اشتراک گذاری

چرا صفحه تبلت نور کافی ندارد؟

کم نور شدن تبلت، معمولا به دلایل نرم افزاری اتفاق می افتد و مربوط به تنظیمات نمایشگر است. اما در برخی موارد هم ممکن است مسئله سخت افزاری بوده و پای آسیب دیدگی قطعاتی همچون صفحه نمایش در میان باشد. در هر صورت این مشکل راهکارهایی هم دارد که  در ادامه مطلب آنها را به شما آموزش می دهیم. کاهش نور صفحه تبلت، مربوط به برند خاصی نیست و در تبلت های اندرویدی و iOS مشاهده می شود.

در ادامه، ضمن بررسی دلایل کم نور شدن تبلت، روش هایی را برای برطرف کردن این مشکل به شما ارائه می دهیم. اگر موفق به حل مسئله نشده و نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی تر داشتید، به صورت 24 ساعته با کارشناسان تعمیر تبلت در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا  همکاران ما به شما مشاوره رایگان بدهند.

کم نور شدن تبلت

دلایل کم نور شدن تبلت

دلیل اصلی کاهش نور صفحه در تبلت ها و گوشی های هوشمند، به هم ریختن تنظیمات است. گاهی نور ال سی دی تبلت بسیار کم است و عملا نمی توان از آن استفاده کرد؛ در این صورت، اول تنظیمات نور را چک کنید. همچنین اگر حالت صرفه جویی انرژی فعال باشد، نور نمایشگر بسیار کم می شود. در برخی موارد، کم نور شدن تبلت پس از نصب یک برنامه یا اپلیکیشن خاص اتفاق می افتد؛ در این صورت احتمالا اپ نصب شده ایراد دارد.

حتی کم بودن ظرفیت حافظه هم در بروز این مشکل و ایرادات مشابه آن تاثیرگذار است. گاهی کاهش نور صفحه تبلت، ناشی از قدیمی بودن سیستم عامل است. در کنار همه این موارد، از ویروسی شدن تبلت هم نباید غافل شد که می تواند موجب کاهش نور ال سی دی یا سفید شدن آن شود. اگر مطمئن هستید که هیچ کدام از این مشکلات در تبلت شما وجود ندارد، احتمالا افت نور صفحه ناشی از یک عامل سخت افزاری است.

راه حل های کم نور شدن نمایشگر تبلت

اصلاح تنظیمات روشنایی صفحه

 اولین کاری که می توانید برای رفع مشکل کم نور شدن تبلت انجام دهید، اصلاح تنظیمات روشنایی است. پیش از هر کاری مطمئن شوید که حالت صرفه جویی فعال نیست. پس از آن بهتر است برنامه power را باز کرده و از بین گزینه های موجود، گزینه Tools را انتخاب نمایید.

در صفحه جدیدی که باز می شود، تب protective glasses  را باز کنید. گزینه به نمایش درآمده در این تب را روی حالت Enable قرار دهید. اگر مشکل حل نشد و همچنان lcd تبلت شما نور بسیار کمی داشت، ممکن است مشکل از قطعات باشد؛ بهتر است به فکر تعمیر تبلت ایسوس به صورت تخصصی تر باشید.

اصلاح تنظیمات روشنایی صفحه تبلت

خالی کردن حافظه

اگر صفحه نمایش تبلت شما سفید شده و نور آن تغییر نکرده، ممکن است مسئله به پر بودن حافظه مربوط باشد. در این صورت با خالی کردن حافظه، مشکل حل می شود. بدین منظور فایل ها و اپ هایی را که چندان نیازی به آنها ندارید پاک کنید و اطلاعات خود را به یک حافظه جانبی (فلش، هارد و …) و یا لپ تاپ یا کامپیوتر انتقال دهید.

آپدیت کردن سیستم عامل

در گام بعدی برای حل مشکل کم نور شدن تبلت، سیستم عامل تبلت را بروز رسانی کنید. با این کار سیستم و تنظیمات آن بروز شده و احتمالا نور صفحه هم به صورت عادی تنظیم می شود.

ریست فکتوری کردن تبلت

در نهایت اگر مشکل کم نور شدن تبلت حل نشد، باید دستگاه را ریست فکتوری کنید. نحوه  ریست فکتوری کردن تبلت ها  در برندهای مختلف، متفاوت است. شما می توانید ضمن مراجعه به تنظیمات، گزینه بازنشانی به تنظیمات کارخانه را پیدا کرده و مطابق با دستورالعمل های ارائه شده، مراحل را اجرا کنید. البته پیش از این کار حتما از اطلاعات و فایل های مهم خود بکاپ بگیرید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.