اشتراک گذاری

رفع ایراد مشکل باطری موبایل

 خرابی باتری نشانه های خاصی دارد. برای رفع ایراد مشکل باطری موبایل کارهای خاصی باید انجام داد. برخی از مشکلاتی که برای گوشی پیش می آید به شرح زیر است:

اگر یکی از این مشکلات را تنها یک بار در گوشی خود مشاهده کردید، نشانگر خرابی باتری نیست. اگر باتری خراب باشد این نشانه ها به دفعات درگوشی ظاهر می شود. نمایندگی تعمیرات تبلت ارائه دهنده جدیدترین  و حرفه ای ترین خدمات هنگام تعمیر گوشی است.

رفع ایراد مشکل باطری موبایل و سریع خالی شدن باتری موبایل

رفع ایراد مشکل باطری موبایل و سریع خالی شدن باتری موبایل

گاهی پیش می اید که شارژ گوشی خیلی سریع تمام می شود. این مشکل، معمول‌ترین ایرادی است که کاربران تلفن‌همراه با آن مواجه می‌شوند. ممکن است صاحبان گوشی های نو نیز با این مشکل رو به رو شوند. بهتراست قبل از هر تصمیم‌گیری برای رفع ایراد مشکل باطری موبایل به نکات زیر توجه کنید:

  • آیا گوشی در مدت کوتاهی پس از شارژ به‌صورت خودبه‌خود خاموش می‌شود؟
  • آیا شارژ باتری در هنگام اتصال به شارژر، زودتر از زمان معمول تکمیل می‌شود؟
  • آیا باتری داغ می‌شود؟
  •  آیا باتری ورم کرده؟
  •  آیا با یک ضربه کوچک، گوشی ری‌استارت می‌شود؟

دقت داشته باشید که تمام این نشانه‌ها به‌صورت یک‌جا در گوشی شما ظاهر نمی‌شوند و ممکن است فقط یکی از آن‌ها در گوشی شما وجود داشته باشد. ‌معمولا زمان شارژ باتری بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت است. در صورتی‌که گوشی شما به‌عنوان مثال در ۱۵ دقیقه شارژ می شود، احتمالا باتری کامل شارژ نمی‌شود. زیاد به شارژ ماندن گوشی، باعث می‌شود باتری آسیب ببیند و داغ شود. یکی از دلایل ورم کردن باتری نیز همین است.

 ‌درصورتی‌که گوشی با ضربه کوچکی ری‌استارت می‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که پایه‌های اتصال بورد اصلی به پایانه‌های باتری آسیب دیده و نیازمند تعمیر است. با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی سخت افزار ایران، متخصصان ما گوشی شما را تعمیر خواهند کرد. برای تست سالم بودن باتری، بهتر است باتری را با یک گوشی هم‌مدل و شارژر آن امتحان کنید. البته گوشی را نیز با یک باتری دیگر امتحان کنید.

شوک دادن به باتری  گوشی

حالتی که باتری دچار خواب الکتریکی می شود، باتری نیاز به شوک دادن دارد. برای شوک دادن به باتری و رفع ایراد مشکل باطری موبایل باید از دستگاه منبع تغذیه استفاده گردد و نکات زیر را نیز در نظر گرفت:

  • نوع عمل
  • ولتاژ
  • جریان

بدین منظور ابتدا باید منبع تغذیه را تنظیم کنیم. آن را دو برابر ولتاژ باتری تنظیم می کنیم. برای شارژ مستقیم نیز یک ولت بیشتر از باتری تنظیم می کنیم. در پراپ های منبع تغذیه، سیم منفی را بر روی پلیت منفی به طور ثابت نگه داشته و سیم مثبت را به صورت ضربه ای به باتری می زنیم.

هرچه تعداد ضربه زدن بیشتر شود، باعث می شود باتری سریعتر احیا شود. بعد از این عمل باتری حتما باید ۱۰ ساعت شارژ شود. بهتر است برای مدت یک روز باتری گوشی را در فریزر یخچال بگذاریم تا باتری به طور کاملتری احیا شود و بیشتر شارژ بگیرد.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • مرکز سخت افزار ایران
    17 می 2021 11:07

    سلام دوست عزیز بله آیدی کانال تلگرام ما hardwarecenter@ هست

  • مرکز سخت افزار ایران
    9 می 2021 10:36

    ممنون دوست عزیز نظر لطفتونه

  • مرکز سخت افزار ایران
    28 فوریه 2021 16:07

    ممنون دوست عزیز نظر لطفتونه

  • چه سایت قشنگی دارین ❤️❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.