اشتراک گذاری

شارژ نشدن موبایل سونی

احتمالا برای شما نیز این مشکل پیش آمده است که پس از اتصال گوشی خود به شارژ بعد از مدتی ببینید که گوشی شما اصلا شارژ نشده است. اما به چه دلیلی این اتفاق رخ داده است؟ چرا گوشی شارژ نشده است؟ آیا باتری گوشی سونی شما خراب شده است؟ آیا موبایل شما دچار آسیب شده است؟ در ادامه شما با دلایل شارژ نشدن موبایل سونی آشنا خواهید شد.

با بررسی دلایل این موضوع می توانید مشکل به وجود آمده را حل کنید و یا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید. این موضوع می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. از جمله این دلایل می توان به مشکلات نرم افزاری و مشکلات سخت افزاری اشاره کرد. برای حل مشکل شارژ نشدن موبایل سونی با مراجعه به نمایندگی سونی و واحد تعمیرات گوشی سونی تعمیر موبایل خود را به کارشناسان متبحر بسپارید.

نمایندگی ال جی

دلایل شارژ نشدن موبایل سونی

خرابی آداپتور شارژر باعث عدم انقال انرژی الکتریسیته شده است

در شارژهایی که دارای آداپتور جداشدنی هستند می توان با تعویض آداپتور شارژر با یک آداپتور جدید مشکل شارژ نشدن موبایل سونی را بررسی کرد. اگر با تعویض شارژر مشکل برطرف شد، بنابراین مشکل از آداپتور می باشد. توجه داشته باشید که برای تعویض آداپتور از قطعات اصل استفاده نمایید تا به گوشی شما آسیبی نرسد.

پورت یو اس بی یا سوکت شارژ موبایل خراب شده است

از عوامل شارژ نشدن موبایل سونی می توان به خرابی درگاه یو اس بی یا سوکت شارژ موبایل اشاره کرد. با استفاده از یک شی کوچک و با بکار بردن کمی دقت می توان این مشکل را حل کرد. برای این کار پس از خاموش کردن گوشی و خروج باتری در صورت امکان زائده درون پورت یو اس بی را کمی جا ‌به‌ جا کنید. پس از این کار باتری را مجددا متصل کنید و پس از روشن کردن گوشی ، مجددا شارژ را انجام دهید.

با رعایت نکردن نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی شما آسیب خواهد دید

رعایت نکات مهم هنگام شارژ از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است. از قرار دادن گوشی در مجاورت آب هنگام شارژ جدا خودداری کنید. مکان های مرطوب و بسیار گرم در هنگام شارژ می تواند باعث صدمه به گوشی و شارژ نشدن موبایل سونی شود. همچنین پس از اتمام شارژ گوشی آن را از جریان برق جدا کنید. در مواقعی با ادامه اتصال برق به دستگاه پس از شارژ ، فشار زیادی به دستگاه وارد شده و ممکن است باتری دستگاه منفجر شود.

خراب شدن باتری می تواند باعث اختلال در شارژ شود

با توجه به عمر محدودی باتری پس از سپری شدن عمر باتری، ایجاد مشکل شارژ نشدن موبایل سونی عادی است. اگر بیش از ۲ سال از عمر باتری شما گذشته باشد و در فرآیند شارژ آن مشکل وجود داشته باشد، امکان خرابی آن بسیار محتمل است. باتری های با ظاهر متورم و دارای مایع نشت شده، خراب شده اند. اگر باتری گوشی قابل جداسازی نباشد، با قرار دادن دستگاه به پشت و سطحی صاف و چرخاندن آن تشخیص این خرابی امان پذیر است. برآمدگی در دستگاه باعث چرخش نامناسب در دستگاه می شود.

وجود گرد و غبار در دستگاه می تواند هنگام شارژ مشکل ایجاد نماید

در صورتی که پورت یو اس بی گوشی بیش از حد گرد و غبار گرفته باشد شارژ صورت نمی گیرد. با قرار دادن گوشی خود در مکان هایی که پرز جذب می کنند و یا مکان هایی که دارای گرد و غبار هستند به صورت مداوم و طولانی شارژ گوشی شما با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین با استفاده از روش های مناسب گردگیری را انجام دهید تا مشکل شارژ نشدن موبایل سونی رفع شود.

پریز برقی که برای شارژ از آن استفاده می کنید دچار مشکل است

اگر گوشی شما هنگام شارژ دچار مشکل است بهتر است بجای شک کردن به وجود اشکال در گوشی خود ابتدا پریزی که به منظور شارژ از آن استفاده می کنید را امتحان کنید. در بسیاری از مواقع وجود ایراد در پریز برق در فرآیند شارژ مشکل ایجاد می کند و باعث شارژ نشدن موبایل سونی می شود. با اتصال آداپتور شارژ به یک پریز دیگر می توان این موضوع را بررسی کنید.

وجود نقص در کابل رابط باعث عدم شارژدهی می شود

اگر کابل شارژر شما دچار مشکل باشد فرایند شارژ دهی با اختلال مواجه خواهد شد. برای بررسی این موضوع کابل شارژر خود را با یک کابل استاندارد دیگر تعویض نمایید و فرآیند شارژ را مجددا تکرار کنید.

از آنجا که محصولات سونی در کشورمان طرفداران زیادی دارد ، وجود یک نمایندگی که بتواند که محصولات این شرکت را عرضه کند و در تعمیر این محصولات دارای تخصص باشد ضروری است. نمایندگی رسمی سونی در ایران با ارائه جدیدترین محصولات این شرکت توانسته است طرفداران محصولات این شرکت را از جستجو برای یافتن محصولات این شرکت بی نیاز کند. همچنین بخش تعمیرات این نمایندگی با استفاده از باکیفیت ترین و به روزترین ابزارهای تعمیر به ارائه خدمات تعمیر به شما عزیزان می پردازد. در صورتی که نیاز به تهیه هر یک از محصولات سونی و یا تعمیر محصول خود را دارید به نمایندگی سونی مراجعه کنید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری