اشتراک گذاری

نقاط قوت و ضعف سیستم عامل آی او اس 11

اندروید همیشه دارای یک رقیب بزرگ بود و ان کمپانی اپل و سیستم عامل ios بود که می توانست اندروید را به چالش بکشد. قطعا اکثر کاربران آیفون‌ و آی پد‌ در سراسر دنیا، جدیدترین بروزرسانی نرم‌ افزاری عمده‌ ای که برای دستگاه‌ های اپل ارائه شده، یعنی سیستم عامل آی او اس 11 را تجربه کرده اند . اگرچه این نسخه بتا بوده و قرار بر انتشار نسخه نهایی آن در آینده وجود دارد.

این یک هدیه بزرگ برای کاربران اپل بود که توسط این کمپانی به آنها اهدا شد. مدیریت فایل، کنترل سنتر قابل تنظیم و فیلم برداری از صفحه نمایش به شکلی بسیار ساده، همگی امکاناتی هستند که برای کاربران آی او اس تا چند روز پیش حتی قابل تصور هم نبود، اما حالا همه آن‌ها به واقعیت تبدیل شد و این سیستم عامل کاربر پسندتر می شود. لازم به ذکر است ،اپل در انتشار این نسخه سعی کرده است که نظرات کاربران را بیشتر در این مورد مورد توجه قرار دهد و سیستم عامل ios11 را به مشتری محور نماید. در این مقاله سعی داریم به بررسی مزایا و معایب سیستم عامل آی او اس 11 در دو بخش بپردازیم.

مزایای سیستم عامل جدید ios11

مزایای سیستم عامل آی او اس ۱۱ شامل ، تایپوگرافی نسبتا جدید، خواندن نام نرم ‌افزار‌ها را، خصوصا در مقابل تصاویر پس ‌زمینه روشن‌ تر، آسان ‌تر کرده است و سبب شده فرد با مشاهده صفحه برای مدت طولانی دچار خستگی و کسالت نشود. برخی فهرست‌ها و عنوان ‌های تنظیمات، برجسته ‌تر و بزرگتر شده اند، در حالی که ظاهر ساده‌ گرایی که آی او اس در نیم دهه گذشته داشته، حفظ شده است و اصول محوری کمپانی اپل دست نخورده باقی مانده است.

آی او اس ۱۱ و تغییرات محسوس ‌تر برای آی ‌پد و ایفون

آی او اس 11 حقیقتا بروزرسانی قابل توجه ‌تری برای آی ‌پد نسبت به آیفون است. تبلت‌های اپل به نوار داک جدیدی مجهز خواهند شد که بیشتر شبیه به نوار موجود در مک او اس است . به واسطه نرم افزارهای سوییپینگ برای صفحه نمایش، هر دو قابلیت کشیدن و انداختن و مالتی تسکینگ را خواهند داشت . این امر یک تصمیم رویایی برای کاربران آی پد محسوب می شود که در گذشته از داشتن چنین امکانی محروم بودند.

به علاوه کاربرانی که قلم اپل را نیز در اختیار دارند، خصوصیات جدید بیشتری را تجربه می‌کنند که استفاده از تبلت را ساده‌ و روان ‌تر خواهند کرد و آنها را در نوشتار یاری خواهد داد. همانطور که میدانید گوشی های نت سامسونگ همیشه رقیبی سر سخت برای آیفون بوده اند و شاید این اقدام اپل برای این امر صورت گرفته است.

اپ استور جدید برای سیستم عامل ios11

با اپ استوری که پیش از این می ‌شناختید خداحافظی کنید. اپ استور جدید سیستم عامل ios11 همین حالا در نسخه بتا به شکل کاملا کاربردی ارائه شده است و قابلیت استفاده برای کاربران را پیدا کرده است. اولین صفحه پیش روی شما صفحه Today خواهد بود که محتوای ویژه شامل بازی‌ های روز، نرم‌ افزارهای پر طرفدار، چندین لیست روزانه و چیزهای دیگر خواهد داشت که هر کاربر نیاز به آن پیدا می کند و می تواند نیازهای روزمره خود را در این اپ استور جدید برطرف نماید.

کنترل سنتر قابل تنظیم ios11

در آی او اس 11 کنترل سنتر یا مرکز کنترل قابل تنظیم جدیدی ارائه شده که نسبت به ورژن ‌های قبلی این صفحه‌، بسیار متفاوت و مفید تر است و سبب شده است که فرد بتواند راحت تر اقدام به مدیریت گوشی خود کند. ۱۷ میانبر مجزا در این صفحه قرار دارند که برخی از آن‌ها تنها از طریق خود کنترل سنتر قابل دسترسی هستند و با فشار دادن و لمس کردن صفحه به راحتی قابلیت استفاده پیدا می کنند.

محدودیت هنگام رانندگی ios11

این کارکرد شاید یکی از کارآمدترین قسمت های آی او اس 11 باشد که در بخش تنظیمات، گزینه جدیدی به نام Do Not Disturb While Driving یا به اختصار DND افزوده شده است. این قابلیت قرار گرفتن آیفون شما در خودرو را تشخیص می‌دهد و نوتیفیکیشن ‌های شما را در هنگام حرکت محدود می‌کند و این عمل سبب می شود فرد در هنگام رانندگی تمرکز خود را حفظ نماید و دچار تصادف نشود.

