اشتراک گذاری

آشنایی با مشخصات کارت حافظه

اگر حجم فایل های موجود در گوشی یا تبلت شما زیاد شود احتیاج به ارتقا حافظه دستگاه خود خواهید داشت. بنابراین به خرید کارت حافظه اقدام می کنید. تنوع کارت حافظه و مشخصات آنها می تواند باعث سردرگمی شما هنگام خرید مموری کارت شود. اما چقدر با مشخصات کارت حافظه آشنایی دارید? چه نکاتی هنگام خرید باید در نظر گرفت? اطلاعات نوشته شده روی memory card به چه معناست? مموری کارت ها در تعداد پین‌های اتصال،  نوع اتصال ، ابعاد و دیگر ویژگی ها با یکدیگر فرق دارند. گوشی های مختلف انواع مختلفی از مموری کارت را پشتیبانی می‌کند. برای خرید مموری کارت باید از میزان و نوع کارت پشتیبانی شونده توسط گوشی خود آگاهی داشته باشید. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات سامسونگ جواب تمامی سوالات خود را از کارشناسان مجرب این نمایندگی دریافت نمایید.

با کارت حافظه SD آشنا شوید

SD مخفف Secure Digital است. این مموری کارت در دوربین های عکاسی بسیار رایج است. کارت های حافظه SDHC یا SDXC در ظاهر با SD تفاوتی ندارند. این کارت ها نشان دهنده کارت حافظه‌ی با ظرفیت بالا هستند. مموری کارت SD معمولی دارای ظرفیت ۱ مگابایت تا ۲ گیگابایت و در چند مدل تا ظرفیت ۴ گیگابایت وجود دارد. مموری کارت SDHC از ۲ گیگابایت تا ۳۲ گیگابایت ظرفیت دارد. نوع SDXC از ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت تولید شده است.

کارت حافظه

micro SD از پرکاربرد ترین نوع کارت حافظه

کارت حافظه microSD بعد از SD پرکاربردترین نوع مموری کارت است. این کارت از همان استاندارد کارت SD بهره برده است و تفاوت آن ها فقط در اندازه می باشد. بیشترین استفاده این کارت در موبایل‌ها است. از این کارت برای افزایش ظرفیت داخلی موبایل استفاده می شود. این کارت با استفاده از یک تبدیل ارزان به اندازه یک کارت SD تبدیل می شود. این تبدیل معمولا هنگام خرید همراه کارت است.

کارت حافظه میکرو

واحد اندازه گیری حجم مموری کارت و سرعت آن

واحد اندازه‌گیری مموری کارت گیگابایت است که با عبارت GB نشان می دهند. کارت‌های حافظه در ظرفیت‌های مختلفی وجود دارند که از فاکتور ها شما هنگام خرید است. مموری کارت ها در ظرفیت‌های مشخصی تولید می‌شوند. ظرفیت حافظه بجز حافظه‌ی یک گیگابایتی زوج هستند. بجز حافظه 200GB تمام حافظه ها توانی از 2 هستند.

سرعت کارت حافظه نیز هنگام خرید بسیار مهم است. این سرعت انتقال سرعت نوشتن  و سرعت خواندن اطلاعات است. این عدد بر حسب مگابایت بر ثانیهMB/S  است. هر چقدر این سرعت بیشتر باشد memory card سریع تر است. سرعت کارت‌های حافظه با ذکر کلاس محصول مشخص می‌شود. همه‌ی سازندگان کارت حافظه باید از مشخصات کلاس‌های تصویب شده توسط انجمن استانداردسازی کارت‌های SD پیروی کنند. برای مثال کلاس 2 کارتی است که سرعت نوشتن آن بیش از 2 مگابایت بر ثانیه است.

مرکز تعمیرات تبلت اپل

مرکز تعمیرات تبلت اپل

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

واحد تعمیرات موبایل اچ تی سی

نمایندگی سامسونگ در حوزه ی تعمیر و فروش محصولات سامسونگ مانند موبایل و تبلت فعالیت می کند. کارشناسان و مهندسان برتر کشور با استفاده از ابزار و امکانات روز بهترین و برترین خدمات را به شما کاربران گرامی ارائه می دهند. کارشناسان نمایندگی سامسونگ با صبر و حوصله‌‌ بسیار راهنمایی‌های لازم را به شما کاربران گرامی ارائه می کنند. با مراجعه نمایندگی مجاز سامسونگ از خدمات این مراکز از جمله تعمیر، مشاوره و فروش بهره مند شوید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری