اشتراک گذاری

شوک دادن به باتری خواب رفته

حالتی که باتری دچار خواب الکتریکی می شود، باتری نیاز به شوک دادن دارد. شوک دادن به باتری خواب رفته نیاز به رعایت نکات ظریفی دارد که در نمایندگی تعمیرات تبلت انجام می شود. در صورت بروز مشکل در باتری خود به نمایندگی تعمیرات تبلت مراجعه فرمایید. شما کاربران عزیز در صورت مشاهده مشکل در تبلت خود می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات تبلت از تمامی خدمات این مراکز بهره مند شوید.تعمیرات تبلت و موبایل در حال حاضر با توجه به کاربرد بالای این دستگاه نیاز بسیاری از کاربران است. همچنین در این مراکز انواع خدمات شامل مشاوره خرید و فروش نیز ارائه می شود.

شما کاربران گرامی با مراجعه به فروشگاه مرکزی تبلت بهترین گزینه را برای خرید خود دریافت خواهید کرد تمامی خدمات این مرکز کاملا استاندارد می باشد. گارانتی محصولات در این نمایندگی مجاز تعمیر تبلت کاملا تضمین شده است. کارشناسان ما با توجه به میزان هزینه مشتری و تنوع گوناگون محصولات بهترین محصولات را به شما کاربران گرامی معرفی خواهند کرد.

روش شوک دادن به باتری خواب رفته

خدمات تخصصی نمایندگی تبلت: تعویض باتری تبلت

روش شوک دادن به باتری خواب رفته

برای شوک دادن به باتری باید از دستگاه منبع تغذیه استفاده گردد و نکات زیر را نیز در نظر گرفت:

  • نوع عمل
  • ولتاژ
  • جریان
  • بدین منظور ابتدا باید منبع تغذیه را تنظیم کنیم. آن را دو برابر ولتاژ باتری تنظیم می کنیم.
  • برای شارژ مستقیم نیز یک ولت بیشتر از باتری تنظیم می کنیم.
  • در پراب های منبع تغذیه، سیم منفی را بر روی پلیت منفی به طور ثابت نگه داشته و سیم مثبت را به صورت ضربه ای به باتری می زنیم.
  • هرچه تعداد ضربه زدن بیشتر شود، باعث می شود باتری سریعتر احیا شود. بعد از این عمل باتری حتما باید ۱۰ ساعت شارژ شود.
  • بهتر است برای مدت یک روز باتری گوشی را در فریزر یخچال بگذاریم تا باتری به طور کاملتری احیا شود و بیشتر شارژ بگیرد.

مراحل شوک دادن به باتری تبلت و موبایل

  1. تشخیص نیاز به شوک: اولین قدم تشخیص این است که آیا باتری واقعا به شوک نیاز دارد یا ایراد پیش آمده مربوط به بخش دیگری است. اگر باتری شما پس از مدتی استفاده نکردن، شارژ نمی شود یا سریع تخلیه می شود، ممکن است نیاز به شوک داشته باشد.
  2. آماده سازی ابزار: برای شوک دادن به باتری، به منبع تغذیه با ولتاژ و جریان مناسب نیاز دارید. همچنین، ممکن است به سیم های اتصال و چسب برق نیز نیاز پیدا کنید.
  3. اتصال ایمن: قبل از شروع، اطمینان حاصل کنید که اتصالات ایمن هستند و خطری برای شما یا دستگاه ایجاد نمی کنند.
  4. شوک دادن: با استفاده از منبع تغذیه، جریان ملایمی را برای مدت کوتاهی به باتری وارد کنید. این کار باید با دقت و توجه به مشخصات فنی باتری انجام شود.
  5. نظارت و ارزیابی: پس از شوک دادن، باید وضعیت باتری را نظارت کرده و ارزیابی کنید که آیا عملکرد آن بهبود یافته است یا مشکل خرابی باتری دستگاه شما همچنان وجود دارد.
شوک دادن به باتری موبایل و تبلت

چگونه باتری گوشی خاموش شده را تعمیر کنیم

سعی کنید درگاه شارژ گوشی خود را تمیز کنید یا از یک شارژر جدید استفاده کنید تا مطمئن شوید که آن ها باعث این مشکل نمی شوند. اگر می توانید باتری را بردارید، سعی کنید آن را با یک باتری 9 ولتی راه اندازی کنید یا آن را فریز کنید تا دوباره عملکرد بهتری را ارائه دهد. اگر جواب نداد، باتری را در مرکز خدمات تعویض کنید.

