگی در باتری مشخص خواهد شد. باتری برآمده به طور صحیح نمی چرخد.

کالیبره نبودن باتری

راه حل: از آن جا کالیبره نبودن گوشی در شارژ نشدن تبلت تاثیر دارد ، توجه به این موضوع اهمیت زیادی دارد. در صورت کالیبره نبودن موبایل عدد نشانگر شارژ، عددی واقعی نیست. بدین منظور نرم افزارهای مختلفی وجود دارند. پس از دریافت این نرم افزار ها کالیبراسیون گوشی را انجام دهید.

نمایندگی تعمیرات تبلت

نمایندگی تعمیرات تبلت در تهران و شهرستان ها خدمات گسترده ای به شما عزیزان ارائه می دهد. وجود یک مرکز تخصصی تبلت باعث ارائه خدمات بسیار تخصصی به کاربران تبلت می باشد. از این رو نمایندگی تعمیرات تبلت با دارا بودن پرسنل متبحر در زمینه تعمیرات به ارائه خدمات تعمیر به شما عزیزان می پردازد. اگر برای تعمیر تبلت خود به نمایندگی تبلت و موبایل مراجعه کرده باشید متوجه سرعت بالای تعمیر می شوید. البته این سرعت بالا چیزی از دقت و کیفیت تعمیرات کم نخواهد کرد.

3.3/5 (14 امتیاز)
اشتراک گذاری