اشتراک گذاری

ترفندهای عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی

این روزها موبایل گرافی به لطف حضور شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی بسیاری از افراد دارد. عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی زمانی اهمیت خود را به طور کامل نشان می دهد که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باشید. بدین ترتیب عکس برداری از محصولات یا تولید محتوا در خصوص خدمات قابل ارائه ضروری است. در اینجا قصد داریم شما را با ترفندهای عکاسی با گوشی اندرویدی آشنا سازیم. این تفکر که تنها گوشی های گران قیمت در عکس برداری حرفه ای عمل می کنند را فراموش کنید و به مطالعه ی ادامه مقاله ی پیشرو بپردازید.

5 ترفند کاربردی برای عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی

تکنیک شیب هلندی در عکاسی با موبایل

اگر در پروسه ی عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی خود به سوژه های بلند قامت برخورد کردید، از تکنیک شیب هلندی استفاده کنید. برای ثبت عکس باکیفیت در موبایل زمانی که خواهان عکاسی از ساختمان بلندی هستید، یک زاویه ی 45 درجه ایجاد کنید. نباید ساختمان های بلند یا اجسام عریض را به صورت مستقیم در کادر دوربین قرار دهید. این اصل ساده را رعایت کنید تا کیفیت عکس های ثبت شده ی شما افزایش بیابد.

رعایت قانون یک سوم در عکاسی

یکی دیگر از ترفندهای عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی، رعایت قانون یک سوم است. سعی کنید هنگام عکاسی کادر دوربین را به سه بخش فرضی تقسیم کنید. این کار را باید از دو جهت عمودی و افقی انجام دهید. محل تلاقی خطوط فرضی 3 قسمت ذکر شده، جایی است که باید سوژه ی اصلی عکاسی در آن قرار گیرد. اگر احساس می کنید در انجام این کار ضعیف عمل می کنید، از گزینه ی Grid یا همان جدول موجود در برنامه ی دوربین گوشی استفاده کنید تا خط های فرضی قابل رویت باشند.

تعمیر گوشی LG

تصویربرداری سریع و پشت سرهم از یک موضوع

برای عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی و یا هر دوربین دیگری نباید به ثبت تنها یک عکس قانع باشید. سعی کنید از زاویه های مختلف پشت سرهم عکاسی کنید. این کار باعث می شود به صورت ناخودآگاه بهترین زاویه ی ممکن برای عکاسی از سوژه را بیابید. تکنیک Burst Mode هم یکی از قابلیت های گوشی های امروزی است که می تواند شما را در ثبت عکس های چندتایی و یافتن بهترین زاویه ی ممکن یاری کند. استفاده از آن را فراموش نکنید.


توجه به بازتاب نور طبیعی

برای عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی از نور طبیعی خورشید استفاده کنید. حتی الامکان پروسه ی عکاسی را در طول روز انجام دهید، آن را برای شب نگه ندارید. می توانید از صفحات روشن هم در اطراف سوژه استفاده کنید و نور خورشید را از اطراف سوژه جمع آوری کنید. یک بازتاب درست می تواند در ثبت و ضبط تصاویر بی نقص موثر واقع شود.


تکنیک عکس برداری در آب

یکی از روش های جالب عکاسی با دوربین موبایل اندرویدی، تکنیک عکس برداری در آب است. شاید با خواندن این جمله ذهنتان به سمت گوشی های ضد آب کشیده شود. اما لازم نیست برای عکاسی در آب حتما گوشی شما ضد آب باشد. یک لیوان شفاف و تمیز را بردارید و گوشی خود را درون آن بگذارید. سپس لیوان را به صورت نصفه درون آب فرو ببرید و از زاویه ی داخل لیوان عکس خود را ثبت کنید. بدین ترتیب شما عکس های خاص و منحصر به فردی ثبت خواهید کرد. جهت کسب راهنمایی های بیشتر با کارشناسان  ما در نمایندگی تعمیر موبایل سونی مشورت کنید.

Rate this post
اشتراک گذاری