اشتراک گذاری

هنگام خرابی دکمه پاور گوشی چه کاری انجام دهیم؟

دکمه پاور گوشی از اساس ترین دکمه ها در گوشی هوشمند است. در اثر استفاده مداورم از این دکمه، ممکن است این دکمه سفت شود و یا عمل نکند. این مشکل ممکن است علاوه بر دلایل سخت افزاری به مشکلات نرم افزاری نیز برگردد. اما هنگام بروز این مشکل چه باید کرد؟ چگونه متوجه شویم علت خرابی دکمه پاور گوشی چیست؟ در مقاله پیش رو به بررسی این مشکل می پردازیم و علل این اتفاق را برای شما بیان می کنیم. 

نمایندگی تعمیرات ایسوس ارائه دهنده انواع خدمات تعمیر انواع گوشی و تبلت ایسوس است. اگر برای دکه پاور شما مشکلی پیش آمد، با مراجعه به نمایندگی ایسوس مشکل پیش آمده را حل کنید. کارشناسان نمایندگی ایسوس ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات در زمینه تعمیرات محصولات این شرکت می باشند.

هنگام خرابی دکمه پاور گوشی چه کاری انجام دهیم؟

اقدامات صورت گرفته هنگام خرابی دکمه پاور گوشی

ممکن است هنگامی که دکمه پاور کار نکند، شما نتوانید به قسمت های مختلف گوشی خود دسترسی داشته باشید. برای حل این مشکل از یک گوشی دیگر با گوشی معیوب تماس برقرار کنید. در نتیجه صفحه نمایش گوشی شما روشن خواهد شد و می توانید به قسمت های مختلف گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

عدم اتصال شارژر

اتصال شارژر از دیگر روش های دسترسی به گوشی، هنگام عمل نکردن دکمه پاور است. بعد از اتصال گوشی به شارژ نمایشگر گوشی شما روشن می شود.

توجه داشته باشید که اگر دکمه پاور گوشی شما دچار مشکل است، دستگاه خاموش نشود. با خاموش شدن گوشی به هر دلیلی مانند اتمام شارژ،  به دلیلی خرابی پاور گوشی قادر نخواهید بود آن را ترمیم کنید.

برنامه ی تبدیل دکمه پاور گوشی به لمس

اگر پاور گوشی شما دچار مشکل شد با تبدیل سایر دکمه ها به دکمه پاور مشکل خود را حل نمایید. برنامه هایی وجود دارد که امکان تغییر دکمه پاور را در صورت خرابی دکمه پاور گوشی فراهم می کند. این برنامه ها با استفاده از سنسور های موبایل امکان استفاده از سایر قسمت های گوشی را به عنوان دکمه پاور فراهم می کنند. 

مثلا این اپلیکیشن ها با استفاده از سنسور موبایل زمانی که شما گوشی خود را در دست گرفته اید صفحه نمایش را روشن می کنند. بعد از این که گوشی را روی یک سطح تخت یا جیب قرار دهید این سنسور ها گوشی را خاموش می کنند. همچنین می توان دکمه ولوم را به دکمه پاور تبدیل کرد. توجه داشته باشید که این برنامه ها مقدار زیادی باتری مصرف می کنند.

برای تعمیر دوربین گوشی ایسوس خود کلیک کنید !

دکمه دوربین گوشی

در بعضی از مدل ها دکمه فیزیکی دوربین گوشی های هوشمند نیز می تواند چاره ساز باشد. با نگه داشتن دکمه دوربین می توان وارد اپلیکیشن دوربین شد و سپس به دیگر قسمت های گوشی دسترسی پیدا کرد.

اگر دکمه پاور گوشی گیر کند و یا سفت شود می توان با تکان دادن گوشی کمی این دکمه را نرم کنید. توجه داشته باشید که هنگام تکان دادن گوشی  هنگام خرابی دکمه پاور گوشی ، دستگاه شما به اجسام دیگر برخورد نکند.

اگر گوشی شما خاموش است و مشکل خرابی دکمه پاور گوشی پیش آید وضعیت کمی دشوار می شود. برای این کار در بعضی از مدل های تلفن هوشمند این امکان وجود دارد که با نگه داشتن دکمه ولوم به مدت طولانی گوشی روشن شود. همچنین با اتصال گوشی به کامپیوتر در بعضی از مدل های تلفن همراه، گوشی روشن خواهد شد. شما با فعال سازی اشکال زدایی یو اس بی و نصب ADB بر روی کامپیوتر و اجرای خط فرمان روشن سازی دستگاه می توانید گوشی را روشن کنید.

رفع مشکل خرابی دکمه پاور گوشی سامسونگ/ سونی/ اپل/ شیائومی

فرقی نمی کند گوشی شما از برند سامسونگ، سونی، اپل یا شیائومی باشد. در هر صورت می توانید برای حل ایراد از کار افتادن دکمه خاموش و روشن دستگاه خود یکی از راه های زیر را تست کنید:

پاک کردن اطراف دکمه پاور

گاهی مشکل خرابی دکمه پاور گوشی به دلیل آلودگی ‌ها و گرد و غبار تجمع یافته در اطراف آن رخ می‌ دهد. در چنین شرایطی باید قاب بخش پشتی دستگاه را باز کرده و اقدام به تمیز کردن کلید نمایید. به این صورت که با استفاده از یک خلال دندان به آرامی آلودگی‌ های جمع شده در درزهای پیرامون دکمه power را پاک کنید. البته از طریق اسپری هوای فشرده هم می ‌توانید عملیات تمیز کردن این بخش را انجام دهید.

بررسی گیر نکردن دکمه پاور

ممکن است دکمه خاموش و روشن هیچ اشکالی نداشته و تنها گیر کرده باشد. در این حالت بهتر است از اجسام نوک تیز مانند سوزن استفاده کنید و به کمک آن کلید را به حالت اولیه برگردانید. البته باید این کار را در نهایت دقت و احتیاط انجام دهید تا به دستگاه صدمه نرسانید.

ریستارت کردن موبایل

ریستارت کردن اختلالات نرم افزاری را برطرف می سازد، لذا با این کار می توانید مشکل خرابی دکمه پاور گوشی را حل کنید. کافی است برای راه‌ اندازی مجدد مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید و گزینه Battery and Device Care را برگزینید.
  • در مرحله بعد Automation را بیابید و روی آن ضربه بزنید.
  • گزینه Auto restart at set times را لمس نمایید.
  • در آخر باید ساعت و تاریخی را برای ریستارت تعیین کنید تا دستگاه شما را مجدداً راه ‌اندازی شود.

روشن کردن قابلیت  USB debugging

برای این که ایرادات دکمه پاور گوشی را رفع کنید، لازم است قابلیت USB debugging را فعال سازید. روشن کردن این ویژگی باعث می ‌شود بتوانید به دستگاه دسترسی داشته باشید. به منظور فعال‌ کردن  USB debugging مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

  • به بخش Settings مراجعه کرده و گزینه Developer Options را لمس کنید.
روشن-کردن-قابلیت--USB-debugging
  • در صورتی که نمی ‌توانید این آیتم را ببینید، About phone را برگزینید
فعال-کردن-قابلیت--USB-debugging
  •  چند مرتبه پشت سر هم روی  Build number  ضربه بزنید. اکنون پیغامی تحت عنوان You are now a developer به شما نشان داده می ‌شود.
  • در گام بعدی گزینه Developer options را انتخاب کنید.
  • در نهایت هم USB debugging را فعال نمایید.

استفاده از ابزار  ADB

ابزار ADB هم در رفع مشکل خرابی دکمه پاور گوشی موثر است. برای استفاده از این ابزار مفید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نخست قابلیت USB debugging را طبق آنچه گفته شد، فعال نمایید.
  • گوشی خود را به یک رایانه متصل کرده، سپس دکمه ولوم پایین را بفشارید تا دستگاه روشن شود.
  • دستور CMD را اجرا کنید تا سیستم موبایل شما را شناسایی کند.
  • سپس دستور adb devices را وارد نمایید. اکنون می ‌توانید تلفن هوشمند خود را در حالت عادی مورد استفاده قرار دهید.
استفاده-از-ابزار--ADB

نصب نرم ‌افزارهای ثالث

در صورت از کار افتادن دکمه power، برای این که دسترسی خود را به دستگاه از دست ندهید، بهتر است از نرم ‌افزارهای ثالث استفاده نمایید. این برنامه ‌ها در واقع به عنوان جایگزینی برای دکمه خاموش و روشن عمل می ‌کنند. از جمله بهترین این ابزارها می ‌توان Lock Screen، Screen Off and Lock و… را نام برد.

تعویض دکمه پاور

چنانچه هیچ کدام از روش ‌های فوق تاثیرگذار نبودند، باید برای تعویض قطعه به یک فرد متخصص مراجعه نمایید. ترمیم دکمه خاموش و روشن تنها در مواردی انجام می ‌شود که اتصالات این بخش قطع شده باشند. در غیر این صورت کارشناسان اقدام به تعویض دکمه power می ‌کنند.

تعمیرات دکمه پاور گوشی

خرابی دکمه پاور گوشی چالش بزرگی محسوب می شود؛ زیرا در چنین شرایطی به موبایل خود دسترسی نخواهید داشت. به همین دلیل باید سریعا برای تعمیر تلفن هوشمندتان اقدام کنید. از کار افتادن دکمه power موبایل به دلیل اختلالات نرم افزاری موقت یا مشکلات سخت ‌افزاری دائمی اتفاق می افتد.

سفت شدن، شکستن یا نفوذ رطوبت از جمله مهم ترین خرابی های سخت ‌افزاری دکمه خاموش و روشن به شمار می روند. برای حل دائمی این ایرادات حتما باید به نمایندگی تعمیرات موبایل مراجعه کنید. البته برای حل موقتی مشکل می توانید از ترفندهای نرم افزاری کمک بگیرید.

نمایندگی ایسوس در کرج

نمایندگی ایسوس با استفاده از واحد های مجزای تعمیرات موبایل و تبلت ایسوس می تواند به شما عزیزان خدمات ویژه تعمیر ارائه دهد. این واحد ها دارای ابزار پیشرفته و به روز تعمیرات می باشد. مدیریت نمایندگی تعمیرات ایسوس همواره به تجهیز کامل و به روز بودن این واحد ها اهمیت ویژه ای می دهد تا تعمیر دستگاه به صورت کاملا مطلوب صورت گیرد.

این نمایندگی دارای کارشناسان متبحری می باشد که در زمینه تعمیرات تخصص دارند. کارشناسان هر واحد نیز دارای مهارت تخصصی در زمینه مورد نظر می باشند. این کارشناسان دارای مدارک تخصصی در خصوص مهارت گوشی و تبلت می باشند. وجود نظارت بر تمام واحد های نمایندگی تعمیرات باعث افزایش کیفیت تعمیرات می شود. 

بخش ارتباط با مشتری نیز منعکس کننده نظرات شما عزیزان به واحد های مختلف می باشد. از این رو چگونگی خدمت رسانی به طور پیوسته مورد بررسی قرار گرفته و برای افزایش کیفیت این خدمات تلاش می شود.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری