اشتراک گذاری

غیر فعال شدن اپل آیدی

غیر فعال شدن اپل آیدی غالباً به این دلیل رخ می دهد که کاربر اطلاعات مرتبط با اپل آیدی خویش را اعم از سوالات امنیتی، پسورد و یا هر چیز دیگری را، چندین مرتبه به صورت اشتباه وارد می کند. با این کار دستگاه بصورت خودکار و به منظور حفظ امنیت اکانت، آن را مسدود کرده و اجازه ورود به کاربر نمی دهد. مسدود شدن اپل آیدی تنها زمانی مرتفع می شود که مجددا دستگاه بتواند شما را شناسایی کند. در غیر اینصورت اپل آیدی شما همچنان بسته مانده و شما با پیغام  ” locked for security reason ”  مواجه می شوید.

غیر فعال شدن اپل آیدی

جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی

در این مقاله برآنیم تا راه های موجود جهت جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی را با شما به اشتراک بگذاریم. زیرا بسیاری از شما هزینه بالایی جهت خرید گیفت کارت های گران قیمت و خرید قانونی برنامه‌ها متحمل می شوید که از دست دادن اکانت همه آنها را به باد خواهد داد.

عدم استفاده از روش تغییر IP

کاربران ایرانی بسیاری برای استفاده از گوگل پلی و یا اپ استور شرکت اپل، -به دلیل تحریم و … – از راههایی چون تغییر آی پی و اسم استفاده می کنند. که البته این ترفندها نیز چندان مؤثر نیست و دردسرها را دوچندان می کند. در این وضعیت غالباً باید  گوشی را در حالت آفلاین قرار داد تا اپراتور توسط گوگل شناخته نشود. در هر حال اکیداً توصیه می شود از این راهکار یعنی تغییر IP استفاده نکنید. چون در صورتی که با دو  IP از دو کشور مختلف به فروشگاه متصل شوید اپل، با این احتمال که اکانت شما مورد سرقت واقع شده، شما را ناچار به تغییر پسورد می‌ سازد.

توصیه کارشناسان آن است که جهت جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی حتی در زمانی که با ارور ۱۰۰۹ هم مواجه شدید، آیدی خود را تغییر ندهید. ارور ۱۰۰۹ بدان معنی است که اپل در حال به‌روز رسانی آی‌پی های سرور خود است و برای این کار بین چند ساعت تا چند روز زمان نیاز دارد. توصیه آخر آنکه برای خریدن برنامه هیچ وقت از دو آی‌پی مختلف استفاده نکنید.

غیر فعال شدن اپل آیدی و سوختن اکانت

رعایت موارد فوق جهت جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی ضروری است. لیکن در شرایطی که اکانت شما مسدود شده و سوخته است احتمالاً بتوانید با نامه‌نگاری با قسمت پشتیبانی اپل اکانت خود را و در واقع تمامی برنامه‌های خریداری شده خود را دوباره بازپس بگیرید.

عدم خرید گیف کارت غیر معتبر

با توجه به اینکه قیمت گیفت کارت در کشور ما بسیار بالاست بنابراین باید نسبت به گیفت های ارزانی که عرضه می شود حساس بود. برای مثال اگر اکانت ۶۰ دلاری را به قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می کنند بی شک این اکانت دچار مشکل است و نباید آن را خریداری کرد. زیرا در شرایطی که اپل تشخیص دهد که گیفت کارت مشکل دارد و یا سرقتی صورت گرفته است بلافاصله اکانت شما را مسدود می‌کند. بنابراین جهت جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی بهتر است از خرید اکانت های تقلبی و نامطمئن خودداری کنید.

عدم نصب بر روی رایانه های مختلف

در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز، در هنگام نصب بعدی سیستم عامل نیز می‌توان بدون نگرانی از همان اکانت خود استفاده کرد. لیکن اگر ویندوز اورجینال نباشد و هر از چندگاهی با پاک کردن ویندوز دوباره آن را نصب می‌کنید لازم است توصیه زیر را جدی بگیرید. در صورتی که قصد نصب و بکارگیری ویندوز غیراورجینال و در اصطلاح کرک شده را دارید حتما پیش از پاک کردن ویندوز قبلی وارد برنامه آی‌تونز گشته و از منوی آی‌تونز، اکانت خود را در اصطلاح دی‌ آتورایز نمایید. سپس با خیال راحت با پاک کردن ویندوز قبلی اقدام به نصب ویندوز جدید کنید.

این اقدام از آن روست که اپل تا ۵ بار امکان اتورایز سیستم عامل‌های مختلف را برای کاربر میسر ساخته است. در شرایطی که شما برای بار ششم قصد کار کردن از طریق یک سیستم عامل و یا رایانه متفاوت را داشته باشید اپل از این کار جلوگیری کرده و اکانت را مسدود می سازد. اما هنگامی که سیستم عامل خود را دی اتورایز می‌نمایید در واقع یک فرصت از پنج فرصت همچنان حفظ خواهد شد و جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی انجام خواهد پذیرفت.

یکی از امکانات اکانت اپل آن است که می توان آن را بر روی ۵ سیستم عامل مختلف نصب کرد. (توجه داشته باشید که سیستم عامل به معنای کامپیوتر نیست). از آنجا که اکثر کاربران ایرانی از سیستم عامل کرک شده و لایسنس مشترک استفاده می‌کنند بهتر است نکات زیر جدی گرفته شود. جهت جلوگیری از غیر فعال شدن اپل آیدی در هنگام وارد کردن اکانت در برنامه آی‌تونز حتماً باید سیستم در اصطلاح آتورایز گردد. این بدان معنی است که برنامه‌های دانلود شده قبلی و بعدی بر روی آی‌تونز امکان نصب بر روی دستگاه را داشته باشند و اپل مشخصات سیستم عامل انحصاری را در سوابق ضبط کند.

نمایندگی اپل و دیگر واحدهای تعمیرات اپل

 نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. کارشناسان ما در نمایندگی اپل با معرفی و عرضه هر محصول جدید از سوی کمپانی اپل به بررسی و واکاوی آن پرداخته و به استخراج ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازند. این کار منجر به تدوین جدیدترین متدهای تعمیر و بازیابی مرتبط با هر دستگاه گشته و سبب می گردد تا دستگاه های معیوب به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تعمیر و ترمیم شوند. دیگر واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به سایر بخش های وب سایتف مقالات، اخبار و سوالات متداول تعمیرات اپل را دنبال نمایید.
Rate this post
اشتراک گذاری