اشتراک گذاری

نکات مربوط به خرابی و تعویض تاچ تبلت ال جی V700

یک تبلت ال جی از مجموعه بخش های نرم افزاری و سخت افزاری متعددی تشکیل شده که هر یک با عملکرد نرمال خود در کنار دیگر بخش ها، کارکرد کامل تبلت را فراهم می کند. یکی از بخش های مهم و حساس یک تبلت، مجموعه تاچ، گلس و ال سی دی آن است. این مجموعه کلا در کنار هم عملکرد نمایشگر تبلت را فراهم می کنند. بروز مشکل در این مجموعه، می تواند تبلت را به یک دستگاه بدون استفاده تبدیل کند.

در این جا می خواهیم به صورت اختصاصی در خصوص تبلت LG V700 صحبت کنیم. این که چرا در برخی مواقع، برخی مشکلات ال سی دی تبلت و پنل تاچ وی 700 ایجاد شده و در صورت خرابی پنل تاچ، چه اقداماتی می توان انجام داد. در ادامه بیشتر در خصوص خرابی تاچ و تعمیر آن صحبت می کنیم. در مواردی هم که امکان تعمیر وجود نداشته باشد، با تعویض تاچ تبلت ال جی V700 می توان مشکل دستگاه را برطرف کرد.

تعویض تاچ تبلت ال جی V700

مشکلات تاچ تبلت ال جی V700

پیش از این که به بررسی فرایند تعمیر یا تعویض تاچ تبلت ال جی V700 بپردازیم، بهتر است در خصوص موارد خرابی این بخش در این تبلت ها صحبت کنیم. زمانی که از مشکلات تاچ می گوییم، چند حالت را باید در نظر گرفت. در برخی مواقع تاچ ضعیف می شود و درست کار نمی کند. اما هنوز هم کاملا از کار نیفتاده است.

در برخی حالت های دیگر، تاچ دستگاه گاهی اوقات کار می کند و گاهی نیز درست کار نمی کند. یک حالت دیگر هم آن است که تاچ در برخی قسمت های تبلت کار نمی کند.در نهایت نیز از همه بدتر زمانی است که پنل تاچ کلا از کار می افتد و با لمس نمایشگر هیچ اتفاقی نمی افتد. به هر حال نیاز به تعمیر یا تعویض تاچ تبلت LG امری است تخصصی که باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود.

موارد آسیب رسان به تاچ تبلت ال جی

گزینه هایی که می تواند به تاچ و عملکرد آن آسیب برساند در درجه اول به آسیب های فیزیکی مربوط می شود. زمین خوردن، ضربه خوردن به نمایشگر، ورود آب به درون دستگاه، پارگی فلت های متصل به ال سی دی و مواردی از این دست می تواند خرابی و در نهایت نیاز به تعمیر یا تعویض تاچ تبلت ال جی V700 را به دنبال داشته باشد.

در کنار آسیب ها و اختلالات سخت افزاری، مشکلات نرم افزاری درون تبلت نیز می تواند روی عملکرد تاچ پنل تبلت ال جی اثر بگذارد. ویروسی شدن تبلت و استفاده از بد افزار ها از مهم ترین دلایل نرم افزاری است که می تواند به تاچ تبلت آسیب برساند. این آسیب ها یا با تعمیر یا با تعویض تاچ قابل جبران خواهد بود.

راهکار های تعمیر تاچ تبلت ال جی

بعد از این که تاچ دستگاه دچار مشکل شد، قدم اول قبل از تعویض تاچ تبلت ال جی V700، انجام کار های تعمیراتی است. تعمیرکاران حرفه ای برای رفع مشکل ایجاد شده در دستگاه و تعمیر تاچ تبلت ال جی مورد نظر، راه حل های زیر را دنبال می کنند:

  • فعال کردن گزینه GPU Rendering
  • بررسی نرم افزاری سیستم
  • این مورد شامل بررسی مصرف دستگاه، ویروس یابی دستگاه و حذف برخی از بد افزار ها است
  • کالیبراسیون صفحه نمایش تبلت
  • تست مولتی تاچ اندروید
  • تست مولتی تاچ اندروید
  • غیر فعال کردن Ambient Display 
  • بررسی های نرم افزاری تبلت

در قدم اول تعمیرکار بررسی می کند که آیا مشکل از سیستم نرم افزاری تبلت است یا خیر. با بررسی میزان مصرف رم سیستم و حذف بدافزار هایی که مصرف بالایی دارند و همچنین ویروس یابی دستگاه مشکلات نرم افزاری احتمالی را برطرف خواهند کرد. فلش کردن دستگاه یا بوت کردن آن در حالت امن نیز می تواند به تشخیص ایراد نرم افزاری و رفع مشکلات دستگاه کمک کند.

