اشتراک گذاری

تعمیر مشکلات آنتن دهی و عدم شناسایی شبکه

امروزه با وجود بهبود آنتن دهی موبایل ها، مشکلات آنتن دهی به طور کامل حل نشده و گاهی اوقات ممکن است با این مشکل مواجه شوید. ممکن است مشکلات آنتن دهی مربوط به مکانی باشد که شما در آن قرار دارید و در مکان های دیگر مشکلی نداشته باشید. 

در این حالت استفاده از دستگاه های تقویت کننده ی آنتن دهی موبایل به شما کمک خواهد کرد، این دستگاه ها  با تقویت  باند، سبب افزایش سطح آنتن دهی در محیط می شوند که این پروسه برای مکان هایی که با مشکل ضعف آنتن دهی موبایل مواجه هستید مورد استفاده قرار می گیرد.

تقویت کننده ی آنتن موبایل از یک دستگاه تقویت کننده ی امواج ( mobile antenna booster ) و دو آنتن تشکیل شده است.یکی از آنتن ها جهت دریافت و ارسال سیگنال به آنتن مخابراتی اصلی (BTS) و دیگری جهت پوشش دریافت و ارسال سیگنال از مخاطب در محوطه  می باشد.

تعمیر مشکلات آنتن دهی و عدم شناسایی شبکه

مشکلات آنتن دهی

اگر تلفن هوشمند شما روی حالت ۳G و ۴G است و از دکل های ۳G و ۴G فاصله دارید مسلما سیگنال خوبی را دریافت نخواهید کرد. بنابراین اگر در آن لحظه نیاز به تماس دارید، شبکه تلفن همراه خود را به ۲G تغییر دهید و مشکلات آنتن دهی را رفع کنید. 

اما گاهی اوقات گوشی شما به طور کلی آنتن دهی مناسبی ندارد در این حالت باید توسط متخصصین عیب یابی و تعمیر شود . اگر با مشکل عدم آنتن دهی موبایل مواجه هستید با متخصصین مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید کارشناسان پس از عیب یابی مشکل شما را در اسرع وقت حل خواهند کرد .

گوشیت مدام ریست میشه ؟ پس مقاله دلیل ریستارت شدن مداوم گوشی چیست ؟ رو بخون

دلایل آنتن نداشتن در اپراتور همراه اول / ایرانسل / رایتل

از جمله عواملی که باعث مشکلات آنتن دهی در اپراتورهای همراه اول، رایتل و ایرانسل می‌ شوند، موارد زیر هستند:

بهم خوردن تنظیمات شبکه در موبایل

هر کدام از تلفن‌ های هوشمند دارای تنظیمات پیش فرض شبکه برای اپراتورهای مختلف هستند. حال اگر پیکربندی های اعمال شده بهم بخورد، آنتن دهی با اختلال مواجه می ‌شود. بنابراین توصیه می‌ کنیم چنانچه در مورد این تنظیمات اطلاعات کافی ندارید، از تغییر دادن آن ها بپرهیزید.

البته می‌ توانید با جستجو در اینترنت تنظیمات مربوط به اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل را به درستی انجام دهید. همچنین این امکان برایتان وجود دارد که با ریست کردن دستگاه تمام موارد را به حالت کارخانه برگردانید.

فشارها و ضربات وارد شده به گوشی

در صورتی که تلفن هوشمند شما در معرض ضربه یا فشار قرار گیرد، بخش‌ های سخت ‌افزاری آن صدمه می ‌بینند. در چنین شرایطی با مشکلات متعددی از جمله آنتن ندادن سیم کارت مواجه خواهید شد. لذا باید برای تعمیر موبایل خود از افراد متخصص درخواست کمک نمایید.

اختلالات مقطعی از جانب اپراتور

یکی دیگر از عواملی که منجر به مشکلات آنتن دهی می شود، اختلالات مقطعی در سرویس ‌های ارائه شده از سوی اپراتورهای مختلف است. برای مثال ممکن است خدمات اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به خاطر جابجایی، تعمیر و مواردی از این قبیل به درستی انجام نشود. در این حالت سیگنال‌ های دریافتی اختلال پیدا می‌ کنند و دستگاه شما به خوبی آنتن نمی ‌دهد. البته تمام اپراتورها می‌ کوشند در صورت بروز هرگونه مشکل این موضوع را به کاربران خود اطلاع دهند.

قرار دادن تلفن هوشمند در کنار وسایلی که آنتن دهی را مختل می‌ کند

احتمال دارد موبایلتان را در کنار وسایلی قرار داده باشید که در سیگنال ‌های دریافتی اختلال به وجود می ‌آورند. همچنین در صورتی که در محیط‌ های سربسته یا امنیتی حضور داشته باشید، شاهد قطعی کامل یا ضعیف شدن آنتن سیم کارت خود خواهید بود.

آنتن دهی ضعیف منطقه جغرافیایی

گاهی اوقات سیم کارت یا موبایل شما هیچ گونه ایرادی ندارند، بلکه آنتن دهی منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌ کنید؛ ضعیف است. در این حالت سیگنال‌ های دریافتی به شدت ضعیف شده و طبیعی است که با قطع و وصل شدن آنتن مواجه شوید.

سوئیچ بین شبکه های اینترنت2G ،3G  و 4G

ممکن است مشکلات آنتن دهی اپراتور شما به سوئیچ بین شبکه های 2G ، 3G و 4G مربوط باشد. خوشبختانه راه کاری برای حل این مسئله وجود دارد تا حتی در شرایط حساس نیز از پرش آنتن موبایل خود جلوگیری کنید. به این منظور کافی است تنظیمات شبکه گوشی را مطابق مراحل زیر تغییر دهید:

  • پس از ورود به Setting 
سوئیچ بین شبکه های اینترنت2G ،3G و 4G
  • روی گزینه Wireless and networks بزنید.
  • در مرحله بعدی More را لمس کنید.
  • اکنون باید Mobile Networks را انتخاب نمایید.
سوئیچ شبکه های اینترنت
  • نهایتاً حالت شبکه را روی GSM only بگذارید.
تنظیم شبکه های اینترنت

فرسودگی سیم کارت

اگر سیم کارت شما خط و خش پیدا کرده یا این که از فرم طبیعی خود خارج شده باشد، مطمئناً عملکرد مناسبی نخواهد داشت. این مشکل اغلب برای سیم کارت ‌های فرسوده و قدیمی پیش می ‌آید. به همین دلیل برای این که مطمئن شوید ایراد از سوی سیم کارت است؛ آن را روی یک موبایل دیگر امتحان کنید. در صورتی که مشکلات آنتن دهی در دستگاه دوم برطرف نشد، نشان می‌ دهد که سیم کارت شما اشکال دارد. لذا باید در اولین فرصت به نمایندگی اپراتور خود مراجعه کنید تا بتوانید آن را تعویض نمایید.

گاهی اوقات هم کثیفی سیم کارت و آلودگی‌ های تجمع یافته بر روی آن در دریافت سیگنال‌ ها اختلال وجود می ‌آورند. استفاده از اسپری‌ های مخصوص شستشو و تمیز کردن قطعه به شما کمک می‌ کند تا مشکل پیش روی خود را برطرف کنید.

لوازم جانبی گوشی

بعضی مواقع اختلال در آنتن دهی به لوازم جانبی موبایل شما ربط دارد. برای مثال قاب‌ هایی که از جنس آلومینیوم هستند، باعث قطع و وصلی آنتن می‌ شوند. به همین دلیل تمام لوازم جانبی گوشی خود را خارج کرده و سپس بررسی کنید که آیا مشکل پرش آنتن برطرف شده یا خیر.

خرابی موبایل و مشکلات سخت ‌افزاری آن

ممکن است پرش آنتن در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل یا رایتل به خاطر خرابی ‌های سخت ‌افزاری گوشی باشد. در چنین شرایطی معمولاً چیپ سمت راست تلفن هوشمند به دلایلی همچون استهلاک کارایی خود را از دست می ‌دهد. بنابراین سیم کارت نمی ‌تواند به درستی در جایگاه مخصوص به آن قرار گیرد.

برای رفع مشکلات آنتن دهی بهتر است یک تکه کاغذ را در پشت سیم کارت قرار دهید تا تکان نخورد. همچنین اگر دستگاه شما دو چیپ دارد، سیم کارت مشکل ساز را در چیپ دیگر بگذارید، سپس آنتن دهی آن را ارزیابی نمایید.

