اشتراک گذاری

با انواع حافظه موبایل آشنا شوید

همه شما هنگام خرید گوشی فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرید. اگر از کسانی هستید که از گوشی خود برای نگهداری حجم زیادی از اطلاعات استفاده می کنید باید به این فاکتور مهم حافظه توجه کنید. حافظه موبایل از فاکتور های مهم هنگام خرید گوشی است. سرعت پردازش در تلفن همراه، نگهداری فایل ها و موارد مهم دیگر به میزان این حافظه بستگی دارد. در صورت ایجاد سوال در مورد انواع حافظه و میزان حافظه مورد نیاز برای گوشی تلفن همراه خود می توانید به مرکز تعمیر تبلت مراجعه فرمایید. شما کاربران محترم می توانید پاسخ انواع سوالات عمومی و تخصصی خود را در بخش مقالات سایت ما بیابید.

انواع حافظه موبایل

حافظه موبایل از مهمترین بخش های گوشی شما است

از مهمترین پارامترهای هر گوشی یا وسیله الکترونیکی حافظه موبایل یا مموری است. این پارامتر کارایی گوشی شما را تعیین می کند. فضای اختصاص داده شده به سیستم عامل تلفن همراه به میزان memory بستگی دارد. حافظه موبایل با توجه به نوع آن به دسته های مختلفی تقسیم می شود. بعضی از حافظه ها هنگام ساخت در گوشی تعبیه می شوند. نوع دیگر حافظه نیز به صورت خارجی یا اکسترنال به گوشی اضافه می شود. به وسیله این نوع حافظه می توان محدودیت فضا در گوشی را رفع کرد. در صورت نیاز به افزایش مموری گوشی خود حتما از حافظه خارجی استفاده کنید.

این مطلب کاربردی را از دست ندهید: آموزش ریست فکتوری کردن تبلت لنوو

حافظه RAM، حافظه موقت گوشی

حافظه رم حافظه ای است که هم قابلیت نوشتن و هم قابلیت خواندن را دارد اما نه به صورت دائم. حجم این حافظه نیز در گوشی از پیش تعیین شده است. حافظه RAM از بخش های مهم گوشی شما است که تاثیر زیادی در کارایی گوشی شما دارد. سرعت این حافظه بالا بوده و به عنوان واسطه سیستم عامل و و حافظه اصلی دستگاه می باشد. سرعت این حافظه در دسترسی برنامه ها به اطلاعات تاثر زیادی دارد. با افزایش حجم این نوع از حافظه موبایل می توان تعداد بیشتری از فایل ها را به صورت آماده باش نگه داشت.

حافظه ROM حافظه مخصوص سیستم عامل موبایل

حافظه ROM در دستگاه های الکترونیکی برای کاربر قابل استفاده نیست. این حافظه در گوشی تلفن همراه به سیستم عامل اختصاص داده می شود. به دلیل حجم مشخص سیستم عامل این حافظه ا ز پیش تعیین شده است. در واقع فایل های اصلی و فایل هایی که کدهای اجرایی در آن قرار دارد در این نوع از حافظه موبایل است. حتی اگر گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید این حافظه پاک نمی شود و سیستم عامل باقی می ماند. باید توجه داشت که اطلاعات موجود در حافظه ROM با استفاده از روش های خاص قابل تغییر است ولی کاربران عادی نمی توانند در آن تغییری ایجاد کنند. از نکاتی که در مورد حافظه ROM می توان به آن اشاره کرد عدم نفوذ ویروس و بد افزار در این حافظه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: علت خطای Unknown Sources و نصب نشدن برنامه در تبلت چیست؟

حافظه سیم کارت

شما با نصب سیم کارت به گوشی خود می توانید از حافظه آن استفاده کنید. حجم این حافظه پایین بود و اطلاعات زیادی روی آن نمی توان ذخیره کرد.از این حافظه برای ذخیره اطلاعات تماس ها، مخاطبین و پیامک استفاده کرد. البته باید توجه کرد این حافظه میزان مموری زیادی به حافظه موبایل شما اضافه نمی کند. این مموری بسیار محدود بوده و در صورت زیاد شدن تعداد مخاطبین آنها را باید در حافظه گوشی ذخیره کرد.

به وسیله حافظه خارجی، حافظه موبایل خود را ارتقا دهید

حافظه خارجی مانند حافظه داخلی از انواع حافظه قابل خواندن و نوشتن است. اگر میزان اطلاعات ذخیره شده شما در تلفن همراه زیاد شود حافظه داخلی دیگر جوابگوی نگهداری از حجم بالای اطلاعات شما نخواهد بود. بنابراین نیاز به فضای جدید دخیره سازی و نصب یک مموری کارت در گوشی خود خواهید داشت. انواع مختلف حافظه با توجه به نوع گوشی برای این کار در نظر گرفته شده است. این حافظه با اشغال مقدار بسیار کمی از فضای میزان مموری زیادی به گوشی شما می بخشد. این حافظه ها با حجم مختلفی وجود دارند که با توجه به نیاز می توان خریداری کرد و حافظه موبایل را ارتقا بخشید.

پیشنهاد سایت: ارتقای حافظه تبلت

حافظه داخلی، محل نگهداری فایل های شما به صورت دائم در حافظه موبایل

اطلاعات شما مانند مخاطبین، پیامک، عکس، فیلم و … در این نوع حافظه موبایل نگهداری می شود. این اطلاعات به صورت ثابت و دائمی در این حافظه نگهداری می شود. این حافظه هنگام ساخت گوشی به مقدار مشخصی در گوشی تعبیه می شود. هنگامی که شما برنامه ای را نصب می کنید، برنامه در این حافظه قرار می گیرد.

نمایندگی مجاز تعمیر تبلت

نمایندگی مجاز تعمیر تبلت از مراکز معتبر دریافت خدمات فروش و تعمیر است. استخدام کارشناسان مجرب در واحدهای این مرکز منجر به ارائه با کیفیت ترین خدمات شده است. نمایندگی مجاز تبلت تحت نظارت مستقیم مرکز سخت افزار ایران است. اورجینال بودن محصولات خریداری شده در این نمایندگی به دلیل بهره مندی از مجوزهای لازم تضمین می شود. شما عزیزان می توانید برای رفع مشکل گوشی تلفن همراه خود به شعب نمایندگی مراجعه کنید.

Rate this post
اشتراک گذاری