اشتراک گذاری

پرش صفحه نمایش موبایل

یکی از مشکلات رایج در گوشی های همراه که می تواند پس استفاده ی چند ساله از سیستم پدیدار شود، پرش صفحه نمایش موبایل و یا لرزش و چشمک زدن آن است. این اتفاق مخصوصا هنگامی که کاربر در حال انجام کار مهمی است، بسیار دردسرساز و آزاردهنده می گردد. سوال اینجاست که این مشکل چرا اتفاق می افتد و چه طور می توان از دست آن رهایی یافت؟ پاسخ به چنین سوالاتی در گرو یافتن ریشه ی اختلال است.

باید بدانید علت پرش صفحه ی موبایل مورد نظر چیست و دقت کنید که پرش صفحه موبایل به چه شکل و در کجای صفحه ی نمایش رخ می دهد، سپس به دنبال راهکار رفع آن باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای کاربردی رفع مشکل چشمک زدن صفحه گوشی های همراه آشنا سازیم. با ما همراه شوید.

مشکل پرش صفحه نمایش موبایل

 دلایل پرش صفحه نمایش موبایل

کاربران از مشکلاتی چون لرزش، چشمک زدن تصویر و پرش صفحه نمایش موبایل شکایت دارند. پرش صفحه نمایش موبایل دلایل مختلفی دارد:

  • ممکن است اخیرا برنامه‌ای دانلود کرده‌ باشید که باعث پرش صفحه نمایش موبایل شده باشد. می‌توانید دستگاهتان را در «حالت امن» راه‌اندازی مجدد کنید تا ببینید آیا برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید موجب بروز مشکل شده است ؟ اگر برنامه ها موجب بروز مشکل شده اند با حذف آن ها مشکل حل خواهد شد .
  • اگر پرش صفحه نمایش فقط برخی اوقات روی می‌دهد یا به نظر می‌رسد تنها در قسمت خاصی از صفحه‌نمایش روی می‌دهد، در این صورت معمولا با برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه مشکل حل خواهد شد .
  • ممکن است مشکل شما سخت افزاری و مربوط به صفحه نمایش باشد .
  • در غیر این صورت ممکن است مشکل از سنسور نور گوشی باشد .

در صورت پرش صفحه نمایش گوشی بهتر است به  کارشناسان مجرب تعمیر موبایل جهت تشخیص و عیب یابی مراجعه کنید. متخصصین مرکز سخت افزار ایران با بهره گیری ازتجربه و توانایی های لازم مشکل شما را  حل خواهند کرد .

خرابی آی سی لایت گوشی

IC مخفف کلمه integrated circuit است که به معنای مدار مجتمع است. وظیفه ی آی سی مدیریت یک قسمت خاص از گوشی های هوشمند می باشد. از این رو آی سی ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند و هر یک وظیفه ی مدیریتی مخصوصی را انجام می دهند. آی سی لایت یا مدار لایت گوشی نیز که بر روی برد گوشی قرار دارد، به صورت مستقیم با صفحه نمایش دستگاه در ارتباط است و آن را کنترل می کند.

زمانی که ضربه ای به گوشی وارد می شود، آی سی لایت دچار خرابی شده و مشکل پرش صفحه نمایش موبایل رخ می دهد. در چنین شرایطی تعمیرات سخت افزاری گوشی در راستای رفع مشکلات آی سی لایت امری ضروری است. خاطرنشان می نماییم که نمایندگی رسمی سامسونگ مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای رفع تداخلات آی سی لایت و مشکل چشمک زدن صفحه نمایش گوشی می باشد.

بررسی علت پرپر زدن صفحه گوشی

اصلی ترین علت پرش صفحه نمایش موبایل، هماهنگ نبودن پردازنده گرافیکی و CPU گوشی است. معمولا با تکنیک های فنی کاربردی می توان این عدم هماهنگی را برطرف کرد. کارشناسان ما در نمایندگی رسمی سامسونگ با استفاده از تجهیزات پیشرفته به عیب یابی ریزبینانه ی گوشی های معیوب پرداخته و معضل ناهماهنگی CPU و پردازنده گرافیکی را در مدت زمان کوتاهی برطرف می سازند. لازم به ذکر است که این مشکل سخت افزاری نبوده و با تنظیمات کارشناسانه حل می شود. دقت داشته باشید که داشتن مهارت تخصصی تعمیرکار در این امر بسیار مهم است.

برنامه های نصب شده در گوشی را به روز نگه دارید.

تداخلات و باگ های نرم افزارهایی که بر روی گوشی نصب می شوند، می توانند پدیدآورنده ی مشکلات بسیاری از جمله خاموشی ناگهانی دستگاه و یا پرش صفحه نمایش موبایل باشند.

دو راه کلی برای رفع تداخلات نرم افزاری گوشی و جلوگیری از بروز آن ها وجود دارد:

  1. آپدیت سیستم عامل گوشی
  2. به روز رسانی هر یک از برنامه های نصبی

این دو راهکار در واقع در ادامه ی یکدیگر قرار دارند. اگر خواهان سیستمی بی نقص از لحاظ نرم افزاری هستید، باید همواره به آپدیت برنامه های مورد استفاده و سیستم عامل موجود در گوشی دقت داشته باشید.

جلوگیری از پیدایش مشکل پرش صفحه نمایش موبایل

تعمیر معضل پرش صفحه نمایش موبایل، یک فرآیند پایان ناپذیر است. مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید تا مجدد دچار مشکل چشمک زدن صفحه نمایش گوشی نشوید، مراقبت صحیح از صفحه نمایش دستگاه است. یکی از مواردی که آسیب زیادی را به آی سی لایت گوشی وارد می کند، نور مستقیم آفتاب است.

این مشکل بیشتر برای کسانی پیش می آید که مدت زیادی در ماشین هستند و گوشی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهند. این موضوع را می توانید با خرید هولدر گوشی برطرف کنید. هولدر مناسب برای این منظور باید توانایی چرخش 360 درجه داشته و از ساختار استانداردی برخوردار باشد.

کاربران کلیه گوشی‌های هوشمند و تبلت می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه خود به مرکز تعمیرات تبلت و موبایل مراجعه کرده و تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند. سرویس‌های ارائه شده در این مرکز منحصر به اشکال و برندی خاص نیست و کلیه خدمات مرتبط با انواع گوشی تلفن همراه را شامل می‌گردد.

تمامی تعمیرات تبلت در این مرکز، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی‌های سازنده صورت می‌پذیرد.  کارشناسان مرکز تعمیرات تبلت و موبایل با دارا بودن برترین و بزرگترین آرشیو محصولات اورجینال و تسلط به عملکرد تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری هریک از محصولات، توانایی آن را دارند تا هریک از موبایل‌های معیوب را به همان شکل اولیه تعمیر و بازسازی نمایند.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.