1. پورت شارژ را بررسی کنید

جایی که کابل شارژ را به گوشی خود وصل می کنید، پورت شارژ نامیده می شود. اگر این مقدار زیادی گرد و غبار، کثیفی یا زباله را جمع کرده باشد، ممکن است نتوانید گوشی خود را شارژ کنید. می توانید یک قوطی هوا یا یک ابزار کوچک مانند خلال دندان برای تمیز کردن آن تهیه کنید. برخی از پاک کننده های تماس الکترونیکی ممکن است در اینجا کار کنند و هرگونه خوردگی را از بین ببرند.

پیشنهاد تبلت موبایل: دلایل خالی شدن شارژ باتری تبلت

2. پریز برق خود را چک کنید تا مطمئن شوید که کار می کند

سعی کنید یک لامپ را به همان سوئیچ وصل کنید. اگر چراغ روشن شد، می‌ دانید که پریز کار می‌ کند و مشکل باتری مرده شما را ایجاد نمی‌ کند. به استفاده از این پریز برای شارژ باتری گوشی خود ادامه دهید. اگر چراغ لامپ روشن نمی ‌شود، می ‌دانید که مشکلی در پریز وجود دارد و می‌ توانید تلفن خود را به پریز دیگری وصل کنید.

3. شارژر دیگری را امتحان کنید

کابل یا آداپتور شارژ شکسته یا ناسازگار می تواند دلیل شارژ باتری شما باشد. در این صورت، از شارژر یا آداپتور دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا باتری شما شارژ می شود یا این اتفاق صورت نمی گیرد. می ‌توانید آداپتورها یا کابل‌ها را تقریبا از فروشگاه ها و نمایندگی های فروش قطعات اصلی خریداری کنید.  همچنین می توانید ابتدا کابل را عوض کنید، اما اگر گوشی شما همچنان شارژ نمی شود، کابل قدیمی خود را با آداپتور جدید امتحان کنید.

تعمیر باتری گوشی خاموش شده

4. از شارژر خود با گوشی دیگری استفاده کنید

اگر می ‌خواهید با اطمینان از کارکرد شارژر با تلفن دیگری مطمئن شوید که باتری گوشی شما تمام شده و شارژ نمی ‌شود. اگر اینطور نیست، می دانید که کابل، آداپتور، پریز یا درگاه شارژ گوشی شما ممکن است همچنان مشکل باشد. اگر رطوبت وارد این پورت شده باشد، ممکن است به گوشی شما آسیب برساند یا از شارژ کردن باتری تا زمان خشک شدن جلوگیری کند. می‌توانید با بسته‌های سیلیکاژل آن را به حالت عمودی قرار دهید تا رطوبت آن خارج شده و خشک شود. مطمئن شوید که پین های باتری یا سوکت باتری دست نخورده هستند. اگر خراب باشند، ممکن است نتوانید باتری گوشی خود را شارژ کنید. رفع این مشکل ممکن است به تلفن آسیب برساند، بنابراین آن را به یک مرکز خدمات تعمیرات تخصصی ببرید.

5. باتری را تعویض کنید

اگر هیچ یک از مراحل عیب یابی قبلی برای شما کارساز نبود، ممکن است در واقع باتری ای داشته باشید که عمر آن گذشته است و باید تعویض شود. برای تعویض باتری خود به یک مرکز خدمات مراجعه کنید زیرا نمی توانید به راحتی آن را جدا کرده و خودتان آن را تعویض کنید.

این مقاله را از قلم نیندازید: کاهش مصرف باتری تبلت

نکات ایمنی در شوک دادن به باتری 

  1. همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید: هنگام کار با جریان الکتریکی و باتری ها، احتمال خطر برق گرفتگی یا آسیب دیدن دستگاه وجود دارد.
  2. مشورت با متخصص: اگر در مورد فرآیند شوک دادن به باتری مطمئن نیستید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.
  3. بررسی دقیق باتری: قبل از شروع، باتری را برای هرگونه آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر باتری آسیب دیده باشد، بهتر است آن را تعویض کنید.

جایگزین های شوک دادن به باتری تبلت و موبایل

گاهی اوقات، به جای شوک دادن، می توان از روش های دیگری برای بهبود عملکرد باتری استفاده کرد. این روش ها می تواند شامل کالیبره کردن باتری، استفاده از برنامه های مدیریت باتری و یا تعویض باتری باشد. شوک دادن به باتری می تواند در مواردی که باتری دیگر قادر به نگه داشتن شارژ نیست، مفید باشد. با این حال، این کار باید با احتیاط و توجه به دستورالعمل های ایمنی انجام شود. در صورتی که تجربه کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از کمک یک متخصص استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به دستگاه یا خودتان جلوگیری کنید. همیشه قبل از انجام هرگونه تعمیرات یا تغییرات بر روی باتری ها، با متخصصان مشورت کنید. همچنین در صورتی که دستگاه شما تحت گارانتی است می توانید جهت رفع این مشکل به صورت رایگان مرکز گارانتی کننده مراجعه کنید.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.