اشتراک گذاری

تعمیر تاچ تبلت

برای آشنایی با روش های تعمیر تاچ تبلت، ادامه مقاله را دنبال کنید. در این مطلب، با علائم خرابی تاچ تبلت آشنا می شوید تا بدانید که چه زمانی باید اقدام به ترمیم یا حتی تعویض این بخش کنید. همچنین نکاتی را که باید بعد از تعمیر تاچ تبلت به آنها توجه کنید، بررسی می کنیم. 

در نهایت روش های تعمیر تاچ را معرفی می کنیم تا با مراحل و روند این کار آشنایی بیشتری داشته باشید. برای تعمیر تاچ تبلت به صورت تخصصی هم می توانید از نمایندگی تبلت در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیر تاچ تبلت

نشانه های خرابی تاچ تبلت

زمانی که تاچ یا دیجیتایزر تبلت دچار مشکل می شود و به تعمیر تاچ تبلت نیاز است، تعمیرکار برخی نشانه ها را به عنوان علائم خرابی تاچ در نظر می گیرد. نشانه های ظاهری در گوشی و نشانه هایی که در عملکرد تاچ اختلال ایجاد می کنند را می توان در این دسته در نظر گرفت. 

در ادامه مهم ترین و رایج ترین نشانه های خرابی تاچ تبلت را بررسی می کنیم. هر کدام از این علائم بسته به میزان آسیبی که وارد کرده اند ممکن است به تعمیر یا حتی تعویض تاچ تبلت ختم شوند.

 اولین نشانه خرابی تاچ تبلت وجود هر گونه نشانه شکستگی روی صفحه نمایش دستگاه است. این شکستگی ها گرچه همیشه نمی توانند نشانه خرابی و از کار افتادن تاچ باشند، اما در مواردی نیز شدت ضربه به حدی است که به تاچ نیز وارد شده و موجب خرابی و از کار افتادن آن می شود. معمولا اگر در اثر ضربه تاچ نیز شکسته باشد و از کار بیفتد، تعمیر تاچ تبلت کار دشواری است و ممکن است کار به تعویض آن کشیده شود.

از دیگر نشانه های خرابی و از کار افتادن تاچ تبلت، سیاه شدن بخشی از نمایشگر یا تغییر رنگ صفحه نمایش تبلت است. این تغییر رنگ هم می تواند ناشی از ضربه و شکستگی ال سی دی باشد و هم در اثر سوختن پیکسل های تصویر در نمایشگر، این سیاه شدن یا تغییر رنگ اتفاق بیفتد. در این صورت خصوصا زمانی که سوختن پیکسل ها دلیل این تغییر رنگ صفحه نمایش است، خرابی و اختلال در تاچ نیز مشاهده می شود. تعمیر تاچ تبلت در این حالت نیز بسته به نوع آسیب و تشخیص تعمیرکار دستگاه دارد.

ز دیگر نشانه های رایج خرابی تاچ تبلت، تاخیر و وجود هر گونه اختلال در عملکرد تاچ است. در این موارد معمولا در واکنش های لمسی تاخیر وجود دارد. کار نکردن تاچ در برخی مواقع، کند شدن آن و از کار افتادن تاچ صفحه نمایش از حالت های مختلفی است که کاربران را به دردسر می اندازد. برای تعمیر تاچ تبلت در این حالت تعمیرکار باید موارد متعددی را بررسی کند. گاهی این اختلال و کندی به گزینه های دیگری به جز خرابی تاچ ربط پیدا می کند. اختلالات نرم افزاری و ویروسی شدن تبلت خود می تواند این کندی و اختلال را سبب شود. از طرفی پر بودن حافظه رم، بروز مشکل در سی پی یو تبلت و مشکلاتی مشابه هر یک می توانند موجب کندی و عدم پاسخ گویی تاچ نمایشگر تبلت باشند. اگر در نهایت مشخص شود که تاخیر و کندی در واکنش لمسی صفحه نمایش به تاچ ارتباط دارد، باید تعمیر یا تعویض تاچ تبلت در نظر گرفته شود.

در مواردی که ال سی دی به همراه تاچ تبلت آسیب می بیند، ممکن است نمایشگر دستگاه به صورت کامل خاموش شود. حتی در مواردی نیز دستگاه روی حالت استندبای می ماند و هیچ واکنشی نشان نمی دهد. در این صورت نیز تعمیر تاچ تبلت به همراه ال سی دی دستگاه در صورتی است که این خاموشی و کار نکردن نمایشگر به خرابی باتری یا دیگر قطعات داخلی دستگاه ربط نداشته باشد. موارد دیگر نیز شامل بهم ریختن عملکرد تاچ یا سوسو زدن نمایشگر می شود که هر یک می توانند علامتی مبنی بر خرابی و از کار افتادن تاچ تبلت مورد نظر محسوب شوند.

نکات مهم پس از تعمیر تاچ تبلت

رعایت برخی نکات مهم پس از تعمیر تاچ تبلت سبب می گردد تا دارنده دستگاه از درستی تعمیرات اِعمال شده بر روی دستگاه مطمئن گردد. بنابراین در صورتی که تبلت شما نیز دچار اشکال شده و حال قصد تحویل گرفتن آن را دارید به نکات زیر که توسط کارشناسان مرکز تعمیر تاچ تبلت عنوان شده اند، توجه فرمایید:

  • پس از تعمیر تاچ تبلت عملکرد لمسی تمام قسمت‌‌های تاچ گوشی‌ تان را چک نمایید.
  • یک تصویر تمام مشکی را در گوشی خود به نمایش بگذارید. دقت کنید تمام صفحه‌ نمایش یک‌ دست مشکی باشد تا اگر پیکسلی سوخته باشد، متوجه شوید و از تعمیرکننده درخواست تعویض مجدد و یا تعمیر تاچ تبلت مجدد کنید.
  • تبلت خود را در حالت روشن در دست بگیرید و به جهت افقی (چپ و راست) بچرخانید. در حین این کار زاویه دید تبلت خود را بسنجید و به کیفیت تصویر دقت نمایید. (پنل‌های نامرغوب و ارزان قیمت در این حالت افت کیفیت خود را با تغییر رنگ تاچ و صفحه نمایش نشان می‌دهند).

آموزش تعمیر تاچ تبلت

تعمیر تاچ تبلت و سایر نکات آن توسط کارشناسان مرکز تعمیرات تبلت در بخش زیر آموزش داده خواهد شد لیکن در صورتی که آشنایی و تسلطی بر این حوزه ندارید توصیه می شود جهت دریافت خدمات مرتبط با تعمیر تاچ تبلت به نمایندگی تبلت مراجعه نمایید. در این مرکز تعویض انواع تاچ و ال سی دی تبلت با کیفیت اورجینال و شرکتی انجام می پذیرد.

رفع مشکلات تاچ تبلت

بررسی مصرف رم

برخی از مشکلات تاچ تبلت و موبایل، منشأ سخت افزاری ندارند و راحت تر می توان آنها را برطرف کرد. در این صورت یکی از روش های کاربردی برای ترمیم تاچ، بررسی و مدیریت مصرف رم است. کافی است چک کنید که رم تبلت شما با کدام برنامه ها بیشتر استفاده می شود و استفاده از آن برنامه را کاهش دهید.

کالیبره کردن صفحه نمایش

 با کالیبره کردن نمایشگر هم می توانید اقدام به تعمیر تاچ تبلت خود کنید. کافی است چند فرمان حرکتی را اجرا کنید تا سرعت عملکرد تاچ افزایش پیدا کند.

فعال سازی   GPU 2D Rendering

این روش زمانی کاربرد دارد که اجرای فرمان های لمسی بسیار زمان بر شود. برای رفع ایراد، گزینه GPU rendering را فعال کنید. مسیر Settings > Developer Options  را طی کنید تا این گزینه فعال شده و مشکل تاچ برطرف گردد.

تست مولتی تاچ اندروید

گاهی برای تعمیر تاچ تبلت، تست مولتی تاچ اندروید انجام می شود. جالب است بدانید که بیشتر گوشی ها و تبلت ها بین 5 تا 10 نقطه لمس را به صورت هم زمان پشتیبانی می کنند. با استفاده از نرم افزارهایی مثل Multi Touch Tester ، می توانید سلامت این نقطه ها را تست کنید.

بوت اندروید در حالت امن

بوت کردن تبلت اندرویدی در حالت امن هم به رفع مشکل کند شدن تاچ کمک می کند. با فعال کردن این حالت، می توانید برنامه های معیوب دستگاه را شناسایی کرده و آنها را حذف نمایید.

غیرفعال سازی  Ambient Display

برای تعمیر تاچ تبلت، می توانید Ambient Display  را غیر فعال کنید. مسیر Settings>Display  را طی کرده و سپس Ambient Display  را غیرفعال نمایید. به این ترتیب عملکرد تاچ روان تر از قبل می شود.

هزینه تعمیر تاچ تبلت

هزینه تعمیر تاچ تبلت، بستگی به اقداماتی دارد که برای ترمیم این بخش انجام می شوند. اگر مشکل با یک سری راهکارهای نرم افزاری حل شود، لازم نیست مبلغ زیادی پرداخت کنید. اما در صورتی که ایراد از خود تاچ باشد، هزینه بیشتر می شود. علت این مسئله هم همراهی تاچ با ال سی دی است.

نمایشگر گران ترین قطعه تبلت و موبایل است و مسلما تعمیر یا تعویض آن هزینه بالایی دارد. تعمیرکار برای ترمیم تاچ از ابزار ویژه ای استفاده می کند و برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر این قطعه، دقت زیادی به خرج می دهد. به دلیل حساسیت بالا و گران بودن ال سی دی اورجینال، باید هزینه زیادی بابت تعمیر تاچ ال سی دی  تبلت خود پرداخت کنید.

تعویض تاچ تبلت

همیشه تاچ قابل تعمیر شدن نیست و تعمیرکار نمی تواند تعمیر تاچ تبلت آسیب دیده را انجام دهد. خصوصا در مواردی که تاچ و ال سی دی به صورت پرسی و یکپارچه هستند و آسیب وارد شده کل ال سی دی تبلت را از کار انداخته است. در این حالت معمولا در صورت خرابی ال سی دی از آن جایی که هم تاچ و هم ال سی دی در مجموعه ای یکپارچه هستند و عمل می کنند، باید به صورت کامل آن ها را تعویض کرد.

تعویض تاچ تبلت در صورتی که تعمیر آن امکان پذیر نباشد، پروسه ای بسیار تخصصی و با حساسیت بالا است که باید در مراکز تخصصی صورت بگیرد. برای تعویض تاچ در وهله نخست باید نوع روش تعویض مشخص شود. 

چرا که اول باید دید تاچ از نوع پرسی است و به ال سی دی پرس شده است یا این که از نوع غیر پرسی است و از ال سی دی دستگاه جدا است. در ادامه به صورت کامل تر نحوه تعویض تاچ تبلت را آموزش می دهیم.

تعویض تاچ تبلت

آموزش تعویض تاچ تبلت

برای تعویض تاچ ابتدا باید روش تعویض مشخص شود. در انواع تبلت هایی که تاچ و ال سی دی از هم جدا هستند، پروسه تعویض هم راحت تر است و هم هزینه کم تری دارد. حتی امکان تعمیر تاچ تبلت در این دست از تبلت ها نیز بیشتر است.در این جا نحوه تعویض تبلت های غیر پرسی را بررسی می کنیم.

ابتدا باید یک صفحه لمسی جدید و اورجینال خریداری شود. مرحله بعدی جدا کردن صفحه لمسی آسیب دیده از ال سی دی دستگاه است. برای این کار معمولا از دستگاه هایی با حرارت بالا به منظور جدا کردن تاچ از ال سی دی استفاده می کنند. با گرم شدن تاچ تبلت، قاب پلاستیکی به راحتی از دیجیتایزر جدا می شود و حال می توان تاچ جدید را روی قاب نصب کرد.

بعد از قرار دادن صفحه لمسی و فیکس کردن آن، می توان کار تعویض را به اتمام رساند. البته در مسیر تعویض تاچ تبلت، باید ابتدا و با دقت بالا یک سری اتصالات و کابل ها همچون کابل فلت، آی سی و سیم های باتری متصل به برد و … نیز جدا شده و مجدد نصب شود. به همین دلیل حتما باید از مراکز تعمیرات تخصصی چه برای تعمیر تاچ تبلت و چه برای تعویض آن کمک گرفت.

جهت تعمیر تاچ تبلت دستورالعمل های زیر را دنبال نمایید:

  • انجام تعویض و تعمیر تاچ تبلت  بر اساس ویدئوی مرتبط با تبلت خویش
  • تست تاچ تبلت پس از تعمیر تاچ تبلت.
  • عدم استفاده از فشار در حین کار با تبلت ( اگر بخشی باز دستگاه به درستی جا نیفتاده است آن را به زور جا ندهید. یک قدم به عقب برگردید و ببینید چه چیزی از محل خود خارج شده است.)
  • از فشار و چرخاندن بیش از اندازه پیچ ها خودداری کنید این کار سبب هرز شدن پیچ و جای آن می شود.
  • بخش های ذکر شده را تست کنید: صفحه نمایش لمسی یا تاچ گوشی، ال سی دی / صفحه نمایش، حسگر فیوز، اسپیکر و میکروفون، بلندگو، دوربین جلو و عقب، شبکه و وای فای، دکمه های خانه و ولوم، پورت شارژ و جک هدفون.
  • انتخاب یک فضای تمیز و عاری از آلودگی
  • خالی کردن الکتریسته ساکن در بدن با لمس یک میز فولادی و یا هر وسیله ی مشابه.
  • کسب اطمینان از فراهم بودن قطعات و ابزارهای مورد نیاز
  • فراهم کردن پیچ‌گوشتی، پیچ‌گوشتی ترکس و انبرک پلاستیکی
  • مشاهده ویدئوهای آموزش مرتبط در صورت نیاز
  • خاموش کردن تبلت جهت شروع تعمیر تاچ تبلت.
  • باز کردن پیچ های پشت گوشی
  • خارج کردن باتری گوشی (اگر باتری جدا نمیشود ابتدا سوکت باتری را پس از باز کردن پشت گوشی در بیاورید تا از آسیب به گوشی جلوگیری شود)

نمایندگی تبلت و دیگر واحدهای تعمیرات تبلت

نمایندگی تبلت و موبایل در ایران ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران به ویژه خدمات مرتبط با تعمیرات تبلت، آموزش تعمیرات تبلت و فروش محصولات تبلت است. نمایندگی تبلت در ایران با تمرکز بر رایج ترین اشکالات ایجاد شده در دستگاه های تبلت، متدهای نوینی را جهت رفع و برطرف سازی آنها ابداع ساخته است.

از سویی دیگر همکاری با برترین اساتید این حوزه سبب گشته تا بالاترین سطح کیفی خدمات در هر سه حوزه تعمیر، آموزش و فروش به هموطنان گرامی ارائه گردد. استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه های هوشمند، گارانتی خدمات ارائه شده و مواردی از این دست برخی از ویژگی های بازر نمایندگی تبلت است .

سبب پیشروی و موفقیت این مرکز در حیطه کاری خویش گشته است. بازیابی اطلاعات، تعمیرات تبلت و موبایل نظیر تعمیر تاچ تبلت ، تعمیر در محل تبلت و .. برخی از خدمات تخصصی ارائه شده در نمایندگی تبلت است که در راستای براورده سازی نیازهای کاربران ارائه می گردند.

Rate this post
اشتراک گذاری