مشکلات و معایب سیستم عامل جدید آی او اس 11

معمولا گوشی های اپل دارای معایب یکسانی هستند که شاید این مشکلات و معایب ناشی از خود سیاست گذاری کمپانی اپل می باشد. بطور مثال یکی از عیوب سیستم های ios عدم پشتیبانی از تمام اپلیکیشن های روز دنیا می باشد که در اپ استورها یافت نمی شود. البته همانطور که عرض شد این سیاست خود کمپانی اپل می باشد که شاید در نسخه های بعدی این مشکلات رفع شود.

پنهان شدن برخی از تصاویر

از دیگر اشکالات آی او اس 11 ، مشکل مخفی‌ شدن برخی تصاویر در گالری گوشی های آیفون و همچنین، باز نشدن فایل ‌های ضمیمه در ایمیل‌های رمز نگاری شده است که البته در اپدیت های بعدی این مشکل قابل رفع می باشد. صحبت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این این مشل در اپدیت بعدی رفع خواهد شد.

مشکلات مربوط به تایید هویت کاربر

این موضوع، چیز جدیدی نیست و قبلا در آی او اس ۱۰ نیز شاهدش بوده‌ایم. اگر پس از نصب آپدیت آی او اس ۱۱، در صفحه مربوط به تایید هویت گیر می‌کنید، فقط کافی است که آن را Skip کنید. البته مشاهده شده است که گاهی اوقات گزینه skip فعال نمی باشد و بهتر است گوشی خود یک بار روشن و خاموش نمایید و دوباره این عمل را تکرار کنید.

اشغال ۱۳ گیگابایت فضا توسط iOS 11

یکی از ایرادات این سیستم عامل اشغال بیش از حد فضای حافظه گوشی می باشد که سبب می شود کاربران محبور شوند بخش عمده ای از فضای خود را به این سیستم عامل و بروزرسانی هایش اختصاص دهند. البته در توضیحات اصلی اعلام شده است که این سیستم عامل نیازمند ۴ گیگابایت فضا می باشد اما در آیفون ۷ دیده شده است که این فضا از ۴ به ۱۳ گیگ ارتقا پیدا کرده است.

وصل نشدن به اپ استور

وصل نشدن به اپ استور یکی از مشکلاتی است که کاربران در هنگام نصب آی او اس ۱۱ گزارش می دهند. گزارش های کاربران حاکی از این است که ، هنگام نصب کردن آی او اس ۱۱ بر روی آیفون ۶ اس هیچ مشکلی نداشتم و همه چیز درست پیش رفت؛ اما وقتی که خواستم بازی را از اپ استور دانلود کنم، متوجه شدم که این فروشگاه باز نمی‌شود و نمی توانم به آن دسترسی داشته باشم. این مشکل  از عدم وصل شدن سیستم به اپ استور نشات می گرفت. در چنین حالتی، صفحه سفیدی دیده می‌شود که در وسط آن عبارت  Cannot Connect to App Store : به معنای عدم توانایی برای متصل شدن به اپ استور دیده می ‌شود.

به همین دلیل چندین بار آیفون خود را روشن و خاموش کردم اما باز هم مشکل برطرف نشد. حتی روش‌هایی مثل خارج کردن سیم کارت، روشن کردن حالت هواپیما و… نیز نتوانست کمکم کند. یکی از راه های رفع این مشکل دانگرید کردن به نسخه ۱۰ می باشد که سبب اتصال مجدد اپ استور می گردد. خبرهایی مبنی بر رفع این مشکل در اپدیت بعدی به گوش می رسد که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می افتد.

کم شدن سرعت اپلیکیشن یوتیوب

کم شدن سرعت اپلیکیشن یوتیوب از دیگر مواردی است که نیاز به بهبود آن در سیستم عامل آی او اس ۱۱ احساس می شود. همانطور که می‌دانید، یوتیوب پرطرفدارترین و بزرگ ‌ترین سرویس اشتراک ویدیو در جهان است. این یعنی میلیاردها ویدیو به صورت روزانه بر روی سرورهای آن آپلود می‌شوند و اگرچه که استفاده ازاین اپلیکیشن در کشور دچار محدودیت هایی می باشد اما کاربران با استفاده از ابزارهایی قادر به استفاده از یوتیوب می باشند.

بعد از این ‌که دستگاه‌تان را به آی او اس ۱۱ آپدیت کردید، قطعا کند شدن آن را نسبت به قبل حس خواهید کرد و ماجرا فقط به اینجا ختم نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که حتی عملکرد دستگاه ‌تان در اپلیکیشن ‌هایی مثل فیس ‌تایم، اسنپ‌چت و… نیز کند شود. برای رفع این مشکل می توانید اپلیکیشن یوتیوب را به اخرین نسخه بروز نمایید و همینطور کش و کوکی آیفون را چندین بار پاک نمایید.

نمایندگی اپل و واحدهای تعمیرات اپل

دراین مقاله به معرفی iMessage آیفون ، شیوه های فعال سازی آن و کاربرد این سرویس پرداختیم. نمایندگی تعمیرات اپل با استخدام تیمی از برترین متخصصین کشور ، خدمات تخصصی تعمیر انواع مدل های آیفون را به کاربران گوشی های اپل ارائه می نماید. این مژده را به کاربران گرامی می دهیم که در صورت بروز هر گونه مشکل در محصولات اپل ، متخصصین مرکز تعمیرات آیفون و آیپد اپل، پس از عیب یابی اولیه، مشکل را در اسرع وقت رفع خواهند نمود. دراین قسمت به معرفی واحدهای مختلف تعمیرات اپل می پردازیم.

جهت مطالعه ی اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات ما را همراهی نمایید.

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
Rate this post
اشتراک گذاری