اشتراک گذاری

فناوری دالبی ویژن در موبایل

با ورود فناوری به زندگی و گسترش روز افزون آن هر روزه با اصطلاحات جدیدی رو به رو می شویم. در این مقاله قصد داریم شما را با فناوری دالبی ویژن آشنا کنیم. فناوری دالبی ویژن که اکنون در بسیاری از گوشی های شما استفاده شده است به میزان رنگ های پشتیبانی کننده توسط گوشی شما بر می گردد. سطح بالای پشتیبانی رنگ توسط دالبی ویژن باعث دقیق‌تر و زنده‌تر شدن رنگ به واقعیت می شود. در ادامه برای آشنایی شما با تکنولوژی DOLBY VISION مقدمه ای از HDR را برای شما شرح داده و سپس مفهوم مورد نظر را ارائه می دهیم. شما کاربران محترم گوشی سونی می توانید پاسخ کلیه سوال های خود پیرامون تکنولوژی های تلفن همراه را در مقالات نمایندگی سونی بیابید.

فناوری دالبی ویژن

معرفی فناوری HDR

HDR مخفف High Dynamic Range است. HDR تکنیکی در عکاسی است. با استفاده از این تکنیک دامنه دینامیکی تصویر افزایش پیدا می کند. اما دامنه دینامیکی چیست؟ دامنه دینامیکی در واقع تفاوت بین میزان نور تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت تصویر است. هر چه این مقدار بیشتر باشد قسمت‌های قابل تشخیص در نقاط تاریک و روشن تصویر بیشتر می شود. البته فناوری HDR جدید نیست و به دلیل استفاده در گوشی‌ مشهور شده است. بنابراین فناوری HDR امکانی برای افزایش جزئیات قسمت‌های روشن و قسمت های تاریک تصویر است.

در این تکنیک چند عکس با درجات نورسنجی متفاوت گرفته می شود. این عکس ها برای به دست آوردن عکس با جزئیات بیشتر با یکدیگر ترکیب می شوند. به همین دلیل هنگام عکس برداری با HDR تأخیر شاتر نسبت به حالت معمولی بیشتر است. HDR10 پایه فناوری HDR است. اکنون که مقدمه ای بر HDR گفته شد با فناوری دالبی ویژن آشنا خواهیم شد.

فناوری HDR

فناوری دالبی ویژن چیست؟

دالبی ویژن فناوری‌ بهبود کیفیت تصویر است. فناوری دالبی ویژن باعث بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصاویر می شود. با استفاده از فناوری دالبی ویژن تصاویر شفاف‌تر و با کنتراست بهتر ارائه می شوند. در واقع تعداد رنگ‌های مورد پشتیبانی تفاوت فناوری دالبی‌ویژن با HDR10 است. HDR10 از پالت رنگ 10 بیتی بهره می‌برد. پالت رنگ دالبی‌ویژن 12 بیتی است. تعداد رنگ‌های مورد پشتیبانی HDR10 یک میلیارد است.

تعداد رنگ‌های مورد پشتیبانی دالبی‌ویژن 68 میلیارد است. این موضوع باعث می شود رنگ ها با استفاده از دالبی ویژن بسیار به واقعیت نزدیک تر باشد. دالبی ویژن باعث کاهش مصرف باتری توسط نمایشگر می شود. از سوی دیگر پنل‌های HDR به روشنایی حداقل 1000 نیت احتیاج دارند. در فناوری دالبی‌ویژن این میزان به 10000 نیت می رسد. در HDR10 در ابتدا یک بار روشنایی پنل تنظیم می شود. در حالی که در دالبی‌ویژن با استفاده از متادیتاهای ارسالی با هر فریم، روشنایی هر فریم به صورت جداگانه با استریم مبداء تنظیم می شود.

فناوری دالبی ویژن

نمایندگی مجاز سونی

واحد های تعمیرات موبایل سونی بالاترین سطح خدمات فروش و تعمیر را به مشتریان خود ارائه می دهند. این واحد ها با استفاده از تمامی امکانات خود، تمامی استانداردها را هنگام فروش و تعمیر محصولات خود رعایت می کنند. رعایت تمامی این استاندارد ها باعث ارتقاء خدمات فروش و تعمیرات می گردد. همچنین بهره مندی از کارشناسان مجرب سبب پیشروی نمایندگی سونی در امر خدمات رسانی شده است.

4/5 (4 امتیاز)
اشتراک گذاری