اشتراک گذاری

تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون

تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون از جمله اقدامات تخصصی است که در نمایندگی تعمیرات اپل در اختیار کاربران قرار می گیرد. این قطعه رابط اتصال برق به باتری می باشد تا انرژی مورد نیاز دیگر قطعات را برای انجام فعل و انفعالات دستگاه ذخیره کند. تعمیر این قطعه در برند اپل نیاز به تخصص و توانایی بالا و همچنین طی کردن دوره های آموزشی بین المللی دارد. نمایندگی اپل یکی از مطمئن ترین شرکت هایی است که تمهیدات لازم را برای افزایش طول عمر دستگاه به کار می برد.

در هر صورت یک گوشی ممکن است در اثر عوامل مختلف نیاز به تعمیر یا تعویض سوکت شارژ داشته باشد. اگر کاربران بی توجه به شارژر باشند، یا در هنگام شارژ دقت کافی را برای اتصال آن به کار نبرند، اگر از شارژر های قلابی و بی کیفیت استفاده کنند، در کوتاه مدت دچار دستگاه مشکل سخت افزاری خواهد شد. در ادامه به نحوه ی تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون

عیب یابی و تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون

سوکت شارژ آیفون مانند هر گوشی هوشمند دیگر رابط اتصال برق با باتری است. به این طریق که شارژر به آن متصل شده و ولتاژ مورد نیاز باتری را تامین خواهد کرد. اگر کاربر توجه کافی را برای استفاده و تهیه ی شارژر یا کابل اورجینال به کار نبرد یا اینکه در اتصال شارژر به سوکت بی دقت عمل کند. اگر گوشی آیفون در معرض حوادث مختلف مانند سقوط از ارتفاع، ضربه، آب خوردگی و … قرار گیرد دیری نخواهد کشید که نیاز به عیب یابی قطعات مختلف همچنین تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون خواهد داشت.

اگر پس از مدت کوتاهی متوجه شدید که گوشی دیگر شارژ نشده یا اینکه شارژر توسط دستگاه شناسایی نمی شود مطمئن باشید که مشکل در سه بخش اساسی خواهد بود: ابتدا در جریان برق یا پریزی که از آن استفاده می شود. دوم از شارژر مخصوصا کابل یا سوکت آن و در پایان از سوکت شارژ گوشی است. با انجام مراحلی که در مطلب بعد عنوان خواهد شد می توانید ریشه ی مشکل را بیابید.

مراحل نگهداری سوکت شارژ گوشی اپل

  • به هیچ وجه از شارژری غیر از شارژر دستگاه خود استفاده نکنید.
  •  حتما نوسانات برق را چک کرده سپس دستگاه را به یک محافظ برق متصل کنید.
  • حتی الامکان از شارژ کردن گوشی در شرایط و محیط تنگ که موجب پیچ و تاپ در سیم آن می شود خودداری کنید چرا که احتمال آسیب رسیدن به سوکت آن بسیار است.
  • در هنگام جداسازی شارژر از گوشی، کابل را نکشید. و به آرامی بخش انتهایی شارژر را جدا کنید تا صدمه ای در اثر فشار به سوکت گوشی وارد نشود.
  • چنانچه با مشکل عدم اتصال برق و شارژ گوشی اپل مواجه شدید می توانید ابتدا برق ورودی و سپس کابل( استفاده از کابل های مشابه جهت اتصال به برق برای تایید صحت یا سقم کابل خود گوشی) بررسی کنید.
  • در نهایت مراجعه به یک تعمیرکار برای بررسی همه جانبه ی دستگاه و انجام اقدامات لازم برای تعویض یا تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون

تعویض سوکت شارژ آیفون

کارشناسان نمایندگی تعمیرات اپل با آگاهی از نیاز مشتریان، در صورت مواجه شدن با مشکلی از این قبیل، همانطور که گفته شد، ابتدا با بررسی همه جانبه ریشه ی آن را یافته سپس اقدامات لازم را برای تعمیر سوکت شارژ موبایل آیفون انجام می دهند. اگر در حین عیب یابی متوجه سوختگی یا خرابی این قطعه شوند به طور حتم با کسب اجازه از مشتری قطعه مورد نظر را از آرشیو قطعات اورجینال، که توسط مدیران خبره تهیه شده است، انتخاب کرده و با استفاده از دستگاه ها و لوازم پیشرفته اقدام به تعویض آن خواهند کرد.

به دلیل جایگاه خاص این قطعه تعمیر و تعویض آن امری حساس بوده و در صورت بی دقتی در روند تعویض، به طور حتم دیگر قطعات را درگیر خواهد کرد. توصیه می کنیم به هیچ عنوان به صورت فردی به دنبال تعویض این قطعه نباشید و کار را به تعمیرکاران خبره ی نمایندگی تعمیرات اپل بسپارید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی تعمیرات اپل از جمله مراکزی است که مجوزهای معتبر تعمیرات خود را در کلاس های آموزشی بین المللی کسب کرده است. این نمایندگی علاوه بر فروش انواع مدل های گوشی و تبلت اپل، اقدامات بی نظیری برای آسایش حال کاربران انجام داده است. از جمله ی این اقدامات می توان به راه اندازی واحد مجزای مشاوره که به اطلاع رسانی همه جانبه در زمینه ی خرید و تعمیر انواع محصولات اپل می پردازند، اشاره کرد.

جدای از آن واحد تعمیرات اپل که مجهز به دستگاه های مدرن تعمیرات و تعویض قطعات می باشد، توسط کارشناسان دوره دیده ای اداره می شود که توانایی بسیار بالایی در تعمیر انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی و تبلت اپل دارند. این تکنسین ها در هنگام ارائه ی سرویس در محل، با تجهز کامل به دستگاه های مدرن و قطعات اورجینال در محل حاضر می شوند.

5/5 (2 امتیاز)
اشتراک گذاری