اشتراک گذاری

زود خالی شدن باتری تبلت سونی

زود خالی شدن باتری تبلت سونی یکی از معضلات کاربران این دستگاه است. تبلت ها امروزه به یکی از پرکاربردترین دستگاه ها تبدیل شده اند. این وسیله ی کاربردی در طول روز دائم در معرض عوامل مختلف قرار گرفته و ممکن است سلامت آن تهدید شود. به منظور افزایش طول عمر دستگاه لوازم جانبی از قبیل گلس، قاب و … تولید شده است. اما نکته این است، برای محافظت باتری تبلت چه  باید کرد. این قطعه ی حیاتی که تنها عامل روش شدن تبلت و ارسال انرژی مورد نیاز برای انجام فرمان های کاربران می شود ، در معرض چه خطرهای از پا در آمده ونیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت؟

یکی از قطعات که در مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه در معرض خرابی قرار  می گیرد باتری است که برای تعمیر باید به نمایندگی سونی سپرده شود. فشار بیش از حد به این قطعه عمر آن را کاهش داده و عملکرد آن را ضعیف می کند. در ادامه به علل تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی می پردازیم با ما همراه باشید.

زود خالی شدن باتری تبلت سونی

مشکل زود خالی شدن باتری تبلت سونی و برطرف کردن آن ها

زود خالی شدن باتری تبلت سونی یک زنگ خطر باید محسوب گردد. چرا که نشان دهنده ی درگیری شدیدCPU می باشد. به یاد داشته باشید هر چقدر از تبلت خود بیشتر استفاده کنید باتری آن زود تری تخلیه می گردد. این قضیه کاملا طبیعی بوده و نیاز به بررسی های موشکافانه ندارد و اما اگر باتری سریعا شارژ شده و سریعا خالی شود نشان از مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری است. در ادامه علت زود خالی  شدن باتری تبلت سونی و راه کارهای محافظت از آن می پردازیم.

  • اتمام عمر مفید باتری: هر وسیله ی مکانیکی و الکترونیکی دارای عمری مفید است. پس از آن کاربر باید منتظر کاهش کارایی آن باشد. در چنین وضعی بهتر است که اقدام به تعویض آن کند.
  • بروز رسانی خودکار برنامه ها: اگر در پشت پرده برنامه ای دارید که با اتصال شما به اینترنت خود به خود دانلود شده و به روز رسانی می شود سریعا از آپدیت آن ها جلوگیری کنید تا از تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی خود جلوگیری نمایید.
  • برنامه ها: برنامه هایی را روی گوشی خود نصب کنید که نیاز به دیتای فراوان و منابع سخت افزاری نداشته باشند تا CPU را کمتر درگیر تامین انرژی کند.
  • دمای نا مناسب: دمای بالا، حرارات باتری را بالا برده و به آن آسیب جبران ناپذیر وارد می کند.
    ریستارت کردن: به وسیله ی خاموش کردن تبلت سونی می توانید فایل های موجود در حافظه ی کش را خارج و پاک کنید و به بهبود عملکرد باتری کمک نمایید.
  • خاموش کردن بعضی از قابلیت های گوشی: روشن بود ن وای فای، لوکیشن، بلوتوث، و چی پی اس از عواملی است که مصرف شارژ باتری را بالا می برند پس بهتر است برای حل مشکل تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی آن ها را خاموش کنید.
  • شبکه تبلت: روشن بودن اینترنت از عواملی است که موجب مصرف بیش از حد شارژ باتری می شود. توصیه می کنیم در مکان هایی که اینترنت 4G ارائه نمی شود جست و جوی خودکار را فعال کرده و به دستگاه اجازه ی انتخاب دهید تا برای یافتن آنتن مورد نظر شارژ باتری بیش از حد استفاده نشود.
  • برنامه های شبکه های اجتماعی و آنلاین: این برنامه ها تبلت را مجبور می کنند که دائم اتصال اینترنت را چک کند در نتیجه به روند تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی ختم شود . پس تا نیازی به این برنامه ها ندارید از آن ها استفاده نکنید.
  • نور صفحه: می توانید با کم کردن نور صفحه و زمان Screen saver مدت نگهداری شارژ باتری خود را بالا ببرید.
  • بستن برنامه ها: توجه داشته باشید پس از خروج از برنامه به وسیله ی انتخاب Back-Home، به طور کامل از آن خارج نشده اید. برنامه های نیمه باز از باتری تبلت استفاده کرده و سرعت تخلیه شدن آن را بالا می برد.
  • اجرا انیمیشن: اگر می خواهید از تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی جلوگیری کنید از انیمیشن ها، جلوه ها و افکت های نمایشی خود داری نمایید چرا که میزان شارژ مورد نیاز آن بالاست.
  • سیستم عامل: ورژن های پایین سیستم عامل باتری بیشتری مصرف می کنند پس سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید.
  • خرابی شارژر: خالی شدن سریع باتری پس از گذراندن پر شدن کامل آن می تواند از خرابی شارژر باشد. برای اطمینان از خرابی آن می توانید شارژر را در گوشی دیگر امتحان کنید اگر همین اتفاق تکرار شد، شارژر خود را عوض نمایید.
  • عوامل دیگر نظیر: ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده و نمایش همیشگی اعلان برنامه ها و … نیز وجود دارند که موجب تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی می شوند.

رفع مشکل زود خالی شدن باتری تبلت سونی

برای رفع زود خالی شدن باتری تبلت سونی ابتدا باید به فکر یافتن ریشه باشید. به یاد داشته باشید هر قطعه عمر مفید دارد که بعد از آن عملکرد آن پایین آمده و با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. اگر عیب یابی این معضل به درستی انجام نگیرد هر تمهیدی که در نظر گرفته شود بی فایده خواهد بود. مشکلات عمده ی باتری به دو جنبه ی سخت افزاری و نرم افزاری ختم می شوند.

مشکلات سخت افزاری پیش آمده با تعویض این قطعه بر طرف خواهند شد اما گاه نیز دیده شده تعمیرات قطعات مختلف تبلت به حل مشکل نرم افزاری کمک نکرده در نتیجه کاربر در این چنان وضعیتی نیز مجبور به تعویض آن شده است. همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است. پس لازم است به میزان شارژ باتری و نوع آن دقت داشته باشید. در ادامه عمده ترین مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که موجب تخلیه ی سریع باتری تبلت سونی می شود را بیان می کنیم.

نمایندگی تعمیر تبلت سونی

نمایندگی تعمیر تبلت سونی با سابقه ای طولانی که در زمینه ی فروش و تعمیر انواع مدل های تبلت سونی به دست آورده، آماده است تا تمام خدمات مورد نیاز کاربران را در واحدهای تخصصی خود ارائه دهد. واحد مشاوره ی این مرکز برای اطلاع رسانی دقیق به کاربران راه اندازی شده است تا مشتریان بتوانند پس از آشنایی با زوایای پیدا و پنهان دستگاه به واحد فروش مراجعه کرده و دستگاه مورد نظر خود را خریداری نمایید.

در این مرکز مشتریان می توانند علاوه بر محصولی اورجینال از خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر آن نیز بهره مند شوند. واحد تعمیرات این مرکز مجهز به جدیدترین دستگاه های عیب یابی و تعمیر است که در دستان توانای برترین تکنسین های ایران معجزه می کنند. در نمایندگی تعیمرات تبلت سونی تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تبلت در کوتاه ترین زمان با صرف کم ترین هزینه و با بهترین کیفیت بر طرف می شوند.

Rate this post
اشتراک گذاری