راهکارهای کلیدی برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل

شدت واقعی سیگنال آنتن خود را بررسی کنید

قبل از انجام هر کاری برای رفع مشکلات آنتن دهی موبایل لازم است بدانید که شدت واقعی سیگنال آنتن گوشی شما چقدر است. جهت انجام این کار تنها کافیست که از طریق بخش تنظیمات گوشی خود گزینه About Phone یا درباره تلفن را پیدا کرده و انتخاب کنید؛ اکنون به دنبال گزینه Status بگردید و SIM Status را انتخاب کنید؛ در صفحه‌ای که نمایش داده می‌شود، می‌توانید در قسمت Signal Strength میزان واقعی سیگنال آنتن موبایل خود را مشاهده کنید که همراه با واحد dB نوشته شده است.

درصورتی که عدد نمایشی در این قسمت نزدیک به 60 dB بود یعنی شدت واقعی سیگنال آنتن موبایل شما نرمال است اما اگر پایین‌تر از این مقدار بود یعنی شدت سیگنال آنتن شما خیلی بد است. بنابراین ابتدا باید به فضای باز بروید اگر باز هم مشکل حل نشد، گوشی خود را ریستارت کنید اگر باز هم مشکل آنتن‌ دهی برطرف نشد راهکارهای بعدی را امتحان کنید.

گزینه Airplane Mode را فعال و غیر فعال کنید

یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل آنتن‌ دهی موبایل قرار دادن گوشی در حالت پرواز یا همان Airplane Mode و خارج کردن آن بعد از گذشت 30 ثانیه از این حالت است؛ جهت انجام این کار می‌توانید با پایین کشیدن منوی بالای صفحه موبایل خود گزینه Airplane Mode را مشاهده کنید و با لمس این گزینه آن را فعال کنید؛ اکنون 30 ثانیه منتظر بمانید و این گزینه را با لمس دوباره غیر فعال کنید. مطمئناً با انجام این کار مشکلات آنتن دهی موبایل شما رفع خواهد شد.

از قابلیت انتخاب اتوماتیک شبکه موبایل استفاده کنید

آخرین راهکار کلیدی برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل استفاده از قابلیت انتخاب اتوماتیک شبکه موبایل است؛ درصورتی که از این قابلیت استفاده کنید، شبکه‌های موبایلی به صورت خودکار مورد جست‌وجو قرار گرفته و تنظیم می‌شوند؛ جهت انجام این کار وارد تنظیمات موبایل خود شوید و Mobile Networks را انتخاب کنید. 

اکنون اپراتورهایی که در این صفحه به شما نمایش داده می‌شوند را انتخاب کرده و گزینه Select Automatically را انتخاب کنید تا خود گوشی به دنبال سیگنال‌های آنتن موجود بگردد.

سیم کارت را بررسی کنید

گاهی اوقات با وجود اینکه سیم کارت به درستی درون اسلات خود قرار گرفته است اما باز هم مشکل عدم آنتن دهی موبایل وجود دارد؛ یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید در این صورت برای رفع مشکل آنتن دهی موبایل از آن استفاده کنید این است که سیم کارت را از گوشی خارج کرده و مجدداً آن را درون گوشی قرار دهید.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات هم مشکلات سخت‌افزاری مانند خرابی اسلات سیم کارت یا همان نگهدارنده سیم کارت موجب بروز مشکل عدم آنتن دهی موبایل می‌شود؛ بنابراین زمانی که سیم کارت را از گوشی خارج می‌کنید از سالم بودن اسلات آن اطمینان حاصل کنید و درصورتی که متوجه خرابی آن شدید به نمایندگی تعمیر موبایل مراجعه کنید.

نمایندگی تعمیر موبایل و تبلت

فرقی نمی‌کند که موبایل شما از چه برند یا مدلی باشد یا اینکه چه مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری برای آن به وجود آمده باشد، شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی برای موبایل خود به نمایندگی تعمیر موبایل مراجعه کنید و عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی این دستگاه را به تکنسین‌های متخصص این مرکز بسپارید. تکنسین‌های نمایندگی تعمیر موبایل از مهارت و تخصص بالایی در زمینه رفع مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انواع موبایل‌ها برخوردار هستند از این‌رو مشکل موبایل شما را با سرعت و کیفیت بالایی برطرف می‌کنند.

نمایندگی مجاز تعمیرات تبلت ارائه دهنده انواع خدمات تخصصی در حوزه تعمیرات تبلت با مدل های گوناگون به کاربران گرامی است. واحد تعمیرات تبلت به منظور افزایش رضایتمندی کاربران راه اندازی شده است. واحد تعمیرات تخصصی تبلت متشکل از تیمی با تجربه و متخصصین تعمیرات تبلت راه اندازی شده است.

Rate this post
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.