اشتراک گذاری

چرا تبلت روشن نمی شود؟

مشکل روشن نشدن تبلت اغلب برای اکثر دارندگان این دستگاه رخ داده است. البته روشن نشدن تبلت و یا خاموش شدن تبلت به طور ناگهانی ارتباط چندانی به سیستم عامل و یا نوع برند ندارد، بلکه بیش از هر چیز می تواند به دلیل سخت افزاری و یا تداخلات نرم افزاری، این مشکل به وجود آید. متخصصان نمایندگی تعمیرات تبلت تعمیر انواع تبلت را با مهارت بالا و در کمترین زمان انجام خواهند داد. 

در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن تبلت و راهکارهای رفع آن می پردازیم. 

چرا تبلت روشن نمی شود؟

دلایل روشن نشدن تبلت

  1. نداشتن شارژ کافی
  2. فریز شدن تبلت
  3. ایراد در شارژر و کابل آن
  4. خرابی باتری تبلت

1. نداشتن شارژ کافی یکی از دلایل روشن نشدن تبلت

یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن تبلت نداشتن شارژ کافی است. این اتفاق زمانی رخ میدهد که تا مدت زمان زیادی تبلت موزیک یا ویدیو پخش می کند و کاربر متوجه استفاده بیش از حد باتری آن نیست. بنابراین از این به بعد، وقتی برای اولین بار متوجه شدید که تبلت تان روشن نمی شود، به عنوان اولین اقدام آن را به شارژ بزنید. 

حدود دو ساعت صبر کنید تا به اندازه کافی شارژ شود. بعد از این مدت می توانید دکمه پاور را بزنید و تبلت را روشن کنید. اگر تبلت روشن شد که به شما تبریک می گوییم در غیر اینصورت راه حل های بعدی را تست کنید.

2. فریز شدن تبلت و گوشی های اندروید

فریز شدن تبلت و گوشی های اندروید یکی از دلایل روشن نشدنشان است که اصطلاحا باید صبر کنیم و تلاش کنیم تا یخ تبلت را آب کنیم! برای این منظور چند بار دکمه پاور را بگیریم و تا ۱۵ ثانیه نگه داریم و رها کنیم. بعد از گذشت مدت زمانی، امیدواریم که با شنیدن صدای ویبره تبلت تان روشن شود و از نگرانی رها شوید. اما اگر باز هم تلاش هایتان موفقیت آمیز نبود، ادامه این ماجرا را دنبال کنید.

3. اشکال در کابل و شارژر

گاهی اوقات وقتی که تبلت را به شارژ می زنیم، موفق به شارژ کردن آن نمی شویم. در چنین شرایطی نباید سریع تبلت را متهم کرد، بلکه بهتر است که با کمک شارژر مشابه و یا تعویض کابل، دوباره تبلت را به شارژ زد.

4. ایراد در باتری تبلت یکی از دلایل روشن نشدن تبلت

اگر شما تبلت خود را با شارژر 12 ولتی شارژ کرده اید در حالیکه معمولا باید با برق و ولتاژ پایین و اندازه مشخص شارژ شود. باتری دچار خرابی می شود و می سوزد. به همین خاطر اگر چنین اشتباهی کرده اید، بجای تست کردن راه های مختلف، بهترین کار این است که، اقدام به تعویض باتری تبلت کنبد تا دستگاه خاموش شده روشن شود.

اما اگر شما توانسته اید تبلت خاموش شده را روشن کنید، اما نمایشگر آن کماکان سیاه رنگ است و روشن نمی شود و حتی نتوانسته اید لوگو را ببینید بهترین راه خارج کردن باتری است. البته این کار برای کاربرانی که دارای تبلت هایی با باتری تعویض شدنی هستند کاربرد دارد. 

اما اگر تبلت با باتری غیر قابل تعویض دارید ابتدا پاور تبلت را ۳۰ ثانیه نگه دارید تا خاموش شود. در مرحله بعد ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه صبر کنید و بعد دوباره برای روشن کردن تبلت بدین منوال اقدام کنید.

برای تعمیر تبلت سامسونگ کلیک کنید

روش های رفع مشکل روشن نشدن تبلت

1. از حالت ریکاوری دستگاه یک ریست فکتوری انجام دهید.

درصورت حل نشدن مشکل روشن نشدن تبلت، راه حل زیر را برای تعمیر تبلت انجام دهید.

زمانی که تبلت تان روشن نمی شود یک راه حل مخفی برای بازگرداندن دستگاه به حالت اول و از بین بردن اخلال وجود دارد. فقط دقت کنید که این راه تمام داده های دستگاه شما را پاک می کند و آن را به حالت اولیه باز می گرداند. این ترکیب برای دستگاه های مختلف متفاوت است.

روشن نشدن تبلت

با استفاده از یکی از ترکیب های احتمالی زیر مجدداً تبلت را روشن کنید.

  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + کاهش صدا + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + خانه + قدر
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های خانه + قدرت
  • نگه داشتن همزمان: دکمه های افزایش صدا + دوربین

این مقاله را از دست ندهید: دلایل خالی شدن شارژ باتری تبلت

2. بازگرداندن تبلت به تنظیمات کارخانه

در ادامه با بالا آمدن و مشاهده آدمک اندروید با پنل باز با استفاده از دکمه افزایش و کاهش صدا گزینه Recovery mode را انتخاب کنید و با زدن دکمه پاور دستگاه را در حالت ریکاوری بالا بیاورید و بعد با نگه داشتن دکمه قدرت و فشار دادن دکمه افزایش صدا گزینه Wipe data/factory reset انتخاب کنید و در مرحله آخر گزینه yes را انتخاب کنید و دکمه قدرت را بزنید.

رفع مشکل تبلت هایی که روشن نمی شوند

در این مرحله دستگاه به حالت اولیه بازگردانده خواهد شد و مشکلات نرم افزاری آن از بین خواهد رفت. اگر هیچ یک از گزینه های بالا برای ورود به حالت ریکاوری برای دستگاه شما کار نمی کند با جستجوی نام دستگاه و عبارت recovery mode در گوگل ترکیب خاص دستگاه خودتان را پیدا کنید.اگر هیچ یک از موارد بالا کارساز نبود بهتراست به نمایندگی تعمیرات تبلت مراجعه کنید.

در بخش زیر می توانید به جدیدترین مطالب نمایندگی تعمیر تبلت دسترسی پیدا کنید.

4.4/5 (51 امتیاز)
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.