  • کالیبراسیون صفحه نمایش تبلت ال جی V700

با انجام فرایند کالیبراسیون نمایشگر در اکثر مواقع می توان به راحتی و بدون نیاز به تعویض تاچ تبلت ال جی V700 مورد نظر، مشکل ایجاد شده در پنل تاچ را برطرف کرد. با انجام چند فرمان ساده، می توان به بهبود عملکرد تاچ تبلت مورد نظر کمک کرد.

  • فعال کردن GPU Rendering

فعال کردن این گزینه می تواند به رفع مشکلات ایجاد شده در اجرای دستور های لمسی تبلت مورد نظر کمک کند. در بخش Developer Option در قسمت تنظیمات می توان این گزینه را فعال کرد. این امر نیز بدون نیاز به تعمیر تخصصی یا حتی تعویض تاچ تبلت LG V700 مورد نظر سرعت و قدرت اجرای دستور های لمسی را افزایش می دهد.

تعمیر تاچ تبلت ال جی V700
  • استفاده از تست مولتی تاچ اندروید

در یک تبلت بین پنج تا ده نقطه لمس وجود دارد. این نقاط عملکرد تاچ دستگاه را به صورت همزمان پشتیبانی کرده و مختل شدن آن ها می تواند در اجرای دستورات لمس تبلت اختلال ایجاد کند. با استفاده از مولتی تاچ تستر که یک نرم افزار است می توان از صحت عملکرد این نقاط مطمئن شد.

فرایند تعمیر یا تعویض تاچ تبلت ال جی V700

بعد از بررسی های ابتدایی بالا، تعمیرکار باید برای بررسی های بیشتر پنل تاچ و تشخیص تعمیر پذیر بودن آن یا نیاز به تعویض تاچ تبلت ال جی V700 مورد نظر دستگاه را با ابزار های تخصصی و حرفه ای باز کند. پیچ گوشتی های مخصوص، ابزار های تعمیراتی تخصصی و … اهمیت زیادی در این خصوص دارد.

بعد از این که دستگاه به دقت باز شد، باید تاچ دستگاه تست و بررسی شود و میزان خرابی و عملکرد آن توسط دستگاه های مخصوص تست شود. با بررسی و تست صفحه نمایش لمسی، حس گر فیوز، فلت ها، سیم ها و مدار های ال سی دی و سایر بخش ها، کار تعمیرات در صورت امکان انجام می شود. در صورت شدید بودن آسیب و خصوصا زمانی که از کار افتادن تاچ تبلت به خرابی ال سی دی مربوط می شود، ممکن است تعمیرکار چاره ای جز تعویض تاچ تبلت LG V700 مورد نظر نداشته باشد.

نکات مهم تعویض تاچ تبلت ال جی V700

برای تعویض تاچ تبلت LG v700 مورد نظر، ابتدا باید یک پنل تاچ اصلی و سازگار با مدل تبلت خریداری شود. در بیشتر مواقع که آسیب وارد شده به نمایشگر دستگاه به ال سی دی ضربه زده و آن را از کار انداخته است، معمولا تعویض تاچ تبلت ال جی V700 باید به همراه تعویض ال سی دی تبلت ال جی انجام شود.

البته گاهی نیز تنها با تعویض گلس تبلت ال جی مشکل نمایشگر برطرف می شود. این ها همه به سطح آسیب و ضربه فیزیکی وارد شده به نمایشگر مربوط می شود.قطعا تعویض کامل تاچ و ال سی دی هزینه بسیار بیش تری را نسبت به تعمیر این بخش ها دارد. استفاده از ابزار های تعمیر و عیب یابی مناسب و اورجینال، مهارت و تجربه کافی، استفاده از قطعات اورجینال و … نکات مهمی است که باید در خصوص تعویض تاچ تبلت ال جی V700 به آن توجه کرد.

Rate this post
اشتراک گذاری