اشتراک گذاری

تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ

میکروفن گوشی از اجزای مهم در گوشی است. در صورتی که میکروفون موبایل سامسونگ دچار مشکل شود، ممکن است صدای شما به مخاطب نرسد. میکروفن گوشی با اسپیکر یا بلند گوی گوشی متفاوت است. اسپیکر گوشی عمکلرد متفاوتی با میکروفن دارد. در اسپیکر یا بلندگوی گوشی انرژی الکتریکی به انرژی صوتی تبدیل می شود. اما این روند در میکروفن برعکس بوده و انرژی صوتی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. در صورت خرابی این قطعه این تبدیل انجام نشده و برقراری ارتباط صوتی از طریق دستگاه امکان پذیر نیست.

شرکت سامسونگ نهایت تلاش خود را برای بکارگیری با کیفیت ترین قطعات مانند میکروفن در گوشی خود داشته است. اما با توجه به این حساسیت و ظرافت امکان خرابی این قطعه وجود دارد. عواملی مانند ضربه خوردن، ورود رطوبت و آب و دیگر عوامل می توانند بر عملکرد این قطعه تاثیر گذار باشند. نمایندگی سامسونگ دارای خبره ترین کارشناسان به منظور تعمیر قطعات موبایل و تبلت سامسونگ اشت. در صورت بروز مشکل در میکروفون موبایل سامسونگ به نمایندگی سامسونگ مراجعه نمایید. تمام مراحل عیب یابی و تعمیر توسط کارشناسان مجرب تعمیر تبلت سامسونگ  انجام می شود.

تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ

علائم خرابی میکروفون موبایل سامسونگ

در صورتی که برای میکروفن گوشی شما مشکلی پیش آمد و به نمایندگی تعمیرات سامسونگ مراجعه فرمایید، اقداماتی جهت رفع مشکل پیش آمده صورت می گیرد. در ادامه با انواع مشکلات در میکروفن موبایل سامسونگ و روند تعمیرات میکروفن در نمایندگی سامسونگ آشنا خواهید شد.

قطع و وصل شدن صدای میکروفون و عدم ضبط صدا

اگر مشکل میکروفن موبایل سامسونگ قطع و وصل شدن صدای میکروفون باشد کارشناسان ما با رضایت مشتری میکروفن را تعویض می نمایند. اگر با تعویض میکروفن مشکل گوشی شما حل نشد، سلف ها و خازن های تعبیه شده در مسیر میکروفن گوشی بررسی می شود. اگر مشکل میکروفن با روش های قبلی حل نشودتعویض آی سی صوت انجام می شود. در صورتی که مشکل میکروفن در ضبط صدا باشد نیز روش گفته شده برای تعمیر میکروفن صورت خواهد گرفت.

ضبط صدای خش دار

اگر هنگام ضبط صدا یا مکالمه متوجه وجود خش در صدا شدید، اولین اقدام برای تعمیر بررسی عملکرد نرم افزاری است. اگر مشکل با روش گفته شده حل نشد، قدم بعدی تعویض میکرفون دستگاه خواهد بود. توجه داشته باشید این تعویض با اجازه مشتری صورت خواهد گرفت. در صورت ادامه مشکل در صدا، قطعات مسیر میکروفون ۱ و ۲ چک می شود و در صورت نیاز آی سی صوت تعویض می گردد.

ضعیف بودن صدای ضبط شده

از جمله اقدامات صورت گرفته هنگام ضعیف بودن صدای ضبط شده بررسی سوراخ های مربوط به میکروفون است. این مکان ها برای مطمئن بودن از نبود گرفتگی در میکروفون بررسی می شود. گردگیری ها و تمیزکاری این بخش برای برطرف کردن مشکل انجام می شود. اگر همچنان مشکل ادامه داشت، تعویض میکرفون، بررسی قطعات مسیر میکروفون ۱ و ۲ و یا تعویض آی سی صوت انجام می شود.

تعویض میکروفون گوشی سامسونگ

عیب یابی و تعمیر میکرفون موبایل سامسونگ

اگر مشکلی در قطعه گوشی پیش آمد روند عیب یابی تاثیر زیادی در حل مشکل پیش رو دارد.با عیب یابی صحیح، اشکال به درستی تشخیص داده می شود و تعمیرکار به حوزه های نامرتبط ورود پیدا نمی کند. این عیب یابی باید به دست تعمیرکارانی صورت بگیرد که دارای مهارت زیاد در حوزه تعمیر باشند و بتوانند با کمترین هزینه گوشی شما را ترمیم کنند.

برای تست میکروفون می توان از مولتی‌متر اهم استفاده کرد. در این صورت باید از یک طرف، اهم نمایش داده شده کم و از طرف دیگر اهم نمایش داده شده زیاد باشد. به طو معمول مقدار اهم نمایشی میکروفون بین ۵۰۰ اهم الی ۳ کیلو اهم است. اگر مقدار اهم نمایشی میکروفون از ۵۰۰ اهم کمتر باشد و یا از ۳ کیلو اهم بیشتر باشد، میکروفون خراب شده است.

از دیگر راه ها برای تست میکروفن، تست دیود است. برای این کار مولتی‌متر بر روی تست دیود قرار داده می شود. در این وضعیت از یک طرف باید نمایش عدد بر روی نمایشگر مولتی‌متر صورت پذیرد و از طرف دیگر نباید نمایش عدد داشته باشیم. یعنی از یک طرف هدایت کرده و از طرف دیگر هدایت نمی‌کند. با توجه به این مطالب تست میکروفن تخصصی است و نمی تواند توسط هر شخصی صورت گیرد.

تعمیرات تبلت و موبایل سامسونگ

تعمیرات تبلت و موبایل سامسونگ در نمایندگی سامسونگ با استفاده از پیشرفته ترین ابزارهای تعمیر و بهترین و مجرب ترین کارشناسان صورت خواهد گرفت. این نمایندگی دارای سال ها تجربه در خصوص تعمیرات بوده و توانسته است نظر بسیاری از دارندگان گوشی همراه را جلب کند. تلاش این نمایندگی جهت کسب رضایت شما عزیزان با استفاده از بهترین خدمات است.

خدمات تعمیر در نمایندگی تعمیر سامسونگ در واحدهای مجزا برای هر محصول صورت می گیرد. از این رو این نمایندگی مطلوب ترین و بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهد. تلاش این نمایندگی هنگام تعمیرات، تعمیر قطعه معیوب است و حدالمکان از تعویض قطعه اجتناب می کنند. اما در صورتی که پس از عیب یابی به این نتیجه برسند که قطعه قابل تعمیر نیست، تعویض قطعه با قطعه اصل صورت می گیرد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ دارای آرشیو کاملی از قطعات اصل و لوازم جانبی محصولات سامسونگ است.

5/5 (1 امتیاز)
اشتراک گذاری