اشتراک گذاری

حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

کاربران گوشی آیفون از کابل مخصوص لایتنینگ (Lightning cable) استفاده می کنند. کابل لایتنینگ منحصرا به شارژ در دستگاه های اپل مربوط می شود. اما گاهی اوقات پیش می آید که با وجود اینکه دستگاه شما به شارژر متصل است، گوشی شما شارژ نمی شود. دلایل زیادی منجر به به وجود آمدن این مشکل می شود. شارژ نشدن گوشی آیفون از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران این گوشی با آن مواجه هستند. در ادامه به این مشکل و راه حل آن خواهیم پرداخت. شما کاربران گوشی اپل می توانید در صورت بروز هر گونه مشکل در شارژ نشدن گوشی آیفون خود به مرکز تعمیرات آیفون مراجعه کنید.

شارژ نشدن گوشی آیفون

تغییر پریز هنگام بروز مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون

همیشه در صورت بروز چنین مشکلاتی به دستگاه یا شارژر خود مشکوک نشوید. اگر پس از اتصال شارژ دستگاه شارژ نشد، اولین کار چک کردن پریز برق است. بنابراین عملیات شارژ را با پریز دیگری امتحان کنید. در بسیاری موارد وجود پریز معیوب و یا چند راهی معیوبی مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون را به وجود می آورد.

پورت آیفون

پورت شارژر دستگاه را بررسی کنید

از مشکلات ممکن هنگام شارژ، اشکال یا معیوب بودن پورت شارژر گوشی است. اگر هر چیزی مانع برقراری کانکتورهای پورت شارژ در شارژ دستگاه باشد، می تواند باعث شارژ نشدن گوشی آیفون شود. وجود گرد و غبار، چربی و در محل اتصال شارژر گوشی می تواند در شارژ گوشی اختلال ایجاد کند.

بنابراین هنگام مواجه با چنین مشکلی پورت شارژر گوشی بررسی شود. اگر مشکل به تمیزی پورت بود با دقت زیادی پورت را تمیز کنید. از دیگر مواردی که در شارژ گوشی اختلال ایجاد می کند، جابجایی کانکتور در پورت شارژراست. بنابراین با بررسی این کانکتور ها مشکل ایجاد شده رفع می شود.

تعمیر باتری تبلت ال جی

دیگر راه حل ها هنگام شارژ نشدن گوشی آیفون

در برخی شرایط فورس ریستارت دستگاه باعث حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون می شود. در گوشی آیفون برای این کار راه حل های متفاوتی است. در آیفون قدیمی‌تر از آیفون 7 و 7 پلاس، فشردن دکمه پاور و هوم به  مدت 10 ثانیه به صورت همزمان فورس ریستارت را انجام می دهد.

در آیفون 7 و 7 پلاس فشردن دکمه پاور و کاهش صدا به صورت همزمان به مدت 10 ثانیه این کار را انجام می دهد. در بعضی شرایط خاموش کردن گوشی نیز می تواند این مشکل را رفع نماید. برای این کار پس از خاموش کردن گوشی خود به مدت 2 دقیقه صبر کنید. سپس شارژر را وصل کرده و منتظر بمانید تا فرآیند شارژ باتری شروع شود.

اکنون دوباره گوشی خود را روشن و آن را شارژ کنید. در برخی موارد دیده شده است که آپدیت یا دانگرید سیستم عامل گوشی نیز این مشکل را رفع می نماید. اگر هیچ یک از روش های گفته شده به شما کمکی نکرد به احتمال زیاد باتری گوشی دچار مشکل شده است. بنابراین با تعویض باتری مشکل شما حل خواهد شد.

شارژر آیفون

آداپتور و کابل شارژر گوشی خود را بررسی کنید

قدم بعدی هنگام بروز مشکل شارژ، بررسی خود شارژر است. اگر شارژ شما از نوعی باشد که آداپتور و کابل رابط جدا نمی شوند، گوشی خود را با یک شارژر مناسب دیگر امتحان کنید. در شارژ هایی که سیم رابط و آداپتور شارژر جدا می شوند آداپتور و سیم رابط شارژر باید بررسی شود. برای این کار آداپتور شارژر خود را با یک آداپتور دیگر تعویض کنید و فرآیند شارژ دهی را بررسی کنید.

البته توجه داشته باشید که این آداپتور باید مناسب گوشی شما باشد. اگر آداپتور جدید هم کار نکرد کابل خود را بررسی کنید. برای این کار آداپتور خود را با یک کابل رابط دیگر امتحان کنید. البته سیم شارژر را ظاهر نیز می تواند بررسی کرد. سیم شارژر شما نباشد دارای زدگی، خوردگی و پارگی باشد. این موارد حتی می تواند باعث اختلال در شارژ و کاهش سرعت شارژ شود.

نمایندگی تعمیرات آیفون

نمایندگی تعمیرات آیفون کلیه مشکلات به وجود آمده در این گوشی را رفع خواهند کرد. در صورت بروز مشکل در باتری گوشی آیفون خود به نمایندگی تعمیرات آیفون مراجعه فرمایید. تعمیرکاران خبره نمایندگی آیفون تمام مراحل مورد نیاز برای تست باتری را به وسیله تجهیزات پیشرفته و به روز انجام می دهند. در صورت نیاز به تعویض باتری با اطلاع به مشتری و کسب اجازه از وی این کار انجام می شود. تضمین کیفیت و اصل بودن قطعات از ویژگی های این مرکز می باشد.

نمایندگی تعمیرات آیفون »
5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری