اشتراک گذاری

بالا نیامدن تبلت

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای تبلت های مختلف ایجاد شود، بالا نیامدن تبلت یا معضل بوت لوپ تبلت می باشد. در این شرایط سیستم هوشمند تبلت ریبوت می شود و روی لوگو باقی می ماند. ادامه ی مقاله ی پیشرو را از دست ندهید تا به شما بگوییم برای مقابله با این مشکل باید چه کار کرد.

دلیل اصلی پیدایش مشکل بوت لوپ در تبلت

دلیل اصلی بالا نیامدن تبلت های هوشمند در تمامی برندهای تولید کننده یکسان است. اندروید سیستم عامل حساسی است که نسبت به دستکاری های ناشیانه واکنش شدیدی نشان می دهد. این موضوع در پیدایش مشکل بوت لوپ تبلت نیز دخیل است. معمولا تبلت بالا نمی آید، چون فایل‌ های سیستمی به درستی اجرا نشده اند. فلش زدن یک کاستوم رام یا کرنل معیوب، نصب یک اپلیکیشن یا بازی ناسازگار با سیستم عامل تبلت، مجوزهای اشتباه برای یک برنامه یا فایل خاص منجر به پیدایش مشکل در اجرای فایل های سیستمی می شوند.

بالا نیامدن تبلت

پیشگیری از بوت لوپ در تبلت

برای پیشگیری از مشکل بالا نیامدن تبلت باید حتی الامکان از دستکاری بعد نرم افزاری دستگاه بپرهیزید. پیش از نصب هرگونه کاستوم‌ رامی یا حتی رام‌ بیس، مطمئن شوید که رام مورد نظر برای تبلت شما طراحی شده است. بهتر است پیش از انتخاب رام با کارشناسان مجرب مشورت کنید. عملا هر مسیری که به ایرادات نرم افزاری ختم می شود، ممکن است باعث شکل گیری بوت لوپ نیز گردد. بنابراین در کار با تبلت احتیاط کنید.

راهکارهای رفع معضل بالا نیامدن تبلت

رفع مشکل بالا نیامدن تبلت براساس 2 راهکار زیر ممکن است. اما توصیه می کنیم انجام این راهکارهای نرم افزاری را به دست تعمیرکار بسپارید. برای این منظور می توانید به نمایندگی تعمیرات تبلت مراجعه نمایید.

  • ریکاوری تبلت

اگر تبلت روی فریمور اصلی است و هیچ کاستوم ریکاوری خاصی نظیر CWM یا TWRP برروی آن نصب نکرده‌اید، ابتدا در صورت امکان باتری تبلت را بیرون آورده و پس از 30 ثانیه مجددا آن را نصب کنید. سپس با فشار دادن دکمه های هوم، پاور و کنترل صدا به صورت هم زمان، تبلت را در وضعیت ریکاوری، بوت کنید. در منوی ریکاوری، با استفاده از دکمه کاهش/ افزایش صدا بین گزینه‌ ها جابجا شده و عبارت wipe cache partition  را انتخاب کنید. حالا wipe data / factory را انتخاب کنید. در آخر با برگشت به منوی اصلی ریکاوری، دستگاه خود را با استفاده از گزینه reboot system now مجددا راه‌ اندازی کنید.

  • فلش زدن رم تبلت

اگر بر روی دستگاه اندرویدی خود یک کاستوم ریکاوری نصب کرده‌ باشید، پس از فلش زدن یک کاستوم ‌رام یا مود، مشکل بالا نیامدن تبلت ایجاد شده و دستگاه به اصطلاح بوت لوپ می شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید سعی کنید دستگاه اندرویدی را بر روی همان ریکاوری که نصب کرده اید، بالا بیارید. برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل کنید:

  • باتری تبلت خود را از این دستگاه خارج کرده و حدود ۳۰ ثانیه منتظر بمانید. سپس، باتری را دوباره در جای اصلی خود قرار دهید.
  • اکنون سعی کنید تبلت را بر روی ریکاوری که نصب کرده ‌اید، بوت کنید.
  • بعد از بوت کردن دستگاه بر روی ریکاوری که روی آن نصب کرده بودید؛ به بخش Advanced بروید و سپس Wipe dalvik-cache را انتخاب کنید.
  • در اینجا وارد Mounts & Storage شده و Wipe /cache را انتخاب کنید.
  • درنهایت تبلت خود را ریبوت کنید.
3.5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری